Hlavní navigace

Reklama Sklik v roce 2008

2. 1. 2008 10:46 Tomáš Kapler

Seznam dodržel svůj slib a ke konci roku 2007 zrušil reklamní formát Seznam doporučuje a jeho místo nahradil tzv. Top pozicí PPC reklamy Sklik. Ty jsou vždy maximálně dvě, jsou růžově podbarvené a každá je uvozena textem Reklama Sklik, což je vzorový příklad jak by to mělo vypadat. Reklamní pozice je nad panelem Seznam Zboží, což myslím tuto službu také mírně zvedne.

Domnívám se, že nový Sklik vypadá velmi vkusně, zdá se mi, že zabírá trochu méně místa, celá stránka vypadá tak nějak uhlazeněji a hlavně je celá stránka konečně plná opravdu fulltextového vyhledávání (byť částečně v reklamě).

Nově ovšem zmizely 2 prémiové pozice Skliku, které byly na stránce vyhledávání dole, na rozdíl od prémiových pozicí jsou Top pozice zobrazeny jen jednou, neduplikují tedy výsledky v pravém sloupci, a chování je tak velmi podobné Google Adwords (i když se mi zdá, že na rozdíl od něj se nemění chování na dalších stránkách výsledků, Google mám dojem tam ukazuje méně Adwords reklam). Na rozdíl od prémiových pozic také pro umístění v Top Skliku nestačí být jen v tu chvíli na první či druhé pozici – váš inzerát musí mít dostatečně vysoké CTR aby se na prvních dvou místech objevil (v případě, že takové inzeráty v Sklik systému nejsou, tak se prostě Top pozice při vyhledávání vůbec neobjeví).

Bude zajímavé sledovat, jestli CTR nové Top pozice Skliku bude vyšší než předtím součet pravého sloupce a spodní prémiové pozice, pravděpodobně se zvýší CTR u kvalitních inzerátů a poklesne u méně kvalitních, které na top nedosáhnou (snad tam je nějaký mechanismus, který umožní dosáhnout těchto pozic u nově zadaných inzerátů).

Jinak samozřejmě naše firma Sklik (i Adwords) spravuje také, na rozdíl od standardní kampaně vytvářené konzultanty Seznamu se zaměřujeme na maximalizaci zisku inzerenta a nikoliv Seznamu (můj dojem z kampaní nastavených lidmi ze Seznamu je ten, že si v nějakém nástroji zadají klíčové slovo, ten jim vyplyvne jeho levo a pravostranné rozšíření, to zadají do systému s nějakou maximální částkou co jim dal klient na per click a hotovo párek). Můžete si dokonce od našeho PPC konzultanta nechat zdarma zanalyzovat vaše současné PPC kampaně, zda-li jsou v pořádku, či co lze na nich vylepšit, a nechat nastavit správně kódy pro měření návštěvnosti a konverzí na Navrcholu a Google Analytics.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).