Asi každý kdo se zabývá optimalizací pro vyhledávače (SEO) ví, že je-li obsah vytvořen (jen) pomocí technologie Adobe Flash, tak že na něm vyhledávače nic nenajdou (maximálně něco jako „this site requires Flash to display content“). Přesněji – takto to platilo do včerejška. Vyhledávač Google nyní totiž umí správně napsané Flashové stránky indexovat. Jsem zvědav, např…
Update 30.6.: Microsoft nám sdělil svůj názor na úspěch FF. S potešením mohu říct, že se shoduje se mnou – tedy že IE byl starý a vyzdvihuje i důležitost opinion leaderů. To co z mých tří bodů nezmínili je ona jednoduchost, respektive příbuznost ovládání se starým IE, která je u FF pardoxně vyšší než u IE7 a naopak zveličují důležitost nových funkcí. Jsem zvědav, obávám se, že při současném IE marketingu se to neprosadí a bude chybět kritická masa.
Včera jsme spustili naše nové internetové stránky. Trvalo to déle než jsme doufali, změnili jsme totiž nejenom webdesign, ale i kompletní corporate identity, včetně loga, barevnosti atp. a také jsme se snažili vylepšit copywriting, resp. čitelnost webových stránek. Co ale velkou část internetových návštěvníků překvapí je široký design. WWW stránky jsou na první pohled optimalizovány pro šířku rozlišení 1280 a vyšší…
Vezmu to popořádku tak jak jsem pročítal dnešní zpravodajské kanály. iPhone 3G bude mít možná Flash Pozorní novináři si všimli, že na keynote ukazoval Jobs na novém iPhone stránku nationalgeographic.com, kde je v záhlaví obrázek geparda, jež je ovšem bez podpory Flash technologie renderován jinak než na ukázce. Možné jsou tak asi 3 věci…
Právě začíná velmi očekávaná keynote Steva Jobse na vývojářské konferenci Apple. Veřejností se očekává zejména představení nového iPhone, ale podle mého názoru důležitější bude spuštění shopu pro 3rd aplikace. Od něj se očekává, že přinese Apple další desítky až stovky dolarů z každého prodaného kusu kompatibilního hardware (možná nejen iPhone), zároveň nabídne legálním způsobem velmi zajímavé aplikace.
Četl jsem dnešní glosu Vojtěcha Bednáře Malá tma za veliké peníze zde na Lupě, pojednávající o důsledcích a kalkulacích výpadku serveru. Článek ale zapomněl na ještě jednu drobnost, která může takový výpadek učinit ještě hrozivějším – i relativně krátký výpadek může způsobit dočasné vyřazení z indexu vyhledávačů.
Asi vám neunikla (pro mě) překvapující zpráva, že TV Nova (resp. CME) koupila Jyxo. Cena byla nějakých 163 až 200 míčů podle výsledků. Kdo nezná Jyxo pak se jedná o menší firmu (afaik méně než 20 lidí), která stojí za výborným (ale prakticky nepoužívaným) českým vyhledávačem jyxo.cz (nyní jeho výsledky směrují na O2 portál 1188), která stojí za mejpoužívanějším blogovacím systémem u nás blog.cz a stojí také za vývojem PPC systému Sklik.cz, na který ve své době neměl Seznam dostatek vlastních výv
Seznam dodržel svůj slib a ke konci roku 2007 zrušil reklamní formát Seznam doporučuje a jeho místo nahradil tzv. Top pozicí PPC reklamy Sklik. Ty jsou vždy maximálně dvě, jsou růžově podbarvené a každá je uvozena textem Reklama Sklik, což je vzorový příklad jak by to mělo vypadat. Reklamní pozice je nad panelem Seznam Zboží, což myslím tuto službu také mírně zvedne…
V posledním týdnu jsme získali dvě zajímavé zakázky na PPC kampaně na Adwords a Sklik. První je realizace obou systémů pro jeden internetový obchod na koupelny (vany, sprchové kouty …) s počáteční investicí 20 tisíc Kč, druhý zatím nemohu jmenovat, abych to trochu zamlžil, jedná se o jeden z asi 3 největších obchodů s bílou a černou technikou u nás, kde na Sklik dali rovnou 500 000 Kč (slovy půl milionu korun českých).
Dnes dopoledne českého času začala platit oznámená změna výpočtu pro umístění premium pozic u Adwords (takové ty 2–3 speciální podbarvené pozice nad výsledky). Doposavaď byl pro ně výpočet stejný jako pro ty, co se zobrazují normálně vpravo – tj. zjednodušeně – vezme se průměrná cena za proklik a vynásobí se CTR (oprava viz komentáře) a ty s největším číslem jsou nejvyýše. Pro premium pozice se ale nyní nově započítává maximální cena za proklik.