Hlavní navigace

Atlas vs. Centrum - 1:0 pro nás

3. 10. 2006 13:07 Petr Šnajdr

Minulý měsíc byl poměrně zajímavý a tak jsem ho prožil v napětí jak budou vypadat statistiky návštěvnosti portálů. Atlas těsně na konci srpna spouštěl novou homepage, Přepni.cz a také jsme představovali naši spolupráci s ICQ. Konkurenční Centrum.cz také vyšlo ven se svojí novou domovskou stránkou a několika dalšími službami.

Jak to vše přijmou uživatelé? Jak se to projeví na statistikách? To byly otázky na jejichž odpovědi jsem nedočkavě čekal.

Pojďme se podívat na vývoj denních čísel. První polovina měsíce byla spíše dobou klidu a hájení. Zhruba v době spuštění nových služeb Centra však Atlas začal docela intenzivně růst a náš tržní podíl se v Uživatelích (Cookies/NetMo­nitor) posunul nahoru o asi 2%.

Vývoj návštěvnosti za září 2006

Vývoj markeshare Atlas vs. Centrum, září 2006

A zde z pohledu týdenních dat:

Růst podílu Atlasu v září 2006

Historický rekord v návštěvnosti

K dalšímu úspěchu, který je snad první vlaštovkou z mnoha, které očekáváme postupně v budoucnosti je návštěvnost z pátku minulého týdne, kdy Atlas získal historicky nejvyšší podíl vůči Centrum.cz v uživatelích a to dokonce od 1.2.2005 tj. za celou jeho historii v NetMonitoru!

Zajímavá jsou i týdenní čísla a to hlavně ta z minulého týdne. I když minulý týden byl poznamenán dnem volna, přesto se Atlas vyrostl o víc jak 5%, zatímco konkurenční Centrum.cz nepatrně pokleslo.

Zajímavý pohled představují i podíly domovských stránek. Domovská stránka získala 25 418 nových uživatelů za minulý týden – tedy vzrostla o 5,4%. Myslím, že je docela úspěch třeba právě vůči domovské stránce Centra, které naopak 4000 uživatelů ubylo , což je pokles o 0,4%.

Vývoj návštěvnosti domovské stránky Atlas.cz za září 2006

A zde je již vývoj vzájemných poměrů.

Vývoj podílu domovské stránky Atalasu vůči Centru za září 2006

Pro ty, kteří mají radějí týdenní data, mám vývoj i v týdenních datech:

Vývoj návštěvnosti domovské stránky Atlas.cz za září 2006, týdenní data

Je však třeba říct, že tyto pozitivní zprávy jsou jistě dobrým znamením, ale přichází překvapivě brzy. Na ty zásadní a klíčové služby se totiž můžete zatím těšit. I když nemůžu prozradit termíny, produktové roadmapy a vlastně téměř nic z toho, nebude to trvat dlouho.

A ještě malá poznámka. Pozor na interpretaci grafů. Hodnoty nezačínají na 0% a nekončí na 100%. Vždy se raději podívejte v jakém intervalu se pohybujete!

Sdílet