Minulý měsíc byl poměrně zajímavý a tak jsem ho prožil v napětí jak budou vypadat statistiky návštěvnosti portálů. Atlas těsně na konci srpna spouštěl novou homepage, Přepni.cz a také jsme představovali naši spolupráci s ICQ. Konkurenční Centrum.cz také vyšlo ven se svojí novou domovskou stránkou a několika dalšími službami.
Jak to vše přijmou uživatelé? Jak se to projeví na statistikách? To byly otázky na jejichž odpovědi jsem nedočkavě čekal.
Pojďme se podívat na vývoj denních čísel. První polovina měsíce byla spíše dobou klidu a hájení. Zhruba v době spuštění nových služeb Centra však Atlas začal docela intenzivně růst a náš tržní podíl se v Uživatelích (Cookies/NetMonitor) posunul nahoru o asi 2%.
A zde z pohledu týdenních dat:
K dalšímu úspěchu, který je snad první vlaštovkou z mnoha, které očekáváme postupně v budoucnosti je návštěvnost z pátku minulého týdne, kdy Atlas získal historicky nejvyšší podíl vůči Centrum.cz v uživatelích a to dokonce od 1.2.2005 tj. za celou jeho historii v NetMonitoru!
Zajímavá jsou i týdenní čísla a to hlavně ta z minulého týdne. I když minulý týden byl poznamenán dnem volna, přesto se Atlas vyrostl o víc jak 5%, zatímco konkurenční Centrum.cz nepatrně pokleslo.
Zajímavý pohled představují i podíly domovských stránek. Domovská stránka získala 25 418 nových uživatelů za minulý týden – tedy vzrostla o 5,4%. Myslím, že je docela úspěch třeba právě vůči domovské stránce Centra, které naopak 4000 uživatelů ubylo , což je pokles o 0,4%.
A zde je již vývoj vzájemných poměrů.
Pro ty, kteří mají radějí týdenní data, mám vývoj i v týdenních datech:
Je však třeba říct, že tyto pozitivní zprávy jsou jistě dobrým znamením, ale přichází překvapivě brzy. Na ty zásadní a klíčové služby se totiž můžete zatím těšit. I když nemůžu prozradit termíny, produktové roadmapy a vlastně téměř nic z toho, nebude to trvat dlouho.
A ještě malá poznámka. Pozor na interpretaci grafů. Hodnoty nezačínají na 0% a nekončí na 100%. Vždy se raději podívejte v jakém intervalu se pohybujete!
Možná jsem v zajetí profesionálního uživatele, ale nejsou ty Atlas/Centrum souboje trochu žabomyší války? Celá situace na české portálové scéně mi připadá, jako že čeští uživatelé nemají na to číst řekněme The Economist (~Google), Hostpodářské noviny (~Seznam), tak čtou Blesk. Tj. Atlas, Centrum se spoustou nabarvených hej-jupí-cool "funkcí".
Centrum.cz i Atlas.cz jsou dva portály, které si mezi sebou jentak místa nevymění. Nevěřím tomu. A Seznam předžene leda nové Centrum se starým Xchatem. Nikdo jiný na něj nemá.
Ale Líbímseti.cz fandím a používám. A nikdo to ještě neví, ale chystají pár změn, které by je je mohli dostat i nad lidé.
To ze se navstevnost Idosu pocita do Atlasu, radne zacloumalo s vysledky Atlasu. Zatimco pred touto saradou, kdy Atlas plati provozovateli iDosu nemale financni prostredky, Atlas svou navstevnosti nijak neoslnoval. V soucasnosti se vyhoupl diky vice jak 1 mil unikatnich navstevniku iDosu na zcela jina cisla.. koupit si navstevnsot jineho serveru je asi jedinou moznosti, jak Atlas muze porazit svou konkurenci a jak lepe najit noveho majitele.
Centrum si do svych statistik zapocitava taky vsechno mozne, napr. Aktualne yb tam patrit nemelo, ale oba tyto jmenovani nemaji jinou moznost nez scitat vsechno mozne aby v porovnani s leaderem trhu nevypadali jako chudi pribuzni. Seznam tez nescita sve Novinky, Mapy a jine sluzby tak jak to dela Centrum a Atlas..je vsak pravdou ze yb si tim Seznam moc nepomohl..
[1] Taky bych se přimloval
[4] No horší se. Seznam jim dost utekl.
[8] Trefné. Taky si to myslím.
[11] Zdali se do toho započítává IDOS nevím, ale do home page asi dost těžko
[12] Atlas tvrdí, že bude do konce roku 2008 dvojkou. tak proč by dělali grafy, které je srovnávaly se Seznamem.
[13] ty čísla jsou prý z NetMonitoru a podle veřejných statistik do odpovídá. Ty grafy jsou matoucí tím, že se jedná o výřezy, ale jinak na nich nevidím nic matoucího. Po té co Centrum spustí reklamu se to asi dorovná.
to xBiz: samozrejme, ze se do titulni stranky nezapocitava iDos, ale do celkove navstevnosti Atlasu
Atlas samozrejme nema cim Seznam dohonit, v tuto chvili neexistuje zadna sluzba, ktera by prispela k vyraznemu narustu Atlasu. idos si uz financne pojistila, a za dalsi takovu sluzbu by musel Atlas opet platit- jinak totiz neni schopen svou navstevnsot zvysit..
Bohuzel grafy neukazuji realna cisla realnych uzivatelu Atlasu s konkurenci. Proc to tak je, asi neni potreba pripominat, nebot by dopadl dosti neslavne.
ano pokud se zde mluvi o porovnani a o absolutnim poradi, tak by mely byt srovavany vsechny konkurencni sluzby.. seznam, google, centrum atd.. nicmene seznam a google monitoruji jen svuj vyhledavac, zatimco ostatni pocitaji do sve navstevnosti vsechno mozne.. proto i to ohrazeni proti idosu. je to jen pronajem navstevnosti, idos zlakala vidina velkych a rychlych penez..a tak atlas se muse busit do prsou a rikat jak rychle roste...
celý článek je o tom, že atlas spustil televizní kampan a stoupl o 5- 10 procent, což je logické. Ovšem to že je to díky TV kamapani v článku není:o)
Centrum zatím žádnou kampan nemá a proto tolik nestouplo. Z čeho tedy usuzujete že je to 1:0 pro atlas. Je mi líto že na tomto kvalitním blogu vychází takového účelové články.
Velmi jste mě zklamal, pane Šnajdre. Dřív jsem vaše komentáře k výsledkům NetMonitoru četl s chutí, ale tentokrát jste si to u mě rozhodil a ještě dlouho vůči vašim tvrzením budu na pozoru.
1. Podle NetMonitoru má IDOS v září růst +171 %, to znamená +750.000 uživatelů oproti srpnu. To je 24 % v celkovém počtu návštěvníků Atlasu.
2. ICQ přispělo 55.000. To je s IDOSem +800.000 uživatelů ze služeb, které také nepřineslo návštěvnost zásluhou Atlasu.
3. Zajímalo by mě, co je to to "Ostatní" v NetMonitoru, které má 300% růst návštěvnosti.
Ukažte mi překryvy IDOS<-->Atlas HP, ICQ<-->Atlas HP, pak vám budu věřit, že těch +800.000 návštěvníků, kteří vám pravděpodobně pomohli k tomu 29% růstu, jsou ve statistikách Atlasu nějak relevantní ve srovnání s Centrem.
Chápal bych, kdybyste se pochlubil, že dohoda s IDOSem a ICQ byly dobrým tahem, ale závěry a formou, jež nám tu prezentujete, mě urážíte.
Jen bych doplnil a upresnil udaje pana Kopty. Zarijova cisla Netmonitor jeste nema k dispozici, v tuto chvili jsou k dispozici pouze cookies nikoliv unikatni navstevnici. Tato cisla na mesicni bazi jsou neporovnatelna.
Nicmene jinak s jeho prispevkem souhlasim.
Atlasu nikdo nebrani korporace s cizimi subjekty, ale at se pak Atlas nechlubi cizim perim.
Je zvláštní, že každý z vás si vždy vybere jen to co chce. Jedno zdali autor článku nebo komentující. Zvlášťní je jak všichni vyčítají Atlasu, že získal návštěvnost od firem s kterými spolupracuje a nikdo se nepozastavuje nad tím jak Centrum přišlo k návštěvnosti prostřednictvím Xchatu. V tomto mi jednání Atlasu přijde mnohem férovější, ale pochybuji, že je to útěchou pro lidi z Xlandu, kteří o Xchat přišli.
Je také zvláštní, že nikomu nevadí kupování uživatelů formou reklamy. Není to totéž? Atlas našel zřejmě levnější a efektivnější cestu jak investovat do propagace než ostatní. Jaký je rozdíl koupit si uživatele od Novy, idosu a nebo Google? Udlejte si v tom pořádek. Překvapuje mě, že se toto politikaření šíří Internetem jako virus.
To Petr Pospíšil: prozkoumejte si v Netmonitoru historii návštěvnosti portálu Atlas, iDos se do celkové návštěvnosti Atlasu počítá až od 1.9.2006, ačkoliv jej Atlas měl ve svém portfoliu služeb již cca od letošního jara
To all: sejděme se na tomto místě pro další kolo srovnání řekněme za měsíc, kdy budou výchozí podmínky zhruba stejné (tj. poběží kampaně i nové hlavní stránky OBOU těchto portálů)
[23] Zloděj křičí „Chyťte zloděje!“. No je hlína.
http://ilblog.sblog.cz/2005/03/30/86
[24] Rovnost je skvělá věc, ale jak toho chcete dosáhnout. Polepíte vagony metra reklamou Atlasu? Copak tam není taky Bóbik? A co na to Jan Tleskač?
[24] v NetMonitoru na http://online.netmonitor.cz/ola2.php jsou jízdní řády už od srpna.
Když říkáte, že se Atlasu započítávají až od září, tak nemáte pravdu. Jízdní řády srpen - 601 888 U. A nebo chcete říct, že za srpen Atlas vyrostl o 25,24% z nějakého jiného důvodu?
to Trpajzlik neposeda: ono se to ma trochu jinak, vetsina serveru ale medii obecne vyuziva nejake cizi sluzby, resp. sluzby z jinych zdroju, na tom neni nic spatneho. Nicmene, Atlas si zaplatil za to, ze uzivatel ktery prijde na idos.cz se redirectem dostane na stranky Atlasu a tuto navstevnost si privlastnil. Diky tomu se dnes chlubi vyssimi cisly celkove navstevnosti. Na strankach Centra se sice jizdni rady objevuji take, ale tam uz neni zadny redirect a Centrum si tak vyrabi vlastni navstevsnost.
[26] Jo tak. Už tomu rozumím, ale pak by se uživatelé, kteří přijdou z televizní reklamy taky neměli započítávat. Ti jsou přeci taky zaplacení a nikdo je "nevyrobil".
Přijde mi to jako nesmyslné kastování, které ma jen jeden smysl a tím je politika. S takovou se brzo zakáže i započítávání uživatelů, kteří přijdou přes online reklamu apod. Kde je chyba?
Taky by se mělo vylobovat, že uživatelé, kteří přijdou přes IDOS tak budou označeni a nebudou se započítávat na žádné službě Atlasu. Opravdu v tom vidím jen politiku a hledání spravedlnosti kde žádná spravedlnost není.
tak pochopitelne ze je v tom i politika, nicmene ono to neni az tak eticke, zatim se tenhle problem neresil, ale vemte v potaz to, ze jeden server si pocita navstevnost druheho serveru. pochopitelne se to nelibi tem, kteri se snazi budovat to sve medium standardni cestou, tedy kultivaci svych vlastnich sluzeb a nikoliv nakupem cizi navstevnosti...
kdyby toto bylo povoleno, mohlo by se stat, ze se jednotlive servery budou na oko slucovat jen proto, aby vykazaly vyssi navstevnost... protoze to je oc tu bezi.. mit co nejvyssi navstevnost aby se media mohla dobre prodavat...
to None (24): máte pravdu, Atlas si pod sebe počítá idos přesně od 25.9.2006, tímto krokem jsou tak ovlivněna už měsíční čísla za srpen, tím se vysvětluje i 9% nárůst RU Atlasu (srpen06/ červenec06) nebo Vámi uvedený nárůst 25% v uživatelích (tj.cookies)
to pan Šnajdr: mohl byste prosím pro větší názornost vývoje návštěvnosti portálu Atlas před časovou řadu ve Vašich grafech doplnit o období 1.8.-31.8.2006? Děkuji
[32] Problém v tom být může, ale určitě ne etický. V Tescu také nakupuji produkty od více výrobců a jako zákazník s tím vůbec problém nemám. Když jdete do KFC nebo McDomalds tak prodejna má také společného s KFC a McD max. licenci a pravidla fungování.
Tak funguje běžný business. Jen portály se ho saží nějak divně křivit a zasahovat do hospodářské soutěže dost neférovým způsobem. byl bych velice opatrný v tom označit jednu stran za tu, která se provinila. Vše může být úplně jinak.
Prijde mi az usmevne... autor resi, jak se ukousl 1% podil centra ci kohokoliv jineho. Vse je to na hranici statistickych chyb (proto asi i ty natahle osy, ze?). A pokladat za uspech to, ze jsem si zaplatil domeny ze kterych mi padaji lide je urcite v poradku (z obchodnho hlediska zajimavy tah, i kdyz by me zajimalo na kolik se to rentuje). Otazkou, co nam sem pan Snajder napise, az se jednoho rano probudi mocny IL a z rozmaru si koupi jak idos, tak icq... To je totiz zasadni vec, kvuli ktere nelze srovnavat zapocitavani aktualne a xchatu.
Pokud se podivam do netmonitoru, tak vidim, ze atlas HP ma o 100 000 denne mene nez centrum mail.
Nejde tu preci o tom, ze jde o "koupenou" navstevnost.
Portal se muze rozsirovat jak vlastni tvorbou, tak tim, ze pohlti (koupi, pronajme, ...) jine weby. Tim se rozrsiri, tak at si privlastni i jeho navstevnost!
Vzdyt co je na tom spatneho?
Jedine co jsem tu ve svem komentari naznacil ale bylo: proc to pan Snajdr nezminil? Rici: diky icq a idosu mame tolik a tolik novych lidi, podle nasich odhadu samotna homepage po televizni reklame vzrostla o tolik a tolik a tolik lidi si udrzela i po par tydnech.. blabla.. jo, to je by byla pravda.
Ale na polopravdy.. brr.. to vazne je bulvarek. Dost slabe, od pana Snajdra jsem vzdy cekal vic, tohle je pro me dost velke zklamani. I kdyz pro nej je to asi jen soucast boje o trzni podil..
[36] kdyz ji jeste nespustilo, tak proc na to koukas? :)
ale jinak vis co... kolilkrat vice uzivatelu ma MSIE, nez FF a Operu dohromady?
Samotna navstevnost je hodne dulezita. Napriklad pro obchodniky :)
Je ale dulezita i prave pro tebe? Me osobne je navstevnost vetsiny stranek, ktere pouzivam, uplne ukradena. Dulezite pro me je, zda mi stoji za to na ne chodit.
Přečteno 177 583×
Přečteno 143 844×
Přečteno 82 440×
Přečteno 77 356×
Přečteno 67 090×