Tímto dokumentem si Škoda Auto objednává u mého zákazníka jeden kus textilu v hodnotě asi 400 Kč.
Porovnejte k tomu :
a) Jak dlouhá je objednávka na 1 kus textilu v hodnotě 400 000,- Kč ?
b) Jak dlouhá je objednávka na 1000 kusů textilu v hodnotě 0.40,- Kč za kus ? T.j. 400,- Kč celkem.
Překvapivě všechny tři objednávky budou stejně dlouhé !
Proč se Váš zákazník nedohodne na příjmu objednávky v elektronické formě? Pokud je to dle pravidel Škody Auto možné, tak to umí každý druhý ekonomický systém a věřím že to jde i v SAPu.
Blog mi přijde poplatný dnešní době t.j. jen povrchní honba za senzací.
Prozraďte mi ještě, koho jste tím chtěl zesměšnit - SAP nebo Škodu Auto ?
Vzhledem k tomu, že k této záležitosti mám co říci, neboť jsem z nákupu a mám na starosti SAP, tak bych rád uvedl, že pochopitelně v některých případech může být taková objednávka nepřiměřeně dlouhá, ale to jen na první pohled, protože objednávka i jednoho kusu za 1 halíř představuje návrh kupní smlouvy, která musí splňovat jak podle našich interních, tak i podle všeobecně platných právních předpisů různé požadavky na obsah a formu takového dokumentu. Jen tak mimochodem - součástí objednávky by měly být i další dokumenty jako např. všeobecné nákupní podmínky apod. Řešením by mohl být i tisk v co nejmenších fontech, ale nevím, zda by to dotčené strany uspokojilo. Další způsob řešení - použití elektronických objednávek závisí na používání elektronického předpisu obecně a ruku na srdce, není to dosud dostatečně zažité.
Elektronické odvolávky používáme řadu let a pokrývají v současnosti více 97% našeho celkového objemu nákupu.
Jen část dodavatelů všeobecného nákupu používá elektronické katalogy a v takových případech dostává i elektronické odvolávky.
Praktickou možnost používání elektronického přenosu dat ze SAPu i u objednávek a smluv s následným strojním zpracování systémy dodavatele jsme si úspěšně vyzkoušeli, ale dříve než se to začalo používat, dodavatel změnil svůj výpočetní systém a zatím nemá možnost s těmito daty pracovat.
Pane Koppele,
můžete prosím přiložit objednávku k nahlédnutí ať si každý posoudí sám, zda-li je plná "zbytečností" nebo skutečně obsahuje podstatné a nezbytné údaje.
Děkuji.
Pane Kopecký, souhlasím s Vámi. Pokud příjemce není z jakéhokoliv důvodu schopen přijmout objednávku v elektronické podobě, musí akceptovat formu papírovou.
Přečteno 54 915×
Přečteno 54 797×
Přečteno 52 672×
Přečteno 52 321×
Přečteno 52 129×