Mám rád ranní emaily. Nejčastěji je tvoří notifikační emaily od eBanky, že přišly nějaké peníze. Když dneska nic nepřišlo, tak jsem se rozhodl podívat se na vlastní oči, jestli budu muset jíst jen chleba se solí. Zřejmě ano, ale z jiného důvodu. Za dobu provozu eBanky se nestalo mnohokrát aby, její internetové bankovnictví bylo nedostupné. Většinou to bylo buď ohlášené anebo byl na webu alespoň vysvětlující text. Dostupnost byla opravdu vysoká.
První den se člověk buď vytáhne nebo shodí. Reiffeisenbank se povedlo úspěšně to druhé:
Error 503
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
K eBance jsem přešel relativně nedávno od ČS, a zatím spokojenost. Co mi vadilo na ČS by vydalo na samostatný post, a navíc to sem asi nepatří. Nakonec jsem se rozhodoval mezi ebankou a mbank, a zatím nelituji že jsem zvolil tu první. Až se mbank trochu zavede a doplní nabídku služeb tak o ní budu uvažovat ...
Akorát tedy nechápu co je na tom jejich bankovnictví tak převratné - z uživatelského hlediska mi servis24 od ČS přijde celkem srovnatelný (až na ty čím dál častější výpadky, teda). Co se mi vážně líbí je možnost zamykání karty - to celkem využívám.
Co se týká toho víkendového sjednocení systémů, tak já jsem žádné problémy nezaznamenal - ale nezkoušel jsem to hned v pondělí ráno, až odpoledne a to už to jelo, takže pohoda. Akorát bych se tedy přimlouval za vylepšení vzhledu toho internetového rozhraní - přeci jenom HTML 3.2 a vzhled založený na značkách apod. je už poněkud mimo. Třeba ve firefoxu s tím mám celkem problémy přečíst některé texty ...
Ebanku jsem měl rád, člověk něco potřeboval a ještě něž to dořekl tak měl vyřešeno, nemám důvěru k Rajfce. Momentálně jako dobrou volbu vidím MBanku, je to zadarmo a zkusit se má všechno :o) S Eb to půjde do kopru ..., jestli se interní procesy integrují z Rajfky, stejné chování s jiným názvem :-(
Možná jen sýčkuji, ale hodně lidí z eBanky prchne do mBank. Pamatuji si že zpočátku byly u eBanky téměř výhradně lidé z ICT a co vidím teď ve svém okolí, děje se něco podobného s mBank, což té bance jde zajisté k duhu, protože to je skupina lidí s docela nadprůměrnými příjmy.
To, co je u banky nejdůležitější - stabilita a serióznost, to nám "rajfka" (jak se sama nazývá)nepředvádí. Změna kódu, změna loga, změna názvu pobočky banky, jen proto,že se jí "rajfka" zmocnila, a plno dalších nestabilit.
Také rozesílání přiblblých nabídek půjčky 30 000 klientům, kteří mají na účtech desetkrát nebo i stokrát víc, moc nesvědčí o serióznosti přístupu rajfáků.
Zkrátka od té doby, co se jí rajfka zmocnila to jde s eBankou s kopce.
Mně dneska bankovnictví jelo v pořádku, ale zase jsem strávila pěkné dvě hodinky přepisováním čísel účtu a kódů, což mě příliš nenadchlo. Jsem ale spíš zvědavá, jak budou pokračovat dál. Rajka a eBanka mají pravděpodobně velice rozdílné skupiny klientů a nejsem si jistá, jestli budou schopní to dát dohromady.
V praxi je téměř nemožné aby se megalomanská akce změny bankovního systému obešla bez problémů... Sám jsem dělal obchodní systémy, co běží třeba v KB, a víkendová akce "blesk", kdy vše se přehrne v neděli v noci na jiný systém, databázi, servery, to prostě není snadné zorganizovat bez chybiček.
Jinak osobně mi eKonto bez problémů funguje (právě teď ověřeno).
Nový je i web, je tam pár 404, ale to se rychle doladí. Myslím, že v RB a eBance hodně systémáků bude příští 2 týdny dále pracovat 24 hodin denně ;)
Mně i dopoledne všechno fungovalo, bez problémů. Je fakt, že eBanka bývala lepší (kvalita a rychlost komunikace se zákazníkem, rychlost posílání šifrovaných SMS), ale není to tak tragické. Hlavní je, že nechali to dobré bankovnictví - i když s dalším vývojem je to celkem na levačku, rozhodně to nevypadá na nějaký rozvoj... ale až se zhorší kvalita, přejít jinam je otázkou poměrně krátkého času.
Přečteno 54 905×
Přečteno 54 783×
Přečteno 52 659×
Přečteno 52 299×
Přečteno 52 119×