Je to už sice trochu ohrané, ale přece – Google opět hýbe s rozhraním svého vyhledávače a náhodným návštěvníkům nabízí inovovaný design. Domnívám se, že bychom se tak už brzy mohli konečně dočkat skutečné změny, ačkoliv se Google zjevně bojí do svého vyzkoušeného konceptu příliš říznout a podobných testů už prováděl hodně. Na druhou stranu většina experimentů nakonec skutečně přinesla nějakou změnu (byť vždy ne identickou s testem) a Google by si nový kabátek zasloužil. Na rozdíl od masivního zvýraznění Google Checkoutu by to byl krok kupředu. Mimochodem v nedávné době s podobnou „funkcí“ přišlo Yahoo pod názvem Yahoo PayPal Checkout, také u reklamy zobrazuje nákupní košíček, ovšem pokud prodejce používá Paypal. Ne vždy se však změny povedou, třeba nové rozhraní obrázkového vyhledávání bylo po krátké době staženo a nahrazeno původním pro vlnu nesouhlasu.
Vyzkoušejte si to sami, díky švédskému blogerovi je, stejně jako minule, k dispozici javascriptový kód, který stačí na google.com vložit na adresového řádku a odenterovat. Tím se vám Google oblékne do nového kabátku, pro vrácení zpět stačí vymazat cache.
javascript:document.cookie="PREF=ID=fddb01133a87d314:LD=en:CR=2:TM=1177334998:LM=1177334998:GM=1:S=OOg0FEVzpPplxe9J; path=/; domain=.google.com"
Pokud vám však stačí screenshot, pak zde jsou (klikněte si pro zvětšení):
Fandil jsem už minulému experimentu, který v kostce spočíval v posunutí odkazů na další možnosti hledání z místa nad formulářem do levého sloupce. Oceňoval jsem na něm posunutí výsledků nahoru a doprava. Používal jsem jej pár měsíců a skutečně mi toto rozhraní velmi chybělo poté, co Google možnost přepnutí zarazil.
Toto rozhraní se mi také líbí, ze zase jiných důvodů. Menu nad formulářem se přesunulo do levého horního rohu, přičemž už není jen pro vyhledávání, ale odkaz na Gmail ukazuje možnost propagace různých služeb Googlu. Nebylo by špatné, kdyby se Google rozhodl vylepšit konzistenci svého designu a sjednotit toto menu s existující levou rohovou navigací v Gmailu. Pokud by tam byly ty položky, které Google ví, že používám, mohlo by to být velmi praktické.
Aby na tomto místě mohly být odkazy na celkem jakékoliv služby Googlu a zároveň nebyly upozaděny speciální vyhledávače (obrázky, zprávy, mapa), obsahuje nové rozhraní též odkazy podle kontextu. Na screenshotu to není patrné, ale na místě, kde je „Results 1 – 10 Web“ je třeba u dotazu „paris hilton“ ještě odkaz na obrázky, video a zprávy – jednoduše podle toho, co si Google myslí, že by vás v souvislosti s tím kterým dotazem mohlo ještě zajímat. To se mi zdá jako vylepšení, není důvod, proč by na dotaz „rok dobytí konstantinopole“ měl být odkaz na obrázky, selekcí se zlepšení relevance a tady i užitečnost. Konzistenci přitom zajišťuje menu nahoře.
Zajímavé je použití stínování, Google najednou vypadá tak nějak… 2.0. Ačkoliv to jde trochu proti původní filosofii Googlu – minimum grafiky, jen bílé pozadí a modré odkazy – vypadá to pěkně a je to v souladu s jistou změnou, kterou Google prochází – na příkladech redesignů Google Readeru, Google Groups i dalších je vidět postupný posun k více designovému designu.
Co tedy myslíte, vyjde to již a Google skutečně nějakou podobnou úpravu provede? A není to málo, neměl by zkusit použít rozhraní svého testovacího searchmashe?
Zdroj: Google Blogoscoped
[4] Na Slunečnici je plno snímačů obrazovky, které nabízejí i pokročilejší funkce, nejen snímání kurzoru. http://www.slunecnice.cz/utility/snimani-obrazovky/
A ještě jedna zajímavost: pokud hledáte nějakou zkratku, Google po prvních třech výsledcích zobrazí další tři výsledky, ale s hledáním plného znění zkratky. Viz screenshot http://pub.acci.cz/files/pad-google--search.png
Je to už sice trochu ohrané, ale přece - Google opět hýbe s rozhraním svého vyhledávače a náhodným návštěvníkům nabízí inovovaný design. Domnívám se, že bychom se tak už brzy mohli konečně dočkat skutečné změny, ačkoliv se Google zjevně bojí do svého vyzkoušeného konceptu příliš říznout a podobných testů už prováděl hodně. Na druhou stranu většina experimentů nakonec skutečně přinesla nějakou změnu (byť vždy ne identickou s testem) a Google by si nový kabátek zasloužil. Na rozdíl od masivního zvýraznění Google Checkoutu by to byl krok kupředu. Mimochodem v nedávné době s podobnou "funkcí" přišlo Yahoo pod názvem Yahoo PayPal Checkout, také u reklamy zobrazuje nákupní košíček, ovšem pokud prodejce používá Paypal. Ne vždy se však změny povedou, třeba nové rozhraní obrázkového vyhledávání bylo po krátké době staženo a nahrazeno původním pro vlnu nesouhlasu.
Nyní bloguji na jilm.cz.
Přečteno 69 321×
Přečteno 68 225×
Přečteno 58 137×
Přečteno 56 563×
Přečteno 56 093×