Hlavní navigace

Google Checkout - očekávání se celkem vyplnila

29. 6. 2006 22:05 (aktualizováno) David Antoš

V pondělí jsem tu publikoval článek GooglePal – revoluce v internetové reklamě a nakupování?, ve kterém jsem mapoval spekulace poletující okolo platebního systému od Googlu. Jak to tedy dopadlo, které se potvrdily?

  • Tvrdil jsem, že by nemělo jít o žádnou další betu, že tak když jde o tak vážné věci, jako jsou peníze, musí jít o hotový a vyladěný produkt. To se celkem potvrdilo, rozjezd byl sice trochu rozvleklý (věci začínaly fungovat postupně) a nebylo pořádně vystvěleno, že s českou kartou nezaplatíte, ale výsledek je dobrý. Žádný další Google Talk, u kterého nikdo neví, proč vlastně.
  • S názvem se trefil jen málokdo. Nejčastěji používaný Gbuy to není, neuspěl ani můj favorit Google Purchases/Google Pay. Registrace domén googlecheckou­t.net/org tak tedy skutečně měla být silným vodítkem. Mimochodem všimněte si, co najdete na googlecheckou­t.com. Ten název se mi ovšem jinak celkem líbí.
  • Forbes tvrdil, že u AdWords reklam budou mít partneři speciální ikonku. Stalo se. Je sice nenápadná, ale nevadí.
  • Údaj 28. června správný nebyl. Skoro bych řekl, že posunutí termínu na 29. je součástí mediální strategie Googlu.
  • Převody peněz jsou skutečně jen zákazník-obchod, nikolik uživatel-uživatel. Dokonce u Googlu ani vůbec žádné peníze nemáte nikdy uskladněné, vše se okamžitě transferu. Tomu jsem nevěřil, přijde mi to nevýhodné.
  • Google Base stále čeká na nějak použitelnější zpracování, aby mohlo konkurovat eBay a Amazonu. Nicméně na stránkách Google Checkout je propagován jako způsob prodávat věci bez nutnosti mít vůbec vlastní obchod. Možná to nebude letos, ale jednou Google Market přijde.
  • AdSense pay-per-action zatím s Google Checkout nemá vůbec žádnou souvislost. Bohužel, právě tahle možnost mi přišla nejzajímavější a Google ji explicitně odmítne. Asi na to ještě není vhodný čas, až se Checkout prosadí, může být vše jiné.
  • Změny v Google Account skutečně s touto novinkou souvisely. Design byl upraven tak, aby vytvořil místo pro nové věci z Checkout – online platby se staly jednou z nejdůležitějších funkcí účtů, takže to je logické. Také už ta stránka nemohla vypadat tak příšerně amatérsky, když přes to mám posílat peníze.

Sdílet