Hlavní navigace

SEO - důkaz místo slibů

12. 10. 2007 20:06 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Před 3 týdny jsem psal o vytvoření webu na prodlužování vlasů a o tom, jak nasazením jednoho profesionálního byť malého webu v ceně desítek tisíc korun lze během zhruba 2 týdnů vytvořit prosperující živnost naprosto z ničeho.

Jak si asi vzpomínáte, jednalo se o prodlužování vlasů, ale ono je to prakticky jedno, protože podobné výsledky máme u klientů co prodávají letenky, reality, zájezdy, auta či jiné konkurenční produkty. Po oněch 2 týdnech zmíněná kamarádka měla tolik zakázek, že jí to v pohodě uživilo (řekněme že po odečtení všech nákladů se platem dostala mezi horních 20 %), byť to bylo v době, kdy její stránky ještě nebyly prakticky zaindexovány kvůli problémům nového Seznam fulltextu.

Možná vás zajímá další vývoj. Takže zhruba týden poté už neměla kapacity stíhat zakázky, pracovala i v sobotu a v neděli a potřebovali jsme to na chvíli sklidnit, takže jsme přistoupili (píšu „my“, protože kromě SEO poskytujeme i marketingové poradenství) k několika krokům.

  • vypnuli jsme dočasně Sklik
  • klientka si sehnala zaměstnance – kolegyni a zaučila ji
  • začala si vybavovat vlastní vlasové studio
  • malinko jsme služby zdražili (byť má stále nejlevnější prodloužení vlasů v Praze)

Po 3 dnech už jsme mohli Sklik opět zapnout, a protože bylo více času, mohli jsme malinko zapracovat na copywritingu. V tomto oboru je mnoho různých klíčových slov, které přináší zajímavé konverze, takže to znamenalo úpravu několika stránek, vzhledem k typické klientele cílíme prakticky jen na fulltext vyhledavač Seznam, což je i levnější. Zde jsou aktuální výsledky optimalizace na Seznam:

A tak bych mohl pokračovat. Jak se to projevilo na návštěvnosti vidíte na následujícím obrázku, kde i když vynechám chvilkový nárůst okolo 22.9., kdy se publikoval minulý příspěvek, tak je zcela zjevný trend. Samozřejmě čím větší návštěvnost na generická slova, tím menší procentuální konverze, malinko také poklesla po navýšení cen, i tak je počet objednávek dostatečně vysoký, aby plně vytížil 2 lidi, takže se uvažuje o další kolegyni a o rozšíření portfolia o další služby jako je prodlužování řas a podobně.

Prodloužení vlasů táhne - Nárůst návštěvnosti webu o prodlužování vlasů

Takovýto web by včetně administrace, grafického návrhu, SEO, garancí 1. strany na fráze vlasy, prodloužení vlasů a prodlužování vlasů; správy PPC kampaně, marketingového poradenství atd. stál tolik, kolik si nyní vydělají za 1,5 dne. I když by neměla ani korunu a na jeho tvorbu vzala půjčku od lichváře, tak má peníze i s libovolným zákonným úrokem zpátky během 2 týdnů.

Dennodenně vidím, jak si tady firmy kupují tvorbu www stránek od různých lidí bez profesionálních zkušeností, referencí a výsledků. Ano, na první pohled může být lenější koupit si www stránky od studenta za 10 tisíc Kč než od profesionála s garancemi třeba za 40 tisíc. Ale běžně takto komunikuji s klienty, kteří kvůli podobnému přístupu sami pomalu potřebují transplantaci vlasů, kvůli neustálým výpadkům webu, nedodělkům, problémům atd.

A hlavně – po půl roce mají stále web prakticky k ničemu – nefunguje jako prodejní kanál. Nejhorší je, když si firma nechá udělat web a pak za námi přijde a „Chceme nyní na něj od Vás SEO, vidíme, že jste na prvních místech“. Když budu hodně při zemi tak v 90 % případů se jim musí web udělat kompletně od začátku a byla to jen ztráta času a peněz.

Nechci to pojmout jako reklamu na naše služby (ostatně na tomto webu vyjma kontaktního formuláře vpravo nahoře ani nenajdete z jaké firmy jsem), je to spíše takový obecný apel – web nejsou jen písmenka a obrázky – je to hlavně prodejní kanál. A vaše marketingové aktivity také nesvěříte začínajícímu studentovi gymnázia – byť by byl stokrát nejlevnější (i když i mezi nimi jsou schopní lidé, sami jich pár zaměstnáváme). I jen ten fakt, že se o váš web stará firma s několika stovkami klientů a desítkami zaměstnanců, přináší jistotu a kontinuitu.

Sdílet