Mám rád redesigny, děláme jich tak možná 10 do měsíce, naším cílem bývá hlavně zvýšit konverzi návštěvníků na zákazníky, zvýšit použitelnost, no a vesměs také modernizovat firmu navenek, aby neměla něco, co bylo in tak možná před 10 lety.
U prakticky všech našich klientů, které jsme dělali za posledních asi 10 měsíců máme nasazeny statistiky, které sledují nárůst (optimálně) návštěvnosti a také konverze – používáme pro to Google Analytics (GA), který nám zatím vyhovuje nejvíce (i když teď testujeme jeho Microsoftí kopii a ta přináší hodně zajímavých vylepšení). Kromě toho také většinou nasazujeme i službu Navrcholu, která pro menší klienty také zdarma nabízí základní přehled návštěvnosti a pro rychlý přehled dopadů našich úprav pro zvýšení návštěvnosti to stačilo. Vtip je, že to jsou jednoduché obrázky, zatímco u GA jsou to flashové animace, a byť máme celkem rychlou vyhrazenou profi linku, tak prostě natažení zjištění návštěvnosti webu byla u Navrcholu otázka 10 vteřin, u GA půl minuty.
No a jsme u jádra pudla, tedy u title článku – Navrcholu prodělalo redesign. Ten je vcelku vkusní (subjektivní záležitost), co mi vadí je ovšem změna použitelnosti. Problém je, že nejsem asi typický uživatel, máme v našem účtu zhruba 100 webů, takže to co potřebuji je rychlý seznam všech. Zobrazit statistiku vybraného webu před redesignem bylo
Tedy celkem 3 kliky a rychlé zorientování se. GA má prakticky stejné 3 kliky (jen třetí je kliknout na odkaz "Zobrazit přehledy), jenže pak se právě čeká na ten flash.
Jenže po redesignu Navrcholu, když se přihlásíte, zůstanete nesmyslně na úvodní stránce, ale v pravém horním políčku se vám zobrazí 5 prvních klientů, čímž u nás končím písmeny „Al…“. Následně musím kliknout na „všechny moje weby“ a dostanu tzv. detailní přehled, který zobrazuje značně nepřehledně to samé co původní tabulkový přehled, až na to, že každá ikonka má u sebe vysvětlení co znamená, takže toto vysvětlení máte u sta webů celkem stokrát, a přitom je to něco, co potřebujete znát jen jednou a ještě navíc při první návštěvě. Tento seznam je na graficky stvárněn na 3 řádcích plus něco na rámečky, takže místo 25 klientů jich na jedné stránce vidím 6.
Naštěstí je tam ještě záložka „rychlý přehled“, která obsahuje ten původní tabulkový seznam. Takže te, chci-li jít na statistiky našeho klienta, musím
No co vám budu povídat, nový redesign způsobil, že zjištění té základní informace „jak je na tom návštěvnost“ prodloužil na srovnatelně dlouhou dobu jako mám u Google Analytics, kde ovšem zároveň získám řádově více informací (zdarma). No a když pak započítám, že Navrcholu je kvůli své vlastnické struktuře s námi vlastně v konkurenčním vztahu, tak stojí za zvážení, jestli má jeho využití nadále více výhod než záporů.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 140 732×
Přečteno 81 428×
Přečteno 47 047×
Přečteno 36 756×
Přečteno 30 507×