Hlavní navigace

Prodlužování vlasů - příklad úspěšného start-upu

21. 9. 2007 22:54 Tomáš Kapler

Představte si, že jste šikovná mladá slečna (kluk) po střední škole, bez zkušeností, ale s touhou to někam v životě dotáhnout. Nemáte bohaté známé, vysokou školu začínáte studovat dálkově, ale potřebujete si vydělat na bydlení v Praze. Prostě naprosto běžná situace pro 95% mladých lidí.

Z neznámého důvodu valná část z nich jde po škole na pracovní úřad, případně zažádají o nějaké místo, které ovšem bude odpovídat platově jejich zkušenostem.

Ve stejné situaci byla moje kamarádka, slovo dalo slovo a ona nyní vydělává více než já. Jako asi každá holka se ráda líbí, ráda pečuje o své vlasy, chodí ke kadeřnici (moderně prý vlasové studio) a dokonce si je nechala i prodloužit.

Možná teď taková odbočka pro vás, co jako já vůbec netušíte, v čem prodlužování či prodloužení vlasů spočívá – to se vezmou vaše současné krátké vlasy, rozdělí se na malé pramínky a k nim se pomocí různých metod (keratin, ocelové kroužky a pod.) přidělají jiné pravé vlasy ve stejném odstínu, jako jsou ty vaše. Rázem (podle použité metody během 1 – 4 hodin práce) máte krásné dlouhé vlasy a věřte mi – rozdíl nikdo nepozná ani na blízko.

Takže tahle moje kamarádka si nechala prodloužit vlasy a zjistila, že by jí to také bavilo, šikovná je dost, tak si zjistila co je potřeba, zaplatila kurzy, zařídila živnost no a já jsem jí před pár dny spustil stránky, kde prodlužování vlasů nabízí. Pravda, neměl jsem nijak čas se jim déle věnovat, i tak ale vyběhly na některá klíčová slova hned nahoru a klientky si tak hned její stránky našly. A protože má asi tak 2–3× nižší ceny na prodloužení vlasů než je běžné, tak se zakázky jen hrnou, spokojené klientky navíc doporučují své kamarádky a známé a ona tak již první měsíc po spuštění webu vydělá na prodlužování vlasů několikanásobně více než všichni její bývalí spolužáci či než je republikový průměr vysokoškoláků.

Podobně jsem pomáhal rozběhat známým internetové obchody, hotely, prodejnu razítek, tvorbu dekoračních předmětů, propagaci skupiny historického šermu atd., vždy se stejným výsledkem. I při běžných cenách prezentací se dostávají vesměs na návratnost v řádu týdnů až jednotek měsíců, často se navíc dohaduje částečná platba formou provize, která vývoj ještě více slevní. Máme v Česku 336 242 domén, přesto mám dojem, že je podnikání přes internet stále pole neorané, rozhodně si myslím, že je to nejefektivnější způsob marketingu – za cenu 3 vteřin reklamy v televizi, 1 čtvrstránkové reklamy v novinách, či 2 bilboardů pořídíte reklamní médium, které vám přinese o několik řádů vyšší obraty.

Na rozdíl od těchto kanálů také můžete získat na internetu i záruku, běžně garantuji např. návštěvnost 60 tisíc cílených návštěvníků během prvního půlroku, což i při třeba 2 % konverzi dává nějakých 1200 objednávek (zmíněný web o prodlužování vlasů Sexy Vlasy má konverzi asi 10 %) a ještě jsem nevracel peníze.

Přesto naprostá většina dnešních webů i slušně velkých firem je stále dělaná neprofesionálně, pravděpodobně švagrem či synem majitele, způsobem, který spíše potenciální zákazníky odrazuje. Vytvářet jednoduché stránky se teď učí i na základní škole a tak se asi někteří domnívají, že to stačí. Jenže na základní škole se učí i malovat, a také v předních českých či světových galeriích nevidíte školní práce základoškoláků.

Situace se ale lepší, minulý pátek jsem konzultoval návrh nových webových stránek pro jednu velkou pražskou incommingovou agenturu (tj. ubytování v Praze vesměs pro cizince). Za uplynulých 20 měsíců zkrachovalo 6 jejích konkurentů, oni přežili jen proto, že si nechali udělat webové stránky. Poměr zákazníků z ulice versus z webu se za tu dobu změnil z 90:10 na 10:90.

P.S.: Lupu čtou spíše muži, které prodlužování vlasů příliš nezajímá (leda jako námět pro dárek pro ženu či přítelkyni), tak třeba nepohodrnete odkazem na kliniku, která dělá pro změnu transplantace vlasů, což je záchrana i pro ty z nás, co už téměř žádné vlasy nemají. ;)

Sdílet