Hlavní navigace

Bezpečnostní brouček? Zjisti o čem si kdo píše

27. 8. 2007 19:54 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Google Mail automaticky zobrazuje k mailům reklamy relevantní k jejich obsahu, podobně se chovají i jiné webmaily. Napadla mě taková finta, která by mohla být i zneužitelná – představte si, že potřebujete vědět, jestli se váš známý dopisuje s někým konkrétním (třeba vaše žena s někým, kdo si myslíte je její milenec), nebo jestli si s někým píše o nějakém konkrétním tématu (sex). Tak vytvoříte site-targeted reklamu a zaměříte jí na klíčové slovo

  • Jméno Ženy Jméno Milence
  • případně
  • Jméno Ženy Jméno Milence sex

Může to být ale třeba také jméno konkurenta a jméno vašeho zaměstnance, konkurent s dodavatelem atp.

Pakliže má milenec a/nebo žena GMAIL a zobrazí si přes web svou poštu od milence, vyjukne na ní tahle reklama a vy v adwords statistice zaznamenáte zobrazení. Pakliže jsou jména ženy a milence dostatečně unikátní, pak máte slušný důkaz, že si dopisují (k danému tématu).

Bohužel tenhle systém nepodporuje tagy INS a DEL, ani STYLE, tenhle článek je totiž celý HOAX a až asi 70tého člověka to trklo po hodině a půl. Adwords zná site-targeted a keywords-targeted reklamy, takže samozřejmě nelze udělat keyword targeted site targeted reklamu. Navíc na .google weby navíc ani nelze zaměřit žádnou site targeted reklamu (to jsem ani nevěděl, díky Marku). Mně to přišlo zjevné, ale zajímalo mě, kolik lidí se tu v adsense orientuje.

Jinak jediný způsob jak toho dosáhnout jsou tedy keywords targeted reklamy a podle mých (ale zatím ne tak detailních) testů si navíc google pečlivěji vybírá reklamy zobrazované u mailů a nezobrazuje je tam hned, jako u jiných reklam. Zatím bezúspěšně zkouším, jestli se dá nějak nastavit taková kw targeted, aby se zobrazovala primárně jen na gmailu (pomocí přidání gmail specificických frází), vypadá to zatím, že se používá čistě vnitřek e-mailů, takže tohle asi nepůjde. Nepoužívají se přitom google_ad_sec­tion_start / _end

Sdílet