Hlavní navigace

Twitter je prý nejpopulárnější v Japonsku, Taiwanu a USA

2. 9. 2008 19:06 (aktualizováno) Michal Černý

Populární mikroblog Twitter se těší své největší oblibě ve Východní Asii. A možná to není pravda.

Dnešní článek na Živě Linux je prý nejoblibenejší v Indii na Kubě a v Česku ve mě vzbudil jisté emoce. Je ukázkou toho jak rychlostí sta znaků za minutu napsat článek. Nejen, že Živě odkazuje na něco, co si může během pěti vteřin vyrobit samo, ale ještě špatně pojmenuje službu od Google.

Zprávě (podle mého skromného názoru) by podobná zprávě mohla vypadat nějak takto:

Popularita služby Twitter ve světě, podle nástroje Google Insights for Search:

1.     Japan          100
2.     Taiwan         70
3.     United States    62
4.     Singapore    48
5.     Hong Kong    40
6.     Norway         38
7.     Philippines     37
8.     Ireland     35
9.     Spain         35
10.   Canada         34
Což ovšem vypovídá pouze o tom, jak je toto heslo populární během vyhledávání Google v různých státech světa. První číslo značí pořadí, druhé index popularity. Jak je vidět mikroblogování je nakloněná především Východní Asie. Tedy alespoň ta část, která pro vyhledávání používá Google. Na mapku se můžete podívat také.

Zde bude jistě zajímavé srovná s popularitou klasického blogování. Udáván je příklad z klíčového slova Blogger:

1.     Singapore    100
2.     Indonesia     90
3.     Malaysia       83
4.     Myanmar     71
5.     Bosnia and Herzegovina     69
6.     Portugal    37
7.     Brazil         35
8.     Philippines    34
9.     Spain         27
10.   Taiwan     24

Zdroj i interpretace obdobná. Snad jen jediná poznámka; podle všeho v Jihovýchodní a Východní Asii má blogování dlouhodobou tradici a mikroblogy tak mají na co navazovat. I k blogger nemůže chybět pěkná mapa.

Podle všeho spustil Google novinářsky zvrhlou službu. Doplnit zajímavé informace do článku, které jsou vždy po ruce (ale ne vždy zcela přesné) je lákavé, ale nebezpečné. Vypadá to, že IT žurnalistika má před sebou vážnou hrozbu, kterou je lidská lenost ve spojení s Google. I když to je asi poměrně dlouhodobý jev :-).

Sdílet