Hlavní navigace

Glosář - Témata označená nálepkou E-komerce

  • Blog jako životní styl?

    Kdo, proč a jak píše blog. A neb nejsou to stále ti stejní lidé? Lze vytvořit alespoň asymtotický odhad počtů blogů a blogerů? V zásadě se jedná o příliš mnoho otázek najednou. Každého může ke psaní blogu vést jiná pohnutka. Jednak to mohou býti důvody propagační. Tito lidé z nejrůznějších příčin potřebují něco prodat. Je vcelku jedno zdali se jedná o propagaci nějakého názoru, výrobku či služby. Blogování se stává součástí marketingových strategií a žádný etický kodex s tím nic nenadělá…
    15. 6. 2008 20:55 (aktualizováno)
  • Web 3.0

    A je to tu zase. Nový pojem stejné firmy, lidi, kritici. Kdo chce být příští rok trendy či in, bude muset dvojku vyměnit za trojku. Konec konců změna bude ale zřejmě jen formální. Doplněno. Zatímco definice toho co je to web 2.0 je vágní, definice verze trojkové je nejasná a bezobsažná. informatika jako vědní obor tyto pojmi (zatím) nezná. Vyhýbá se jim jak jen může tvrdí, že se jedná o marketingovou značku. A tak možná přichází na řadu dojem, že se o žádnou změnu či technologii nejedená…
    13. 6. 2008 16:59 (aktualizováno)
  • PR článek, spot, život?

    Ať se na Lupě (ale i kdekoli jinde) objeví jakýkoli článek, popisující jakoukoli službu, hned je v diskusi označen jako PR. To ovšem vyvolává otázku proč? Tak za prvé je potřeba říci co PR je a co PR není. Pokud uvedu link na svůj blog v rozumném kontextu, pak se o PR jedná? Pokud je na stránce reklama nebo něco prodávám, tak snad možná. Pokud však jenom píši své myšlenky nebo uvádím ukázku něčeho, pak zřejmě ne…
    5. 6. 2008 22:39 (aktualizováno)
  • Google Sites pro všechny

    Na Sites byla všude slyšet jen a jen chvála. A tak ani já jsme neodolal a zkusil jsme něco vytvořit. Jaký tedy, nově pro všechny majitele účtu u Google otevřený, systém je? Rozšířeno, doplněno. Hlavní myšlenka celého projektu je jednoduchá. Cílem bylo nabídnout hosting pro kvalitní publikační systém. První pocity jsou však rozpolcené – vše vypadá jako Wiki a navíc se mentálně vracíme o pár let dozadu. Alespoň co se tvorby a struktury webu týče.
  • Jak MS pohořel

    Pořekadlo „dopadnout jako sedláci u Chlumce“ by se mohlo brzy změnit na mezinárodní dopadnout jako Microsoft u Yahoo!. Opět jsme byli svědky další nabídky, dalšího odmítnutí a další vlny žalob akcionářů na Yahoo! na vlastní společnost za to, že neřekla ano. Strategie Yahoo! není jednoznačná. Jednak se tváří, že by prodali, ale až MS dostatečně zaplatí, pak ale obrátí a začne se strategii že raději Google než Bill a Steve. O co tedy vedení internetového portálu jde? O obchod nebo o prestižní boj.
  • O nových službách

    Každý měsíc se objeví informace, že server XY spustil novou úžasnou službu. Ale je možná na místě položit si otázku, zdali o tento směr vývoje vlastně stojíme. Ruku na srdce, kdo z nás je schopen využít víc než jednu třetinu služeb Google. A to ještě nemluvíme o službách jiných serverů. Jistě každý má rád něco jiného, jeden uživatel chce Gmail (i když vlastně spíše Google Mail), druhý potřebuje mapy a někdo další všechno dohromady. Problém je možná v tom, že je těch služeb nějak příliš…
  • Nejhodnotnější firmou je Google

    Tvrdí to alespoň lidovky a další česká média s odvoláním na agenturu – Millward Brown. Co si o takovém žebříčku ale myslet? Nejprve se podívejme na onu tabulku, která zobrazuje hodnotu deseti nejhodnotnějších značek na světě. (převzato z lidovky.cz): 1 Google 86,057 mld.USD 2 General Electric 71,379 mld.USD 3 Microsoft 70,887 mld.USD 4 Coca-Cola 58,208 mld.USD 5 China Mobile 57,225 mld.USD 6 IBM 55,335 mld.USD 7 Apple 55,206 mld.USD 8 McDonald´s 49,499 m­ld.USD 9 Nokia 43,975 mld.USD 10 Marlboro
    22. 4. 2008 19:13 (aktualizováno)
  • Junior internet 2008

    Za námi je další ročník Junior internet a tak určitě nebude k zahození malé ohlédnutí se. Polovina přihlášených účastníků si na internetu vydělává. Je to logické a zřejmě správné. Dokáží dělat to co o něco starší profesionálové, tak dostanou zaplaceno. Žádná diskriminace. Navíc se jedná o velkou motivaci. Když za práci dostanou zaplaceno, vidí v ní hmatatelný smysl a řídící se starým příslovím „od té doby co Féničané vymysleli peníze, není třeba pochvaly“ budou asi poměrně spokojeni (někteří)…
    12. 5. 2008 16:53 (aktualizováno)
  • Spory o domény z Prahy

    Pražský rozhodčí soud, který pracuje při hospodářské a agrární komoře by měl od příštího roku rozhodovat spory o nadnárodní internetové domény typu .com, .net či .org. Až doposud rozhodoval spory ohledně domén .eu. Spektrem svých služeb chce oslovit celý svět. Vše by mělo odstartovat již na přelomu roku.
    29. 3. 2008 19:33 (aktualizováno)
  • Reklama v On-line hrách

    Podle agentury eMarketer by měly náklady na reklamu v počítačových hrách v roce 2012 přesáhnout 1 miliardu amerických dolarů. Největší část zamíří na on-line hry, následovaná konzolemi, které se ale drží zpátky. Z výsledků výzkumu také vyplynulo, že uživatelé vnímají reklamu jako nutné zlo, aby se mohlo hrát zadarmo. Ale to se ostatně dalo předpokládat.
    24. 3. 2008 14:52
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).