Hlavní navigace

Kde hostuji a proč?

16. 7. 2007 23:57 (aktualizováno) Jan Horna

Za prvé, nejde o hostování ve Spartě ani na scéně Národního divadla. Jde o webhosting čili pronájem technologií za účelem prezentace informací na webu. Ale zpět k otázce. Hostuji, již více než 7 let, v České republice na sdíleném hostingu u nejmenovaného předního domácího webhostera (kterého asi?) a nově také v Texasu na ojedinělém hostingovém systému (který se jmenuje ..?).

Že je tento systém skutečně ojedinělý, dokazují následující fakta:

  • K dispozici mám diskový prostor odpovídající diskové kapacitě běžného dedikovaného serveru
  • Jednotlivé weby libovolně přidávám podle potřeby přes webovou administraci.
  • Podporovány jsou platformy Windows a Linux, dokonce je možná podpora klasických ASPéček i dotNETu společně s PHP skripty v rámci jednoho webu.
  • Data nejsou uložena na samostatných discích, jako úložiště se používá Storage Area Network (SAN).
  • Hostingový systém je postaven na plně redundantní clusterové infrastruktuře s využitím virtualizace.
  • Pokud návštěvnost mého, resp. všech mých webů mnohonásobně naroste, nemusím se obávat, protože zátěž na hostingový cluster je rozložena pomocí load-balancingu.
  • Vše je připojeno k internetu prostřednictvím Zero-Downtime Network firmy Rackspace.

Dlužno dodat, že i ojedinělý texasský zero-downtime systém už párkrát padl na hubu, stejně jako jakýkoliv jiný hosting. Chcete-li ho zkusit na vlastní kůži, můžu vám pomoci :-) Protože celkovou kapacitu hostingu stěží sám využiji, rád vám přenechám její část. Mrkněte se prosím na varianty, které nabízím.

Prvním a poměrně zásadním krokem by ale mělo být zvážení, jestli je takový hosting pro vás vhodný. Protože:

  • Systém není umístěn poblíž NIXu, jak jsme u domácího hostingu většinou zvyklí. Tzn. že odezva webu na „texasském“ hostingu může být teoreticky mírně delší než u „českého“ hostingu. Naopak kratší může být doba zpracování požadavku na straně serveru – systému díky vyšší rychlosti clusteru ve srovnání se samostatným serverem. Celkový rozdíl v rychlosti načítání stránek je tedy spíše zanedbatelný. Na druhou stranu, pro weby cílené na anglosaské publikum je umístění za oceánem podstatná výhoda.
  • Technická podpora je řešena poměrně netradičně (inspirováno crowd-sourcingem). Průběžně bude vytvářen wiki web „Klienti sobě!“, kde se bude moci každý svěřit se svým problémem a kterýkoliv zákazník (případně já sám) může odpovědět nebo přiložit vlastní návod řešení daného problému. Informace, kterou bude zákazník v danou chvíli potřebovat, tak bude snadno k nalezení a navíc ji bude možné dále obohacovat (editovat). Jako alternativa může být pro zájemce aktivována možnost zákaznické podpory přes telefon nebo chat v angličtině. Já sám využívám pro řešení občasných zádrhelů výhradně chat a to k mé plné spokojenosti.
  • Hosting toho zvládne opravdu hodně a proto není levný, jak jsme u domácího hostingu většinou zvyklí.

Umístili byste vy svůj web na podobný hostingový systém, který u nás v ČR prozatím nikdo nenabízí? Proč ano, resp. proč ne?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).