Poslední dva týdny to na titulní stránce Lupy vypadá, jako ve filiálce Facebooku. Tento týden jsme se alespoň rozhodli slůvko Facebook vypouštět a nahradit pojmy jako „sociální sítě“ nebo „Mark Zuckerberg“. I tak polovina vydání za poslední dva týdny mířila směrem k Facebooku. Zkrátka, bylo přefejsbůkováno.
Možná jste si toho už všimli. Lupě přibyla ve vší tichosti nová „sekce“ nazvaná Startup se svou vlastní adresou Startup.lupa.cz. Malý krok pro lidstvo, velký pro Lupu. V čem? Startupům jsme se na Lupě věnovali dlouhodobě a rádi, jenže to mělo své „jenže“. Tím prvním byla ekonomická krize, která nám nedopřála dostatek kvalitních startupů, o kterých by stálo za to psát…
Teď je asi ta správná chvíle se na chvíli zastavit u vzniku našeho článku věnovanému novele loterijního zákona s cenzurní vsuvkou, který celou „mašinerii“ spustil. O tom, že se chystá novela loterijního zákona, se vědělo dlouhou dobu. A protože Lupa o loteriích na internetu píše a snahy omezit je jsou tradičním doprovodem podobných novel od té doby, co si zákonodárci internetu povšimli, sledujeme po očku tyto snahy i na Lupě.
Pochopit, co dělá služba Storify, není z jejích popisků zrovna jednoduché. Ale v USA jde o „geekovsky slavnou věc“, chvíli jsme kolem ní chodili po špičkách, až jsme ji teď použili. Jak a na co? Storify je služba, která umožní zdokumentovat dění, nějakou událost, skrze zmínky o ní v sociálních sítích. To se hezky řekne, ale slovy klasika: „WTF“?
Ke startupům máme na Lupě přístup takříkajíc evangelický, nebo-li pod obojí. Na jednu stranu je máme rádi a se zájmem sledujeme, co se v české kotlině rodí, na druhou stranu je těžké takové články popasovat k jiným „tradičně lupáckým“ tématům. Ostatně, jak se hodí článek o startupu, do něhož dva studenti dali své úspory z brigády v mléčném baru vedle článku, v němž tři společníci prodali síť pokrývající severočeské aglomerace za desítky milionů korun?
Bouřlivou technologickou expanzí právě prochází Internet Info a s ním redakční zázemí Lupy. Neblahé zkušenosti posledních dvou týdnů nás donutily analyzovat úzká místa a po jejich odhalení se vedení firmy postavilo k výzvě čelem. Poslední dva týdny produktivita prudce klesla. Po chodbách bloumaly stíny kolegů, ti moudřejší a prozíravější zůstávali pod nejrůznějšími záminkami (musím mamince hlídat pudlíka) doma. Proč? Zemřel firemní kávovar…
Tak jsme na Lupu přidali boxík Kalendáře akcí. Žumrali jsme o něj u vývojářů dlouho, několikrát jsme rozvažovali, jak to pojmout, zda něco programovat, nebo použít něco hotového, jak to udělat „vyskakovací“ a onlajnové. Nakonec se ukázalo, že nejlepší bude publikovat jej jako Google Calendar, protože s ním si rozumí i Outlook a řada dalších programů, včetně Google Calendaru :)
Propásnete občas nějakou zajímavou událost či přednášku v IT oblasti? Chystáme pro vás kalendář akcí. A protože jsme chtěli něco jednoduchého a snadno pro všechny použitelného, sáhli jsme po Google Calendar. Naše představa je, že kalendář si budete moci „přihlásit k odběru“ přes iCal, což by měly zvládat snad všechny moderní kalendářové programy i Outlook utilitou zde.
Jednou z potíží při tvorbě nové Lupy bylo, jak roztřídit velké množství článků, které publikujeme. Jen redakčních článků vychází týdně více jak desítka, pokud započítáme i Zprávičky, které by většina zpravodajských serverů neváhala označit kvůli rozsahu za články, jsme týdně u stovky materiálů. Jenom článků máme v databázi 25 tisíc, aktualit (které se dlouho používali jen jako interní oznámení) přes 14 tisíc. V tom, aby se Google nebo Seznam vyznal.
Letošním podzim je pro nás v redakci ve znamení Nové Lupy (letopočet za ni jsme už přestali z bezpečnostních důvodů psát). Už jsme tu na jaře ukazovali první wireframe, nad nimiž se rozvinula diskuse, zapracovávaly se připomínky a nyní se blížíme k něčemu, co by se dalo nazvat verzí pre-finální. Podívejme se tedy na změny, k nimž dochází.