Hlavní navigace

Internetove obchody - hotove reseni 2

6. 2. 2008 13:42 (aktualizováno) Nishkam Jan.

V minulem roce jsem na tomto blogu uvedl seznam hotovych reseni pro internetove obchody.

Prosel jsem je vcera a dnes vsechny a RUCNE odeslal email na kazdy z nich. Celkem tedy 62. Vsichni ze seznamu dostali zpravu s prosbou o doplneni svych udaju. Pokud nabizite vlastni reseni pro elektronicky obchod a nejste na seznamu, upozornete me prosim na to v komentarich. Pokud na seznamu jste, ten email urcite bude nekde na obchodnim oddeleni, pripadne ve spam kosi :)

Par postrehu z teto umorne prace:

  • nektere dobre firmy maji velmi zastarale stranky a nefunkcni reference
  • naopak nektera slabsi reseni maji velmi dobre, pusobive prezentace
  • hodinova sazba za dodatecne upravy podle dostupnych v teto chvili udaju se pohybuje od 350,– do 1000,– Kc
  • dost lidi zkousi zamaskovat to, ze prodavaji sve sluzby na ZL. Firma s nazvem SUPEROBCHOD, bez dodatku ‚s.r.o.‘ nebo ‚a.s.‘ a bez uvedeni skutecneho jmena podnikatele nepusobi prilis duveryhodne.
  • u par firem jsem narazil na nepritomnost kontaktnich udaju. A tak jsem musel odeslat email pomoci kontaktniho formulare. Myslim si vsak, ze tento zpusob je zbytecna prekazka na ceste k zakaznikum. Ma v dnesni dobe vubec nekdo jeste zajem o zakazniky? Anebo kazdy uz ma tolik prace, ze skrta kontaktni udaje na svych strankach. Sam jsem takto na par mistech udelal
  • e-obchod se da poridit za cenu od 600,– do 800.000,– pricemz skoro nikde nenajdete reseni, ktere Vam 100% vyhovuje. Zda se, ze vzdy je potreba reseni upravit, neco dodelat, minimalne specialne nakonfigurovat
  • vice jak polovina dodavatelu sve ceny taji
  • zajimavy zpusob je uctovat tzv. „rocni udrzovaci poplatek“ ve vysi 15–25% z ceny reseni
  • par eshopu jsem z puvodniho seznamu odstranil jako duplicitni a take pridal par novych (dekuji za podnetne komentare)
  • na seznamu je ted celkem 62 reseni. V telefonickem rozhovoru mi vsak zastupce jedne z firem rekl, ze na ceskem trhu je 600 reseni pro eshop. Priznam se, ze se mi tomu nechci verit. Mozna na celosvetovem trhu by to mohlo odpovidat.
  • nikde jsem nenasel video prezentaci pro praci s obchodem.
  • na nekterych strankach neni uvedena zadna reference
  • velke mnozstvi e-shopu ma spatnou grafikou a pusobi vylozene odpudive
  • mnoho eshopu prodava stejny druh zbozi jako hracky pro deti, elektro, parfemy apod.
  • doslo mi, ze pokud chci delat poradenstvi, nesmim ani prodavat svuj vlastni eshop ani brat provize od zadneho dodavatele
  • mam ted dojem, ze se vetsina baliku pro e-shop prodava z 1 duvodu – majitel obchodu nema dostatek informaci pro vyber a rozhodovani.

Badani pokracuje. Chci ted vsechny reseni pro e-obchody rozdelit do kategorii

  • vyssi liga – 15% ?
  • prvni liga – 30% ?
  • druha liga – 55% ?

Preji Vam hodne stesti a uspechu v roce 2008 :)

Sdílet