Na českém Internetu můžeme najít celou řadu partnerských (affiliate) programů, které vyplácejí provize za obchody realizované přes web zprostředkovatele. V následující sérii několika článků, které budou zhruba jednou týdně vycházet tady u mně na Lupě, bych se chtěl právě těmto programům věnovat, přinášet tipy na ty zajímavé a podělit se s Vámi o vlastní zkušenosti.
Doufám, že se tyto informace někomu z Vás budou hodit :-)
Společnost Invia.cz, myslím, nění třeba sáhodlouze představovat, většina z Vás nejspíš ví, o koho jde. Pro ty ostatní jenom krátce: Invia.cz je největší český internetový prodejce zájezdů (Obrat za minulý rok přesáhl 600 miliónů korun.) od více než stovky českých cestovních kanceláří.
Jejich partnerský program považuji za velmi zajímavý. Provize za zákazníka, který přijde přes Váš web, se skládá ze dvou částí – fixní za každý prodaný zájezd (300Kč) a pohyblivé, tedy provize za klik (2–3Kč za klik) z vašeho webu. Minimálně tedy můžete za prodaný zájezd získat 302Kč, maximálně pak 1800Kč za zájezd.
Jak to funguje? Na svůj web umístítě reklamu na Invii – k dispozici je celá řada formátů od standardních bannerů, přes textové odkazy, vyhledávací formuláře až po obyčejné textové odkazy. Ihned poté, co vygenerovaný kód vložíte do svých stránek, můžete v administraci, do které po registraci dostanete přístup, sleodvat stav vašeho účtu.
Takřka jediným omezením je maximální počet kliků, za které vám Invie zaplatí, na 500 na jeden prodaný zájezd. To znamená, že pokud tuto hranici přesáhnete, přestanou se Vám připočítávat peníze za kliky do té doby, než budete mít přes svůj účet prodaný zájezd. Pokud máte správně zaměřený web, není problém mít dostatečný poměr prodaných zájezdů, takže se Vás omezení na maximální počet kliků nemusí vůbec dotýkat.
Pro naše slovenské bratry existuje i slovenská verze :-)
Velice bych ocenil možnost sledovat, které nezávazně objednané zájezdy jsou již „zrušeny“. V současném stavu se totiž v administraci zobrazují i zájezdy, které byly objednány i před několika měsíci, ale nebyly zaplaceny.
Nevybrali jste si? Zkuste tržiště internetové reklamy Potenza.cz.
Těším se na Vaše komentáře!
Možná by bylo dobré uvést ještě pár důležitých skutečností.
V první řadě pojem zájezd. Prodejem zájezdu se nerozumí počet osob, ale zaplacenou objednávku. Objednávka může obsahovat i několik osob. Bez ohledu na jejich počet dostanete 300 Kč.
Dalším důležitým údajem je období po kterou si invia.cz pamatuje, že jste klienta dohodili právě vy. Dříve to bylo tak, že od koho přišel klient poslední než provedl objednávku tak ten dostal provizi. Období po kterou si invia.cz pamatovala, že je klient váš byl rok. Teď už je pouze 30 dní. Takže když se někdo o jejich nabídce dozví prostřednictvím vašich stránek dnes a objedná až nějaký last minute v červenci tak máte smůlu (pokud tam nebude průběžně každý měsíc chodit).
Ve výhodách bych ještě uvedl propracovaný search box, který si můžete parametrem fulltext nastavit třeba na konkrétní letovisko nebo dokonce hotel.
Na závěr bych zmínil nutnost vlastnit živnostenské oprávnění pro vyplacení provize.
Model Invia.cz je zajímavý kombinící platby za zobrazení a za konverzy.
Osobně preferuji model platby jen za konverzi, takto je parter tlačen k (pro něj) idealnímu konverznímu poměru 1:500 (0,2 procent), což je při dobrém cílení zbytečně málo.
Období 30 dní pro učinění objednávky je na spodní hranici obvyklých hodnot; 90 dnů by bylo jistě lepší.
Výhoda Invia.cz spočívá v relativně velké možnosti cílení v různých kampaňích a oddělené statistiky, což bohužel je v ČR vzácnost.
Nevím jak moc Martin chce rozebírat dál affiliate, ale jenom náznakem další cestovky nabízející provize (www.nettravel.cz, www.ecestovka.cz, www.adriatic.hr)
Škoda žes to nerozděllil třeba podle oborů do článků ale zaměřil ses jen na jednu cestovku, to spíš vypadá jako reklama ...
Provizních systémů je v CZ strašne moc, jestli budeš psát každý týden jen o jednom produktu máš práci na 5 let :-)
Pravdaže pokud chceš doporučovat jen ty kvalitní a odskoušené tak pak se omlouvám a Invia je jiste nejlepší z uvedených.
Dobrý den, těší mě pozitivní hodnocení našeho partnerského programu (tzv. affilate), ale rád jsem si přečetl i negativní stránky našeho systému, protože v současné době pilně pracujeme na vývoji nové verze, která přinese mnoho novinek.
Kromě řady nových reklamních formátů, kde jsme se nechali často inspirovat formáty, které naše společnost využívá na cizích serverech. To bude nově i platba za přivedeného člověka do systému. Samozřejmě nastaveno tak, aby se nám investice vrátili.
Rád bych ještě reagoval na přispěvek od Martina z eStránek. To že k výplatě provize je potřeba ŽL totiž není pravda. Netřeba vlastnit ŽL je již uvedeno v samotném (velmi dobře napsaném) článku. Mnoho účastníků v našem systému ani nesplňuje zákonné podmínky k vlastnictví ŽL, tedy věkovou hranici a přesto jim provizi vyplácíme, díky uzavření tzv. Smlouvy o spolupráci.
V případě jakéhokoliv dalšího dotazu ohledně partnerského programu INVIA.CZ jsem Vám plně k dispozici.
Příjemný jarní den.
[4] Jestli je to jen 30 dní, tak to se mi zdá málo.
Plánujeme něco podobného programovat pro e-shop, myšlenka je zatím taková, že provize se bude načítat tomu, kdo přivede zákazníka jako první a tomu to již zůstane napořád. Provize se bude vyplácet až dosáhne nějaké rozumné výšky aby mělo smysl se papírově tím zabývat.
Conseil Regional Limousin - http://factorail.sitesled.com/ ; International Student Visa - http://sinodius.porkyhost.com/international/student-visa.html ; b2d2da4788175a71 88e14eb59d779b31 620d430ca2
Kazdy partnersky program ma svoje mouchy a nejvetsi mouchou u INVIE je to, ze ma velmi chabe administrativni zazemi...v podstate se tam nedozvite o objednavce vubec nic, pak se ani nic neda sledovat, kontrolovat...ale snad to brzy napravi. Napriklad kdyz me o penize chteji obrat u KRALOVNY, tak to vysleduji velmi snadno.
Pokud někdo využívá nějaký partnerský program, často se omezí na využití vlastních webových stránek. Když tyto stránky mají dobrou návštěvnost anebo je navštěvuje vybraná cílová skupina (např. lidé, kteří hledají informace o dovolené a posléze si ze stránek odkliknou a koupí zájezd), je to výborné.
Někde jsem četl zajímavý tip, který doporučoval, aby člověk zapojený do partnerského programu využil pro podporu svých provizí kontextovou reklamu. Klidně může využít všech systémů kontextové reklamy jako je eTarget, AdFox, AdContext nebo bbKontext.
Když vezmu v úvahu, že v případě kontextové reklamy zaplatí za kliknutí pár korun a za zájezd dostane 300 Kč, mohlo by to docela dobře fungovat.
[14]Kdyby Invia pouzivala kvalitni provizni system, nikdo by si nestezoval. Na adrese www.proviznisystem.cz je nabizena skvela aplikace na spravu provizniho systemu - Post Affiliate Pro 3. Produkt je tedy urcen obchodnikum a lidem, co si chteji vytvorit vlastni partnersky program.
Přečteno 80 116×
Přečteno 47 151×
Přečteno 26 670×
Přečteno 22 077×
Přečteno 21 079×