Hlavní navigace

Affiliate programy na českém Internetu (1.)

18. 4. 2006 14:00 (aktualizováno) martin

Na českém Internetu můžeme najít celou řadu partnerských (affiliate) programů, které vyplácejí provize za obchody realizované přes web zprostředkovatele. V následující sérii několika článků, které budou zhruba jednou týdně vycházet tady u mně na Lupě, bych se chtěl právě těmto programům věnovat, přinášet tipy na ty zajímavé a podělit se s Vámi o vlastní zkušenosti.

Doufám, že se tyto informace někomu z Vás budou hodit :-)

TIP č. 1 – Partnerský program na Invia.cz

Společnost Invia.cz, myslím, nění třeba sáhodlouze představovat, většina z Vás nejspíš ví, o koho jde. Pro ty ostatní jenom krátce: Invia.cz je největší český internetový prodejce zájezdů (Obrat za minulý rok přesáhl 600 miliónů korun.) od více než stovky českých cestovních kanceláří.

Jejich partnerský program považuji za velmi zajímavý. Provize za zákazníka, který přijde přes Váš web, se skládá ze dvou částí – fixní za každý prodaný zájezd (300Kč) a pohyblivé, tedy provize za klik (2–3Kč za klik) z vašeho webu. Minimálně tedy můžete za prodaný zájezd získat 302Kč, maximálně pak 1800Kč za zájezd.

Jak to funguje? Na svůj web umístítě reklamu na Invii – k dispozici je celá řada formátů od standardních bannerů, přes textové odkazy, vyhledávací formuláře až po obyčejné textové odkazy. Ihned poté, co vygenerovaný kód vložíte do svých stránek, můžete v administraci, do které po registraci dostanete přístup, sleodvat stav vašeho účtu.

Takřka jediným omezením je maximální počet kliků, za které vám Invie zaplatí, na 500 na jeden prodaný zájezd. To znamená, že pokud tuto hranici přesáhnete, přestanou se Vám připočítávat peníze za kliky do té doby, než budete mít přes svůj účet prodaný zájezd. Pokud máte správně zaměřený web, není problém mít dostatečný poměr prodaných zájezdů, takže se Vás omezení na maximální počet kliků nemusí vůbec dotýkat.

Pro naše slovenské bratry existuje i slovenská verze :-)

Klady partnerského programu na Invia.cz

  • vysoká provize (až 1800Kč za zájezd) a platba za klik,
  • není potřeba živnostenský list,
  • velký výběr reklamních formátů,
  • opravdu dobrá e-mailová podpora.

Zápory partnerského programu na Invia.cz

Velice bych ocenil možnost sledovat, které nezávazně objednané zájezdy jsou již „zrušeny“. V současném stavu se totiž v administraci zobrazují i zájezdy, které byly objednány i před několika měsíci, ale nebyly zaplaceny.

Nevybrali jste si? Zkuste tržiště internetové reklamy Potenza.cz.

Těším se na Vaše komentáře!