Vývoj návštěvnosti portálových domovských stránek se pomalu začíná měnit. Tržní podíl v denních unikátech (cookies) roste u Seznamu i Atlasu. Podíl domovské stránky Centra klesá. Oproti Seznamu klesá Centrum dokonce již od počátku roku 2006. Kde to můžete zjistit? Stačí se podívat do veřejných statistik NetMonitoru a nakreslit si graf.
Srovnání domovských stránek má velký význam i pro celkové srovní úspěšnosti portálu za dané období. Výhodou je, že do návštěvnosti domovské stránky se nezapočítávají další služby, např. nám často vytýkaný IDOS. Nelze zde však realizovat ani obvyklé „kumulace služeb“, které v NetMonitoru běžně najdete.
A ještě komentář ke grafům: při jejich studiu si pečlivě všímejte osy. Pro zdůraznění pohybu tržních podílů nepoužívám stupnici 0% – 100%, ale konkrétní detaily. Příklad můžete vidět níže. Graf je oříznut na 30%. Vše nad nimi patří již jen domovské stránce Seznamu.
Obrázek: Podíl HP Atlasu, Centra a Seznamu (celý graf)
Přesto, když se na graf podíváte, moc z toho nepoznáte. Je vidět nárůst v řádech několika procent od 13.11. u Atlasu a při troše pozornosti si všimnout, že kolem 18.9. došlo také k jakýmsi změnám. Pro rozklíčování vývoje tržního podílu domovských stránek bude tedy vhodnější podívat se na hlubší detail.
Tím může být průběh vývoje podílů mezi jednotlivými portály. Vše co vidíte v grafu jsou denní čísla a při troše pozornosti v nich můžete identifikovat i průběhy reklamních kampaní Atlasu a Centra.
Poněkud jinak a mnohem dramatičtěji se vyvíjí poměr domovských stránek Atlasu a Centra.
Všimněte si zejména týdenní periodicity v denních datech až do počátku září. Od září je již vše jinak, jasná periodicita mizí a růst podílu Atlasu ji zahlazuje.
Samozřejmě už slyším hlasy, které namítají: „A co IDOS?“. Jízdní řády se, ale do návštěvnosti HP nezapočítávají a jejich přímý vliv na HP? Podívejme se tedy na vývoj podílu služby Jízdní řády vs. HP Atlasu.
Jak je vidět, podíl Jízdních řádů vůči HP Atlasu dokonce klesá. Ještě malé vysvětlení ke jeho výpadku mezi červnem a zářím. V té době nebyl započítáván pod Atlas a ve statistikách tedy chybí v tomto období data.
Použitá data: NetMonitor, denní data, květen až listopad 2006.
Pane Šnajdře, opravdu si myslíte, že si těmito články pomáháte? Jistě, spousta lidí si přečte jen titulek (trošku zavádějící titulek tedy...) a možná prolétne grafy, ale kdo dočte dokonce, případně si pročte i komentáře... tak u něj se obávám, že trošku ztrácíte kredit. Proč to děláte? To k vám přešlí centráci přinesli virus "sebeplácánípozádech"?
Krasna sebechvala - v komentarich reflexu jsem ale nasel toto hodnoceni, k tomu nam nic pane Snajdre nepovite?
"ATLAS si uz ve sve mozna posledni kreci vypomaha, jak se da, aby udrzel iluzi, ze patri k velkym hracum na ceskem trhu: Prusvihem ATLASu ale je:
1) Stale klesajici podil na trhu vyhledavacu - pritom vyhledavani ATLASu je urcite zdrojem vetsiny prijmu. Hlavne diky naivite a hlouposti zadavatelu reklamy. Prechod na model PPC by byl pro ATLAS smrtici.
2) Bezkoncepcnost a absence jakekoli vize ve vedeni ATLASu - rekl bych, ze jedinou "vizi" je snaha ukusovat z kolace, dokud to pujde. A za dva roky po nas potopa... Prebirani dat o uzivatelich IDOSu je prvnim zachvatem, ktery se muze nezainteresovanemu pozorovateli jevit jako pokus o "restart", jak eufemisticky sve suicidialni napady pojmenoval na tiskove konferenci management ATLASu. Spis ale jde o skrehotavou labuti pisen.
3) Z jedne strany na ATLAS zacina dotirat Google, u nejz si i vedeni portalu uvedomuje, ze bojovat s nim je marne, a na strane druhe je mu konkurentem v obsahovych sluzbach portal IDNES, jehoz profesionalita, redakcni zazemi a propojeni na "tradicni" media, coz jsou vsechny atributy, ktere ATLAS zcela postrada, postupne zadupavaji ATLAS na smetiste neuspesnych internetovych projektu a pozdeji splasklych bublin.
4)Snaha spoustet stale dalsi a dalsi sluzby, ktere postradaji kvalitni redakcni zazemi a pasivne prejimaji data z cizich webu. (viz auto.atlas.cz a prejimani celych zlanku z Autorevue) . Zlate Centrum a jejich Aktualne.
5) Postupujici bulvarizace vlastniho obsahu - viz jejich bulvarni Magazin. Trapne upoutavky z Magazinu, ktere pronikly i na hlavni stranu portalu, jsou trpkym svedectvim, ze ATLAS dokaze par uzivatelu ziskat jen clanky, ktere komicky expresivne a o stupen vulgarneji "prevypravi" tradicni temata bulvarniho tisku.
6) Reklama v televizi, ktera sice mozna vyhrava podivne ceny odborne poroty, ale jen tezko portalu prilaka nove pravidelne navstevniky. Wundermanni jsou krasna kapitolka z dejin idiocie managementu, ktery bez skrupuli vyhazuje prachy akcionaru:) - volney to vystihl presne".
Ja nevim pane Snajdre, jestli na masirovani ega jsou nejvhodnejsi goebbelsovsky interpretovane statistiky s cilem poskodit konkurenci takovym malym skodolibym nakopnutim do zadnich partii.
A jen pro poradek - z zadneho portalu nejsem.
Hlavne ze ma ATLAS spokojene uzivatele, treba mailu¨
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?t=47095&highlight=atlas
Atlas bud kopíruje služby od konkurence 1:1 viz. http://suroviny.blogspot.com/2006/11/katalog-prmyslov-vzor-aneb-najdte-5.html
nebo plácá kraviny viz. tenhle článek.
No nejdrive jsem si rikal, ze to nebudu komentovat, ale opravdu mi to nedalo. Je mi jasne, ze jakykoliv flame je pro Vas lepsi nez nic... ostatne reklama jako reklama. Nicmene noblesa pana IL a jeho Blogu zde zkratka chybi.
Na co se mozna zapomelo...
- nejake zduvodneni, ci snaha o obhajobu toho, ze Atlas jiz neni dvojka ani v mesicnich cislem cimz zde bylo chvastaveno minule. Ze by tez "uspech"?
- pomer jizdnich radu... neni to nahodou tim, ze centrum ma nyni sve jizdi rady, tedy jizdni rady navstevuje mene lidi nez drive a tim vzrostl onen pomer?
- pocet PV ma atlas zhruba stejne jako samotny xchat
- graf srovnani HP atlasu a seznamu :)
Na zaver me dost pobavilo vyjadreni k emailu:
"E-mailová služba portálu Atlas se v současnosti potýká s krátkodobými výpadky, které jsou způsobené přechodem na bezpečnější a výkonnější technologii. Tato změna do budoucna přinese větší stabilitu a zvýšení bezpečnosti naší emailové služby. Za tyto výpadky se velice omlouváme a na jejich odstranění usilovně pracujeme"
Na co nekdo na lupe reagoval:
"...přeloženo do reality znamená, že již přes týden e-mail v podstatě nefunguje. Přijde něco málo ráno a v noci, ale přes den to chodí s dvanácti hodinovým zpožděním, nebo vůbec, nebo se to uživatelům vrací, nebo se to prostě někde ztratí..."
Dost vymluvne: prechazime na neco lepsiho a proto vam to ted pro jistotu nejde vubec.
koho to zajima data jak je atlas super, pak zde v cele krasne:
http://online.netmonitor.cz/ola2.php
Zejemna fakt, ze atlas HP ma mene nez libimseti a o poctu PV ani nemluve (3x mene) musi byt dost horke...
Snad to není úplně offtopic, ale k úrovni služeb Atlasu. Když si zkusím na mail Atlasu poslat něco z gmailu, dostanu toto:
Delivery to the following recipient failed permanently:
nejake.jmeno@atlas.cz
Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 5.7.0 Your server IP address is in the SORBS DNSBL database, bye
Pokud nedokážete dát do pořádku ani takovéto triviality, můžete si tady kreslit grafy, jak chcete, stejně všichni víme, kde Atlas skončí.
Udělal jsem vše dle postupu http://management.blog.lupa.cz/0612/jaky-trzni-podil-ma-vase-sluzba-v-poctech-uzivatelu
a vyšlo mi, že Centrum opravdu klesá :-(
Přečteno 177 613×
Přečteno 144 089×
Přečteno 82 490×
Přečteno 77 381×
Přečteno 67 140×