Před několika lety jsem vytvořil úvodní prezentaci ke školení produktového managementu. Přestože byla vytvořena „na míru“, je dosti obecná a myslím, že i bez komentářů srozumitelná. A tak když jsem ji teď nedávno našel na disku, řekl jsem si, že ji dám do blogu. I když obsahuje řadu obecných a všeobecně známých věcí, není na škodu si je občas připomenout a zopakovat. Tak ať je i vám k užitku.
[4] No jak jsem psal, měl jsem jen obrázky i když mi už dorazila i orginální prezentace :-) jako reakce na tenhle článek :)
[6] No moc to nepomohlo. Nakonec to "vyřešilo" několik sázek o tom jak se věci vyvinou za 1 a 2 roky, které jsem vyhrál a stal se majitelem několika lahví vína, které jsem si zatím převážně nevyzvedl :)
Ps. Petře docela mě překvapil čtvrteční Open Metting, pár Skype aplikaci jsem napsal, ale nevím jestli je vytahovat aby se lidem ze Skype nepodlomily kolena :-D
[7] Já bych řekl, že úroveň lidí se pozná hlavně podle toho jak mluví o jiných lidech. Když vidím IP adresu z které píšete, je mi z toho fakt smutno.
Předpokládáte nevyslovenou premisu, že lidé vědí co chtějí.
To ale asi není vždy tak úplně pravda. Někdy vůbec ani nevědí, že nějaká věc/služba může fungovat, tak jak by ji mohli chtít.
Další ošemetná věc je ten dotazník. Je něco jiného odpovědět ano chci to/nechci to a pak to skutečně používat/nepoužívat.
A také je problém s velikostí a správným výběrem vzorku dotazovaných lidí.
Z toho by vyplývalo, že PM neni marketing ale sociologie :-) Nebo že marketing by měl být sociologií :-)
Podle mě je oblíbenost a pak prodejnost čehokoli souhrou mnoha faktorů, z čehož výraznou roli hrají i emoce a nedá se to příliš rozumně rozškatulkovat. Naštestí. Jinak by vymýšlení projektů a jejich prosazování na trhu nebyla taková zábava :-)
Ale v zásadě máte pravdu. Ptát se lidí je důležité. Proto to taky jdu dělat :-)
Přečteno 177 613×
Přečteno 144 089×
Přečteno 82 490×
Přečteno 77 381×
Přečteno 67 140×