Mapové API je věc, kterou lze využít mnohem šířeji než její autoři původně plánovali. O AMapy API to platí dvojnásob a již před snad půl rokem jsem spolu s Danem rozjímal na téma, že by API šlo využít i k vytvoření počítačové hry. Něco takového Danovi říkat je nebezpečné. Dan je totiž hračička a umělec. Když ho něco napadne, ba přímo chytí, nedá mu to pokoje dokud to neudělá a tak se taky stalo.
Obrázek: Příklad jednoho z mnoha možných použítí AMapy API – hra nad mapou
Prvním hezkým příkladem byla virtální procházka po pražských mostech. Příklad je to nejenom hezký, ale i působivý. Na druhou stranu dělá věci, který by člověk od map očekával. Jenže AMapy API umí více kousků.
Jeden z nich najdete na adrese http://amapy.atlas.cz/api/examples/dynamickaznacka2.htm. Je to příklad, který má demonstrovat některé možnosti API, ale sám o sobě demonstruje taky to, že s API se dá pracovat docela kreativně. No uznejte sami. Sice jako hra by to stálo za menší doladění, ale jako demonstrace možností – no není to minimálně zajímavé? :)
Více o AMapy API a i další příklady najdete na http://api.amapy.cz/
To jako že si beru obrázek na pozadí z nějakého serveru? Proboha. To má být demonstrace čeho? Takové "API" napíše každý za deset minut. Vždyť když bych na ten server dal nějakou velkou fotku a místo mapy zobrazoval její výřez, tak je to úplně totéž...
Pod pojmem mapové API si představím něco opravdu jiného.
[3][4] Je to příklad dynamických značek v mapě viz. text http://amapy.atlas.cz/api/anotherExamples.aspx#c úplně dole. Stačí se Pixy zeptat :-)
[3][4] Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány.
[7] Pixy nemá pravdu a unikají mu souvislosti. Příklad demonstruje jen jednu z mnoha funkcí a způsobů využití API. Zdůrazňuji jednu z mnoha.
Pixy říká jak by to bylo snadné udělat, ale jeho příklad by nebyl funkční. Kdyby vzal stejně velkou plochu po jaké asi běhají Santové, uswapoval by se mu počítač a natahovalo by se to několik hodin.
Napozadí se toho děje více než jen posuvání jedné bitmapy a API bude umožňovat snadno arychle přidávat další objekty, vrstvy, trasy, přepínat mapy....
Příklad "Hello word" je také jednoduché udělat. Ale o tom to není.
Pixy to samozřejmě ví, ale neměl den. Pravděpodobně pozdní návrat domů, únava a blížící se ráno ...
Ale hlavně ani nezkoušejte přidat podobný komentář, jako napsal on sám, pod spot o nějakém Pixyho výtvoru. To by se nejdříve vztekal v diskuzi, pak by to řekl několika dalším blogerům a ještě by o tom další tři měsíce psal.
Jen si mě taky s chutí vychutnejte. Dynamický loader nekonečného obrázku (a la GMaps) jsem nedávno sám dělal, mám dost dobrou představu wocogou. Do příkladu na ten JSON kód jsem taky koukal, vidím, co a jak to dělá, a jsem prostě přesvědčen, že jako test funkčnosti API: výborný - jako ukázka možností API: bída. Jestli to byla čistě interní srandička a dostalo se to ven omylem, tak se autorům hluboce omlouvám. Jestli se tím ale opravdu chlubí, úmyslně na veřejnosti, tak omluva má být spíš z jejich strany.
Upřímně řečeno taky moc nechápu, co se tím Santou dokázalo. Nemám představu, jak je těžké to nakódovat, ale z pohledu uživatele je to takové... jak jen to říct... na nic :-). Nejde vymyslet nějaký podobný příklad, který by ale byl užitečný?
Navíc pod pojmem "počítačová hra" a "mapy" jsem si představil nějaké hledání pokladu nebo něco takového, rozhodně jsem si nepředstavil hru "Zastřel si svého Santu, který se pohybuje nad nějakým divným, absolutně nesouvisejícím pozadím".
[10] Nikdy jsme se s něčím takovým nesetkal. jaký prohlížeč, na jakém OS a v jak moc standardní (defaultní) konfiguraci používáte?
[11] Příspěvek je o tom, že nad mapami lze vytvořit i něco zábavnějšího než map server. To co vidíte je příklad, jeden z mnoha, který má ukázat jednu z funkcionalit - dynamické značky. Opět jednu z mnoha. Takto je to popsáno i v příslušné dokumentaci. To je vše, víc bych v tom vědu nehledal.
A to že se mi líbí a vám asi ne? No to je život. Každopádně díky za komentář.
[12] Určitě by šlo, ale příklady se dělají jednoduché právě proto, že jsou to příklady. Složitější aplikace, třeba opravdová multiplayer strategická hra, k čemuž by se AMapy API dalo taky využít, by byla už dost složitá a asi by bylo i zbytečné do něčeho tak rozsáhlého investovat čas.
Ale pokud ho někdo má a má chuť, má možnost :-). Rád se na to kouknu :)
Umělecký dojem a hodnocení jednoho, z opravdu mnoha příkladů na amapy api, rád přenechám jiným. Sofisma je oblíbená metoda jakéhokoliv hodnocení, jen mě překvapuje, že si ji osvojil i Pixy.
Kdosi, kdo se podepsal jako kdosi, měl taky zdá se špatný den. Nad AMapy api existují stovky mashupů, a živá bublající diskuse mnoha uživatelů na api webu svědčí o nadšení mnoha, kteří api používají.
Jde o jeden z mnoha příkladů, který ukazuje různé možnosti api, které často nemá žádné jiné mapové api, žádné. Modří už vědí :-)
[14] OK, z toho vycházíte vy. Já AMapy nepoužívám, jejich API neznám, žádné spousty příkladů ani stovky mashupů (ba ani jediný) jsem nikdy neviděl, ona "bublající diskuse" mě minula, studovat tohle API a jeho dokumentaci nemám sebemenší důvod ani chuť. Já jsem jen narazil na Lupě na článek, vychvalující nové mapové API a demonstrující to sprajty létajícími diagonálně nad automaticky se posouvající mapou. Na to jsem vyjádřil vlastní názor a za tím si stojím.
Pixy, opravdu si vás vážím, ale tímto způsobem lze zkritizovat opravdu naprosto vše. Když tedy něco neznám, tak se k tomu nevyjadřuji, abych pak nevypadal jako brouk pytlík - web works všeho druhu.
Proč vůbec reaguji, Pixyho slovo má jistou váhu, která na váze ztrácí, je-li úsudek hloubky hospodské čtvrté cenové. Nelíbí-li se článek, (neshledal jsem v něm nic nepravdivého), kritizujte jej.
Nechápu, proč se někdo nedokáže smířit s tím, že se nějakému Pixymu něco nelíbí. To se mi musí všechno líbit? Já se rozhodně nevyjadřoval k něčemu, co neznám, ale k tomu, co bylo prezentováno. Prostudoval jsem si to důkladně, prošel jsem si detailně celý kód té "hry" a usoudil jsem, že to je blbost, kterou bych rozhodně neprezentoval veřejnosti jako demonstaraci možností mapového API. Mám pocit, že jsem svůj názor vyjádřil poměrně jasně a už bych to - proboha - dál rozpatlával.
Kdyz pokus o hru na mape, tak ji hodte na mapu
http://googlemapsapi.blogspot.com/2007/03/v275-gmarkersetimage-and-mole-whack.html
Kdyz pokus o skrolovani, tak hodte nejake animace. Ale proc kombinujete nejake animace a hru na mape, kdyz to nema zadny smysl. A proc vytahujete v lete Santu? :)
Já ten příklad znám, byl mi inspirací :-) Jednoduchý je ale proto, že má pouze demonstrovat, co vše lze dělat se značkou. Snad neprozradím moc, když řeknu že časem bude další hratelný příklad, a to simulace letadélka Káně :-)
AMapy API na rozdíl od nejmenovaného api umí značky posouvat i animací, což může být dobré, třeba pro taxi nebo kurýrní služby, a co já vím, co ještě :-)
Jde jen o maximálně jednoduchou ukázku, nic víc.
PS: Santa v létě, nebo Mrkev v zimě, hmm hmm hmm :-)
Zdravím,
Já vám celkem snadno prozradím, proč vám to nefunguje. Máte vypnuté Active-X, bez kterého průhledné PNG obrázky v IE6 (a bohužel ani v IE7) prostě nelze zobrazit. Ano, mohu mít technologicky zastaralé mapy, které nebudou průhlednost podporovat, ale tak nějak se mi nechce setrvávat v pravěku. Čekám spravedlivé rozhořčení, jak je možné neinformovat o tom uživatele VELKÝM textem.
Je to jednoduché, nebudu obtěžovat 99% uživatelů se zapnutým ActiveX a budu tiše předpokládat, že pokud někdo něco vypíná - ví proč.
PS: Do map detekci ActiveX dopíšu. Není problém.
Přečteno 177 613×
Přečteno 144 089×
Přečteno 82 490×
Přečteno 77 381×
Přečteno 67 140×