Za leden 2007 získal Atlas.cz 200 tisíc nových uživatelů (RU). To je téměř dvakrát více než konkurenční Centrum.cz. Pozitivní cestou se ubírá nejenom návštěvnost, ale i ekonomické výsledky. Obrat se zvýšil oproti roku 2005 o 63 procent a dosáhl výše 204 milionů Kč. Zisk byl 17,5 milionu Kč.
Výsledky měření NetMonitoru za leden jsou více než potěšující. Nutno dodat, že v těchto číslech NEJSOU započítány Jízdní řády, které jsou auditovány zvlášť a čísla tudíž nijak nenavyšují. Celkově návštěvnost narostla z 1 810 262 RU na 2 012 815 RU, tedy o celých 202 552 reálných uživatelů. V tabulce vidíte zisk Atlasu a Centra. Seznam neuvádím jelikož sumární data neposkytuje, ale k dispozici jsou jen data po službách. To napravuji v druhém grafu, kde je vidět zisk uživatelů na HP všech třech zmíněných portálů.
A nyní již slibovaná HP:
A pro úplnost absolutní počty měsíčních reálných uživatelů za leden 2007:
Veškerá data pochází z veřejných výstupů Netmonitoru a jedná se o měsíční reálné uživatele.
Atlas má na základě auditované účetní závěrky za rok 2006 historicky nejúspěšnější konsolidované výsledky. Oproti roku 2005 navýšil obrat o 63% na současných téměř 204.000.000 Kč, ohlásil zisk ve výší 17,5 milionu korun a díky časovému rozlišení si do roku 2007 přenáší téměř 33 milionů korun.
Alespoň tolik citace z tiskové zprávy, kterou najdete zde: Atlas z portálové trojice rostl nejrychleji a hlásí zisk.
To Michal: neubránil jsem se dojmu, jakobys sám věděl, jak na to (být stejně úspěšný jako Seznam). Kdybys to ale věděl, tak bychom už dávno viděli reklamu na FUNSEZNAM v televizi (jak ji vidíme u Seznamu, Centra nebo Atlasu). Proto si dovolím poznamenat, že pokud už snad někdo někdy v Atlasu udělal chybu, je již za nimi a nyní nezbývá (pokud ovšem sám Seznam neudělá chybu) než trpělivě pracovat a snažit se udržet si nebo vylepšit své postavení. Při současném rozložení sil je ale více než pravděpodobné, že Atlas nemůže být tak úspěšný jako Seznam. Nejúspěšnější je v daném segmentu vždy jen jediný hráč. Atlas může volit různé strategie (odlišit se a být nejúspěšnější na odlišném trhu nebo pro odlišnou cílovou skupinu apod.). Nicméně říct "Atlas má třetinové výnosy jako Seznam" je pouze a jen omezenou odpovědí na otázku "jaké výnosy má Atlas". A tato informace nevypodívá nic o tom, jak se Atlasu daří nebo nedaří v celkovém pojetí jako firmě. Vypovídá pouze o tom, jak si Atlas stojí v porovnání se Seznamem v jeden daný okamžik (přesněji v uzavřeném intervalu jednoho roku).
[6] - mno to ano... presto je dulezite porovnovat nekolik danych velicin.
- zacneme-li obratem:
Seznam: pres 1.000 mil. Kc
Centrum: pres 450 mil. Kc
Atlas: pres 200 mil Kc
Chte nechte reflektuje toto cislo postaveni vsech portalu a kopiruje prakticky i jejich pomer navstevnosti a dalsi podstatne veliciny. Nicmene jsou znamy spolecnosti s obratem kolem 5 miliard Euro a presto ve ztrate, cili jako jedine meritko to nikdy neobstoji.
- pro me osobne je ovsem klicove hospodareni podniku a tedy cisty zisk nebo EBIDTA - toto ovsem malokdy spolecnosti zverejnuji. Presto zde je prehled hrubeho zisku:
Seznam: kolem 45 % obratu
Centrum: kolem 10 % obratu
Atlas: kolem 9 % obratu
tohle uz vypodia vice o tom jak dana spolecnost hospodari ze?
Pokud bych byl investor, zrejme bych atlas koupil minuly rok... nebo vubec. Zatim bych do atlasu rozhodne neinvestoval, pokud bych nemel plan na jasnou restrukturalizaci a ideu co s trojkou trhu vubec chci delat - zda dohanet a kopirovat ty 2 pred sebou, nebo se mozna vydat jinou cestou.
Zaverem - je nad slunce jasnejsi, ze seznam je jednickou na trhu (bohuzel...) a to i v ekonomicke casti - a to se panove pocita vzdycky jako jedna z priorit.
[7] No ale to neni fer, protoze jsou urcite naklady, ktere jsou pro vsechny firmy stejne. Seznam vydelava na sve velikosti a poctu uzivatelu i zakazniku, ale rezie firmy neroste spolecne s obratem umerne. Troufnu si tvrdit, ze naklady (rezie) seznamu bude tak maximalne dvakrat vetsi nez naklady atlasu... Takze pokud tu chcete machrovat s EBITDA (neni to ebidta), tak prave tento ukazatel je podvod na investory :-).
Ja bych klidne atlas koupil, vyhazel bych par lidi odpovednych za vyvoj a to byste koukali :-). Ale nemam tu jednu dve miliardy. Problem atlasu je hlavne v tom, ze svuj rust resi ruznymi spolupracemi, icq, jizdni rady. Ale nema nic sveho, zadnou vizi. Misto vyvoje sveho komunikatoru radeji spolupracuji s AOLem a jeste mu plati v TV reklamu. To je proste treba nyni vyhodne, ale nema to zadny horizont. Skutecne se chova jako firma pred prodejem, jen se snazi urvat co nejvetsi kus kolace, aby byla prodana za co nejlepsi cenu.
[3] Děkuji za gratulaci za všchny, kteří pro Atlas něco dělají a podílejí se na tom, že se posuváme kupředu.
[5] Soudruzi nedělají chybu, soudruzi převzali na jaře roku 2006 Atlas v nějakém stavu a nyní řeší jak nastavit jeho zdravý růst. Ten bohužel nemůže začít na hodnotách, které má market leader, kterým Seznam dozajista je. V tuto chvili je důležitý trend.
[6] Atlas udělal historicky hodně chyb, které ho přišly hodně draho a stály ho druhé místo a s tím i hromadu peněz. Seznam má výhodu v tom, že se mu podařilo udržet kontinualitu vývoje. Atlas v podstatě začal znova na jaře 2006 na zbytcích toho co zůstalo po "úspěších" minulých let. Startovací pozice možná byla horší, ale nebyla ztracená a teď se to začíná ukazovat. Zatím máme ještě hodně práce, ale v plné míře se to projeví ještě v tomto roce.
[7] O tom jak daná společnost hospodaří to nevypovídá vůbec nic. Ona i společnost ve ztrátě může být celkem zdravá. Na to aby jste to mohl posudit musíte vědět víc než jen obrat a zisk. Nakonec kauzy typu ENRON apod. jsou asi tím nejlepším extrémním případem.
[8] Hodně nákladů (a nejenom výnosů) je svázáno s rozsahem toho co děláte. Např. náklad na jednu emailovou schránku může být přibližně stejný, ale celkové náklady budou již v jiných poměrech.
Jinak pokud víte, jak to nakonec sám naznačujete, jak Atlasu zajistit větší a rychlejší růst , pak mi pošlete svůj telefon na snajdr@atlas-as.cz a rád se s Vámi sejdu, případně nejenom já. Jinak pro vaši informaci, AOL nám žádnou reklamu neplatí, vše financujeme z vlastních zdrojů.
[9] Pokud vím tak ne, na rejstříku jsou ale nějaká data dostupná z minulých let.
[10] Ano, také jsem si všiml toho růstu. iDNES jsem tam nepřidal z jiného důvodu a to, že se jedná o převážně zpravodajský server jehož návštěvnost koreluje s trochu jinými vlivy než u klasického obecného portálu pro který je zpravodajství jen doplňkem. Každopádně Vám gratuluji k úspěchu a jelikož mám v plánu napsat nějakou podrobnější analýzu vývoje velkých internetových serverů za asi tak rok zpětně, tak se zcela určitě zastavím i u vývoje návštěvnosti iDNESu.
Tak to vypada, ze Atlas onu zminovanou bitvu portalu o druhe misto (viz. http://www.lupa.cz/clanky/atlas-zahajil-novou-bitvu-ceskych-portalu/) vyhrava alespon v relativnich cislech... Otazkou je, jakou odpoved prichysta centrum, pardon, odvetnou salvu :)
Přečteno 177 613×
Přečteno 144 089×
Přečteno 82 490×
Přečteno 77 381×
Přečteno 67 140×