Hlavní navigace

Žebříčky podruhé

13. 2. 2006 10:12 (aktualizováno) David Antoš

Další žebříček, tentokrát vyhledávačů a s jasným vítězem. Nilsen/Netratings vydali zprávu, ve které udávají naměřená/odhadovaná čísla počtu dotazů podaných jednotlivým vyhledávačům za měsíc (říjen). Google v tomto kritériu s 2 449 396 0­00 dotazy dosahuje hodnoty jako takřka celý zbytek – jeho podíl činí 47,7%. Především však při srovnání s červnem dále posiluje svou neuvěřitelnou pozici. Zatímco trh rostl o 15%, Google poskočil o 21%.

Yahoo! drží druhou příčku s 1 118 429 000, 21,8% podílu a 16% růstu. MSN má podíl 11,3% a růst jen 8%, ještě hůře je na tom AOL, které drží 7,2% a pouhý 3%-ní růst. Zajímavý je skok vyhledávače Ask Jeeves o 77%, ale z nuly se asi roste snadněji. Jeho podíl je jen 2,6%.

Jak jsem psal nedávno, Google stále vítězí v testech relevance. Když se k tomu přičte skvělý marketing a pozitivní publicita, není divu, že Google dokáže své ohromné postavení ještě dále posilovat. Je to již několik let, co Yahoo! s MSN vyhlásili úsilí o nejlepší fulltext. Ale zatím se směje pouze Google. (Přestože posiluje i Yahoo!)

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).