Google Checkout - očekávání se celkem vyplnila

29. 6. 2006 22:05 (aktualizováno) David Antoš

V pondělí jsem tu publikoval článek GooglePal – revoluce v internetové reklamě a nakupování?, ve kterém jsem mapoval spekulace poletující okolo platebního systému od Googlu. Jak to tedy dopadlo, které se potvrdily?

  • Tvrdil jsem, že by nemělo jít o žádnou další betu, že tak když jde o tak vážné věci, jako jsou peníze, musí jít o hotový a vyladěný produkt. To se celkem potvrdilo, rozjezd byl sice trochu rozvleklý (věci začínaly fungovat postupně) a nebylo pořádně vystvěleno, že s českou kartou nezaplatíte, ale výsledek je dobrý. Žádný další Google Talk, u kterého nikdo neví, proč vlastně.
  • S názvem se trefil jen málokdo. Nejčastěji používaný Gbuy to není, neuspěl ani můj favorit Google Purchases/Google Pay. Registrace domén googlecheckou­t.net/org tak tedy skutečně měla být silným vodítkem. Mimochodem všimněte si, co najdete na googlecheckou­t.com. Ten název se mi ovšem jinak celkem líbí.
  • Forbes tvrdil, že u AdWords reklam budou mít partneři speciální ikonku. Stalo se. Je sice nenápadná, ale nevadí.
  • Údaj 28. června správný nebyl. Skoro bych řekl, že posunutí termínu na 29. je součástí mediální strategie Googlu.
  • Převody peněz jsou skutečně jen zákazník-obchod, nikolik uživatel-uživatel. Dokonce u Googlu ani vůbec žádné peníze nemáte nikdy uskladněné, vše se okamžitě transferu. Tomu jsem nevěřil, přijde mi to nevýhodné.
  • Google Base stále čeká na nějak použitelnější zpracování, aby mohlo konkurovat eBay a Amazonu. Nicméně na stránkách Google Checkout je propagován jako způsob prodávat věci bez nutnosti mít vůbec vlastní obchod. Možná to nebude letos, ale jednou Google Market přijde.
  • AdSense pay-per-action zatím s Google Checkout nemá vůbec žádnou souvislost. Bohužel, právě tahle možnost mi přišla nejzajímavější a Google ji explicitně odmítne. Asi na to ještě není vhodný čas, až se Checkout prosadí, může být vše jiné.
  • Změny v Google Account skutečně s touto novinkou souvisely. Design byl upraven tak, aby vytvořil místo pro nové věci z Checkout – online platby se staly jednou z nejdůležitějších funkcí účtů, takže to je logické. Také už ta stránka nemohla vypadat tak příšerně amatérsky, když přes to mám posílat peníze.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).