Hlavní navigace

jilm.blog.lupa.cz

Devět web 2.0 pravidel

#1 – Přezdobte jednoduchou stránku s dvěma formuláři, kam lidé mohou napsat své jméno a email, aby mohli dostat spam až bude stránka online. Ačkoliv se tak nestane po několik následujících měsíců. #2 – Uzavřená alfa, uzavřená beta, uzavřeno. #3 – Používejte štítky přestože nejsou potřeba či jsou používány špatně. Oštítkujte svůj obsah, své články, svého psa.
14. 4. 2007 12:43 (aktualizováno) |

Miluji Tejkít!

TakeIT mě nepřestává fascinovat. Neznám podobně absurdní… cosi, u nás a snad ani v zahraničí. Chtěl bych napsat, že je TakeIT anachronismus, ale ve skutečnosti netuším, v jaké vůbec době by nebyl. Také se mi chce napsat, že je to esence toho nejhoršího z českého internetu, ale ani to by nebyla pravda. TakeIT je prostě jen směšnou ukázkou toho, jak se taktika podomních prodejců předraženého nefunkčního zboží dá úspěšně aplikovat i na internet…
12. 4. 2007 18:58 (aktualizováno) |

Čím nakrmit svou čtečku?

RSS čtečka je skvělá věc, zvláště když je tak šikovná jako třeba Google Reader. Na jednom místě, z jednoho rozhraní, v jednom plynulém proudu můžete číst články sebrané odkudkoliv, doručované prakticky okamžitě po napsání. RSS čtečky jsou důvodem, proč vůbec mohou existovat blogy, proč se šíření informací na internetu decentralizuje. Mám ve čtečce celkem nepořádek, občas náhodou narazím na zajímavý článek, prohlédnu si celý blog a když vypadá slibně, zkusím si jej přidat…
11. 4. 2007 21:07 (aktualizováno) |

2.0 kopie? Nepotřebujeme!

Smrad Český internet smrdí, nic zde nevzniká, nic se zde neděje, nikoho nic nezajímá a nikdo nic neumí. Ve světě letadla, u nás pořád koňský povoz. Chybí nám české YouTube. Chybí nám české del.icio.us. Chybí nám český Digg. Chybí nám český Twitter. Chybí nám český TechCrunch. Tak honem, pojďme to všechno zkopírovat a všem bude lépe. Podobně český internet soudí kdekdo, Patrick Zandl asi nejrázněji. Jenže vážně jsme na tom tak zle…
11. 4. 2007 0:33 (aktualizováno) |

TakeIT součástí Microsoft adCenter

Není tajemstvím, že Microsoft na internetu stále jen tápe. Původně nadějná iniciativa Windows Live se zdá jít poslední dobou poněkud do ztracena, Microsoftu navíc na webu chybí jakákoliv konzistnost. Ostatně je to pár týdnu, co jsem zde psal o svém uživatelském zážitku ze služby MSN Video Soapbox, pokusu Microsoftu o konkurenci YouTube. Podíl Microsoftu téměř ve všech oblastech neustále jen klesá a nestíhá nejen v konkurenci s Googlem, ale ani s Yahoo! a brzy dost možná ani s AOL či Ask…
1. 4. 2007 11:45 (aktualizováno) | Microsoft |

Nová Slunečnice - první velký český web 2.0

Možná jste to již zaznamenali, možná ne, softwarový server Slunečnice.cz brzy spustí novou verzi. Mohl jsem trochu nahlédnout do procesu jejího vývoje a věřím, že bude mít velký úspěch. Troufám si tvrdit, že nová Slunečnice předběhla všechny své české i zahraniční obdoby a je nejpoužitelnějším projektem svého druhu. A tak to ostatně má být, na další novou verzi jistě bude čekat zase nějakou dobu a vytvářet projekty, které jsou už v době svého spuštění průměrné, není cestou úspěchu…
29. 3. 2007 15:24 (aktualizováno) |

YouTube oskary uděleny - perly v kupkách hnoje?

Televize je velká věc. Internet je velká věc. Internetová televize bude největší věc. A její podoba bude jednoznačně určena odpovědí na otázku: „Je úspěch klipů na YouTube signálem velké změny preferencí diváků, nebo se jedná o krátkodobou odchylku?“ Když jsem psal spot o žebříčku nejsledovanějších videí, měl jsem názor jasný – drtivá většina umístivších se klipů byla odpadem s mizernou kvalitou. Čím dál více si však myslím, že to bylo zbytečně příkré – televize 3.0 bude pravděpodobně symbiózou
29. 3. 2007 0:25 (aktualizováno) | Google |

Syner mafie, aneb internetová revoluce v praxi

Když jsem měsícem rekapituloval vývoj internetového videa za poslední rok, psal jsem nadšeně o obrovském dopadu, jaké musí mít přesun videa na web na celou společnost. Jistě, už dlouho člověk může na Internetu psát, co chce – dokonce i frustrovaný emigrant, náckové nebo islamofobové. Video je ale úplně jiný způsob komunikace, daleko účinnější a závažnější. Vliv, který má v tomto ohledu Internet (+ moderní maličké aparáty schopné videa natáčet) v Americe se postupně projevuje i u nás…
22. 3. 2007 23:12 (aktualizováno) |

Google spouští univerzální provizní systém

Google dnes oznámil spuštění programu s modelem plať-za-akci. Přesněji dvojici služeb v testovacím provozu Pay-Per-Action od Google Adwords a Google AdSense Referrals, přičemž vztah mezi nimi je naprosto stejný jako vztah mezi normálním Adwords a AdSense. O co tedy jde. Google má kromě vyhledávání ještě jeden zdroj příjmů – tržiště s reklamou, kdy Adwords je vstupní bránou pro inzerenty a AdSense pro jejich partnery…
20. 3. 2007 20:19 | Google |

Google Talk i na vaše stránky + je Radim Hasalík doménový spekulant?

Google před pár okamžiky zveřejnil skutečně krásné vylepšení svého Google Talku. Již dříve byla tato IM síť postavená na Jabberu integrovaná v podobě webového klientu do Gmailu a v jistém smyslu i do Google Docs. Nyní Google kód klienta vypreparoval a zveřejnil jako modul pro svou personalizovanou domovskou stránku. To však znamená daleko víc. Nyní si díky tomu může Google Talk klienta každý vložit na jakoukoliv stránku!
28. 3. 2007 22:30 (aktualizováno) | Google |