Seznam stále falšuje výsledky vyhledávání

21. 9. 2007 18:54 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Když jsem na začátku srpna psal, že Seznam podvádí s výsledky vyhledávání, sklidil jsem nejdříve vlnu nadávek, že si vymýšlím, pak se Lukačovič přiznal že to dělaji, ale že na tom nevidí nic divného, pak článek i s komentáři smazal a místo něj napsal, že situací „vyřeší“ takto „Naše vlastní služby, které propagujeme tímto způsobem, buď textově nebo graficky označíme, aby uživatel věděl, že služba se dostala na první místo s naší pomocí.“ Termín si dali do konce srpna.

Což o to, termín splnili, ale situaci „vyřešili“ nakonec tak, že k těmto stránkám dopsali na konec šedivým písmem „Doporučujeme“, vytáhli tak ze šuplíku starý reklamní formát, který již drahnou dobu neexistuje a nikdo jej nemá možnost objednat.

Nechám na posouzení čtenáři, zda-li si myslí, že podle tohoto popisku bude „uživatel vědět, že se služba dostala na první místo s pomocí Seznamu“ a nebo jestli to byla jen další lež a pokus zamaskovat neschopnost vlastního fulltextu. A také nechám na posouzení čtenáři, zda-li se tak jakkoliv vyřešila situace s možným zneužitím dominantního postavení.

Jinak některé své služby (minimálně Seznamka, Auto, Bazar) takto zvýhodňovat přestali, pravděpodobně ten výběr ovlivňovalo to, zda-li je tato služba na první stránce fulltextu i bez této podpory, takže je tu teď pár firem, co mi vděčí za slušný nárůst návštěvnosti ;)

Bude to také slušný prubířský kámen jejich nového fulltextu, který mimochodem dneska v noci spustili, zda-li konečně dokáže lépe rozpoznat důležité servery k danému KW, i když toto KW nemají (v „čisté“ formě) v URL ani anchor textech.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).