Seznam, na rozdíl od ostatních vyhledavačů, vždy tvrdí, že jeho fulltext výsledky jsou vždy čistý fulltext, žádné ruční úpravy či reklamní bloky vydávané za fulltextové výsledky. Druhým takovým je i Google (i když některé jeho reklamní a sponzorské formáty zejm. v poslední době občas také vypadají jako fulltext), naopak Atlas, Centrum atd. ti všichni uvádí na prvních místech vždy firmy, které si za to zaplatí.
Až do středy nám nezbývalo, než jim dávat zapravdu, opravdu jejich výsledky vypadají jako přirozený fulltext. Jenže ve středu začal fulltext Seznamu používat i Atlas, a tak lze nyní srovnávat reálné fulltextové výsledky s tím, co se zobrazuje (protože ty reálné výsledky musí být na obou serverech stejné). A zde se ukázalo, že Seznam (velmi pravděpodobně celou dobu) lže, a že nad přirozené výsledky dává ty, ze kterých má peníze.
Důkaz? Vyzkoušejte si klíčové slovo „reality“.
Pořadí na Seznamu:
Pořadí na Atlasu
* falešný fulltext, chybí označení „reklama“ ale výsledek je zvýrazněn v modrém poli
** falešný fulltext, chybí označení „reklama“, výsledek lze rozpoznat od běžného fulltextu pouze tak, že místo náhledu stránky je zde logo (mezi 5. a 6. odkazem je ještě odkaz na Atlas sekci Firmy odpovídající výrazu „reality“)
Je známo, že u Atlasu si můžete koupit placený přednostní výpis ve fulltextu na klíčové slovo, což je prvních max. 6 odkazů a garanci první strany, což je dalších max. 12 pozic. Zde tedy zjevně má prvních 5 firem koupen onen přednostní výpis (pak následuje odkaz na Atlas Firmy) dalších 5 je ona garance první strany. Poté už následují přirozené fulltext výsledky, které by měly být shodné na Seznamu i Atlasu. Jenže nejsou!
Ačkoliv se následující pořadí shoduje, je zde jedna výjimka a tou je server Sreality, který je u Seznamu na prvním místě a u Atlasu není! Pakliže vynecháme možnost, že Atlas nějak filtruje Seznamu patřící servery z výsledků, tak existuje jen jedno jediné vysvětlení. Seznam podvádí, a server Sreality umístil natvrdo na první místo fulltextu!
Jako by mu nestačilo, že navíc nad všemi výsledky vyhledávání, které s realitami souvisí umisťuje ještě speciální sekci Hledej na Srealitách (viz např. hledání „byty“).
Kde všude ještě Seznam lže? Co všechno jsou ještě falešné placené fulltextové výsledky?
P.S.: a neporušuje náhodou Atlas zákon o reklamě, když neuvádí u reklamních odkazů, že se jedná o reklamu?
Update: Takže stejný podvod se týká některých dalších služeb Seznamu. Můžete vyzkoušet „Seznamka“, „Práce“ a možná ještě nějakých dalších
Používáš zbytečně silná slova, na základě porovnání výsledků na jedno slovo nemůžeš vyvozovat naprosto žádné závěry.
Víš například zcela jistě, že Seznam a Atlas tahají výsledky ze stejné databáze? Nemůže mít Atlas jen technologii od Seznamu na vlastních strojích a mít tak trochu jinak nastaveny váhy jednotlivých parametrů hledání?
S jedním se svých webů celkem často "soupeřím" s Sauto na slova autobazar a autobazary. Někdy je první Sauto, někdy já a někdy někdo úplně jiný. Rozhodně není Sauto první natvrdo i když se jedná o obdobu Sreality v jiné oblasti.
vím to jistě, protože kdyby byly jiné váhy, nebylo by ostatní pořadí shodné. Sreality NENÍ první na všechna slova, třeba na zmíněné "byty" není ani na první stránce. Je to vidět jen na slovo "reality". Sauto není ani náhodou u Seznamu tak podstatné jako Sreality, viz onen panýlek "Hledej na Srealitách", který se u seznamu objevuje na každé slovo, které souvisí s realitami (byty, nemovitosti ...) vyjma právě slova "reality", kde ovšem zjevně zfalšovali výsledky fulltextu.
Mě se to také nelíbí jeho fultex beru stejně jako nekvalitní a hledam tam jen specifické dotazy. Jeho vysledky se mi nikdy nelibili - bez SEO si člověk neškrtne s ničim a to je špatně, jsou i dobré stránky.. občas mam pocit, že i ty své blogy tahá nahoru. Ono tu totiž existuje jedno pravidlo všude jinde platí "Nalákat návštěvníky" Seznam má burtální monopol pro kterej plati spis " Udrzet je u sebe". Co se tyce placenenejch vysledku - soused si to KOUPIL, bohužel neznalý věci = čekal že k tomu dostane prezentaci (neřikam, že chyba seznamu) ale zaplatil si jen výsledek hladání, nadiktoval www a konec. Adresu si vybral ktera se mi libi a zrovna ho napadla (čekal tam tu prezentaci) - takže mu seznam vtipně prodal za desti tisice pozice, ktere odkazovali na nexistujici domenu, když vezmu blbost souseda, pořád seznam nic moc = nefunkční odkaz v placenejch. Jinak možná lže ale .. tak co, je to JEHO (bohužel) takže si s výsledkama muže dělat co chce (NELIBI SE MI TO) - a to je všechno, hned jak zjistili, že konkurence je hledanější, tak vyřadili počet hledani apod ...
P.S. Necht Marta Jandová vládne světu a ostatní vychcípaj.
Mně Seznam fulltext až dodnes nevadil (vyjma té propagace realit), nemám sebemenší problém se dostat na jakékoliv klíčové slovo na první stránku, mám cca. 250 klientů a většina z nich je minimálně na jedno své klíčové slovo na prvním místě a na další jsou z většiny na prvních stránkách. Ano, je to obrácený pohled než někoho, koho to neživí, kdo by chtěl, aby výsledky byly opravdu naprosto dokonalé a zobrazovaly opravdu to, co je "nejlepší". Jenže co je nejlepší? Firma, která má dost peněz na to, aby si zaplatila reklamu (a seo je jen forma reklamy) je prostě tou "nejlepší". Reebok nebo Nike nebo Addidas také asi nejsou "nejlepší sportovní oblečení", ale prostě mají tolik prachů, že v podvědomí budou brány jako top značky a tak si zaslouží top výsledky.
Ale když Seznam navzdory svému tvrzení podvádí a umisťuje na první místa své koně, tak je to cesta do pekel, podobně jako Atlas či Centrum. Jde o to, že inzerenti pak vlastně platí svému konkurentovi. V případě Seznamu jde také možná o zneužití dominantního postavení.
Tak ještě si tam připiš "bazar" a jeho "sbazar". Obecně to jsou všechny služby, které mají "s" v názvu a tedy na ně nikdo neodkazuje klíčovým slovem ale složeniou, ergo vyhledavač pak nerozpozná ono klíčové slovo v tom anchor textu a nedá mu takovou váhu. Ostatní weby mají klíčová slova v názvech a tak sbírají rank přirozeně.
Veskere priklady se radkovou inzerci ve fultextu jsou zcestne, podle meho nazoru by Seznam nemel inzeraty indexovat vubec. Na slusnem inzernim serveru je vetsinou nabidka prodana drive, nez ji staci vyhledavace indexovat :-) Radim Smicka vi stejne dobre jako ja o tom, ze neni podstatne na jakem miste je hlavni domena serveru, ale zda mu (predevsim Seznam) inzeruje ohromne mnozstvi inzeratu. Co se tyce zvyhodneni vlastnich Serveru Seznamu ve vyhledavani, tak neni jiste, ze stranky jako sauto, sreality, sbazar a pod nepatri - jsou vetsinou nejnavstevovanejsi ve svem oboru a odkazuji na ne tak kvalitni stranky jako Seznam.cz :-)
Ja myslim, ze to, ze seznam vytahuje svoje sluzby na prvni misto se da pochopit. Prece jen mu vlastni produkt prerostl pres hlavu a prekrocenim 40ti procentni hranice se dostal pod potencialni dohled uradu na ochranu hospodarske souteze.-) (UHOZ ale ma zatim jine starosti, statni instituce, soudy atd. v podstate internetu nerozumi) Spravne by seznam.cz mel mit citelny zpusob, jak fulltext funguje, nebot se musi vyvarovat poskozovani dalsich soutezitelu na trhu a nesmi poskozovat konkurencni prostredi. To, ze Seznam.cz ma fulltext s podilem na trhu vetsim 40 procent sice neni tak lehke dokazat, ale Ivo Lukacovic to tvrdil v nekolika clancich na blogu i v hospodarskych novinach. Takze to asi je pravda.) No a pak bych problem videl trochu nekde jine, nez v par odkazich na prvnim miste. Vetsina beznych lidicek v Cechach si to neuvedomuje, nebot kazdy webik nebo firemni prezentace ma jen nekolik stranek a ty seznam bezproblemu naindexuje. Ve finale jsou to stranky, ktere nejsou v konkurencnim vztahu. Mohou sice generovat zajimave prachy, ale tykaji se jineho segmentu podnikani. Seznamu je to jedno. Pokud ale nekdo dela neco na netu, co je v prime konkurenci se seznamem, seznam.cz urcuje mnozstvi stranek (limit), ktery dovoli fulltextu naindexovat. Ukazat se to da napriklad na firemnich databazich, pracovnich serverech, realitach. Tam, kde byl pro seznam core business (male a stredni firmy) zamezil konkurencnim subjektum indexaci jejich stranek, cimz jim hodne poskodil podnikani. (pritom firmy.cz maji asi 400.000 naindexovanych stranek:-) Obcas jim neco utece, jako treba sluzby.cz, kde toho naindexuje fulltext hodne, ale pak je videt na alexa.com, jak to takove sluzbe pomuze a jak treba zlatestranky.cz, edb.cz nebo abc.cz jsou poskozovane. To pak seznamu yellow business roste:) Mozna se to ale ted zmeni, v mode maji sklik..
Atlas si je toho zrejme vedom a proto je zajimave sledovat, jak posledni dny roste raketove naindexovani jeho stranek:-) Verme tomu, ze to nekdo sleduje, notarsky overuje a kdyz bude treba, bude moci reagovat diky financnimu zazemi strelou primo do cerneho..
Je to hrozne, kdyz stat reguluje uspesne podnikani microsoftu, seznam fulltextu.. Ale zase z druhe strany, konkurencni prostredi je treba. Ruka trhu obcas reaguje moc pomalu.-)
PS: Nastesti google si tohle dovolit nemuze. Podobne pochybnosti by se okamzite odrazily na burze. Ale tady jsme zatoka na kraji ostrova, tady si IT blazinci mohou delat zatim co chteji..
[8] Ono je docela dost těžké neindexovat inzeráty (např slovo prodám hledá podle Seznamu 15 000 lidí za den), je to stejné jako neindexovat zboží. U zboží je ještě argument, že existuje přeci zbozi.seznam.cz.
První pozice na jednoslovný používaný výraz je k ničemu. Z deseti tisíc tříslovných výrazů přijde několikanásobně více lidí. Pro určitou skupinu lidí, ale znamená první místo ve fulltextu to, že daný server je nedůležitější. Naštěstí Seznam opustil např od slova mobil, kdy preferoval svůj Smobil, což byl dost tragický projekt. O tom, že Sreality, Sauto, Sbazar jsou dostatečně kvalitní pro zobrazování na první stránce není pochyb. Jen by mohly být tyto projekty označeny.
Nefungují tu trackbacky, takže v komentáři: Doplnil jsem ve svém článku klíčová slova, u nichž Seznam v tuto chvíli podvrhává výsledky. Viz odkaz.
http://blog.webtrh.cz/podvrzene-vysledky-hledani-seznamu
Necht is seznam se svymi vysledky dela co chce. Ten portal je poslednich 5 let naprosto nepouzitelny, jediny co jde pouzivat je jejich e-mail(se zapnutym adblockem, ty litajici veci na hlavni strance byvaji dost prehnane).
Pokud firmam vadi ze plati sve "konkurenci" za reklamu, stale maji moznost propagace jinde.
Kecy o zneuziti dominantniho postaveni take moc smysl nemaji, rekl bych ze je prukazne ze ve vyhledavani seznam ztraci svou vahu, a to prave kvuli prehlceni vysledku reklamou. Je celkem jasne, ze casem na to doplati. Seznam, atlas i centrum sazi na reklamni kampane v kamennem svete, je velmi pravdepodobne, ze kdyz se novacek pripoji k internetu poprve, zada do adressbaru www.seznam.cz jako prvni stranku..jsou na to prece tv reklamy a billboardy :) Jenze jak jeho zkusenosti s pouzivanim internetu rostou, zacinaji ho stvat ty litajici bannery a hleda alternativu. Casem mu zkusenejsi znami doporuci google jakozto objektivne hledajici vyhledavac a u nej zustanou. Dukazem budiz rostouci podil google na hledani bez nutnosti tv reklam a billboardu.
Jenze tahle strategie nema v dlouhodobem horizontu moc sanci na uspech. Stale jsou nove se pripojujici lide k internetu, kteri se nechaji nejakou tou reklamou napalit. Za 10 nebo 15 let az bude penetrace internetu treba 90% uz ale nebude dost novych ovecek na lakani billboardem a seznam bud svou agresivni reklamni politiku vcas omezi, nebo pojde :)
btw. indexace stranek seznamu je dosti pomala, cca pul roku mame predelany web a fulltext seznamu stale zobrazuje linky a screenshoty ze stareho webu viz napr. search "internet liboc". Googlu trvala reindexace a odstraneni starych linku cca mesic. Seznam je bude zobrazovat pravdepodobne jeste za rok, a to pres to, ze je na nich jiz 6 mesicu 404 s linkem na mainpage. A to pres to, ze jsem jim uz v zoufalosti psal mail, zda by nemohli sveho bota k preindexaci trochu popostrcit..
A proc by to Seznam nedelal? Uzivateli je uplne jedno, jakym zpusobem si Seznam ty odkazy radi. Uzivatel chce jen rychle najit odpoved na svuj dotaz. Jestli je prvnich par odkazu relevantnich tim, ze jeho majitel ovlada SEO nebo tim, ze si zaplatil Seznamu je uz celkem jedno a Seznam by byl spis hloupy, kdyby to nedelal.
Pokud si dobre pamatuji, Seznam placene zarazeni do sveho katalogu dokonce propaguje tim, ze to prospiva i pozici v jeho prirozenem vyhledavani. Takze spis to bude otazka definice prirozeneho vyhledavani.
Nikde take neni psano, ze v algoritmu SRanku nema treba vlastni zluzba hodnotu 95 bodu stejne jako neni nikde psano, ze vysledky naopak nefiltruje Atlas.
Radim Smicka mi dal neprimo za pravdu, pouze se cudne vyhnul problematice neexistujicich inzeratu indexovanych po statisicich Seznamem ci Googlem. Jednoducha matematika rika - 2.000 registrovanych inzeratu za den pro server x, ktery ma zaroven 300.000 indexovanych stranek na Google. Diky optimalizaci stranek najde zklamany uzivatel misto toho co hleda zbozi prodane pred 5 mesici...
[18] Inzertní servery jsou opravdu specifické. Ve své podstatě jsou pro vyhledávače horší než servery se zpravodajstvím. Nevidím to ale tak tragicky. Jen to na vyhledávač klade větší nároky na rychlost aktualizace indexu. Pokud vyhledávač neaktualizuje stránku 5 měsíců, tak se není čemu divit, že již neexistuje (minimálně za měsíc či dva by se měl přesvědčit, že stále existuje). Google to stíhá docela rychle, Seznam reindexuje o poznání pomaleji, ale Ivo slibuje nový fulltext a robota, tak doufejme, že se to pohne správným směrem :).
to že se dobrovolně přiznává k porušení zákona na tom nic nemění. Další vyhledavače to nabízí jako službu za úplatu všem za stejných rovných podmínek, není to znevýhodňování jednoho soutěžitele. Google podle všeho nic takového nedělá, své služby maximálně zvýhodňuje tak, že zvýrazní, ale nedává je natvrdo na první místo. Když to dělal (i když odděleně a ne skrytě), sklidil velkou kritiku a rychle to stáhnul
Můžete vypsat vyhledávače, které nabízejí umístění do fulltextového neplaceného výpisu odkazů za úplatu? Docela by mě to zajímalo.
Seznam neupravoval placeného odkazy. Seznamu upravoval váhy svých odkazů ve výpisu neplacených odkazů. NIKDO neplatí Seznamu za umístění do výpisu odkazů fulltextu.
re Kiwi - viz článek, třeba Centrum a Atlas. Schválně zkuzte rozpoznat fulltextový výsledek od placeného odkazu.
Nikde netvrdím, že upravuje placené odkazy, není pravda, že upravuje (v tomto konkrétním případě váhy), jedná se o manuální změnu pozice, která nesouvisí s váhami. Netvrdím také, že někdo platí Seznamu za umístění ve fulltextu, tvrdím, že se platí Seznamu za pozice na první stránce a za umístění na vrchu vyhledávání při hledání na KW.
Zkuste si ten článek ještě párkrát přečíst, asi vám něco uniklo
Domnívám se, že článek je pravdivý. do spojení vyhledávacích databází Seznamu a Atlasu měla naše škola na obou portálech velmi slušné umístění pro klíčové slovo "salvator". Byli jsme v první pětce českých stránek. Dnes tyto portály naší školu vůbec podle klíčového slova nenajdou. Na Googlu jsme třetí.
paneboze.. proberte se.. Vzdyt MANUALNE davat natvrdo neco na prvni pozici seznam vubec delat nemusi.. Vzdyt on je ten vyhledavac, vi, jake ma pravidla, zna techniky, ktere pouziva pro hodnoceni stranek, lidove receno vi, co na nej plati.. Tak proc by to nerekl kolegum ve firme, kteri delaji treba SAuto? Byli by preci sami proti sobe, kdyby jim to nerekli.. Takze jim povi: hele na dobry umisteni ve vyhledavaci Seznam nedavame takovou vahu tomuhle, ale tomuhle a tohle te dostane na prvni pozice.. Sakra vzdyt je to jedna firma.. proc by jim to tajili?
Fakt, ze je to udelano takhle a ne NATVRDO jak tvrdi autor clanku, dokazuje i ctenar, ktery tu psal, ze se hada s SBazar, ze nekdy je prvni on, jindy zase ne..
Vy, kdybyste meli svuj vyhledavac, tak nevyuzijete techniku, ktera stranku dostane na prvni mista, na sve vlastni projekty? Cemu se sakra divite?
[33] nemusí, ale dělá (dělal?) to. Je to dokázáno a potvrdil to dokonce sám Lukačovič na svém blogu (pak to smazal), hledej dál tady v mých článcích.
Kdyby to dělali tak jak popisuješ, tak bych proti tomu nic moc neměl, ale manuální zásah je prostě sviňárna a u firmy která má 60-70 % trhu to zavání porušováním hospodářské soutěže
P.S.: upozorňuji, že komentuješ rok a půl starý článek
Komentuji starou vec, nicmene neda mi to pro budouci ctenare. Seznam skutecne fakeuje vysledky. Nevadi mi placena reklama v podobe falesnych fulltext odkazu na prvnich mistech. Toje regulerni obchodni strategie - ukazeme te kdyz zaplatis. Nicmene zakazovat indexovani pripadne i jen snizovat umyslne relevanci vysledku na konkurencnich katalozich to je uplne jiny kafe. Dale mi dost vadi, "rychlost" indexace a reindexace obsahu. Skutecne z mych vlastnich zkusenosti muzu rict ze 6 mesicu stara data nejsou pro seznam zadny problem. Google to zvlada v pohode za 1-3 mesice. A ze je to slozite? A na prostredky narocne? Tak at to nedelaji. Nekdo rad bude. :((
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 301×
Přečteno 84 343×
Přečteno 47 901×
Přečteno 37 998×
Přečteno 31 522×