Neplaťte daně - investujte do Adwords a/nebo Sklik PPC

5. 12. 2007 2:39 Tomáš Kapler

V posledním týdnu jsme získali dvě zajímavé zakázky na PPC kampaně na Adwords a Sklik. První je realizace obou systémů pro jeden internetový obchod na koupelny (vany, sprchové kouty …) s počáteční investicí 20 tisíc Kč, druhý zatím nemohu jmenovat, abych to trochu zamlžil, jedná se o jeden z asi 3 největších obchodů s bílou a černou technikou u nás, kde na Sklik dali rovnou 500 000 Kč (slovy půl milionu korun českých).

Možná se to zdá některým jako vysoké částky, ale když vám řeknu, že za první 3 dny prosince měl ten první obchod vyšší obrat než za celý listopad, tak to hned nabývá smyslu.

Výhodu druhého jsem se snažil shrnout v titulku – firma nyní investovala po předchozích zkušenostech s námi a další konzultaci 500 tisíc Kč. Tím se jí jednak výrazně sníží daňový základ na tento rok, zároveň to ovšem přinese čistý zisk zhruba 1,5 až 2 miliony (dle současných výsledků) v příštím roce, dost pravděpodobně ještě více, protože se zřejmě operativně tento zisk přelije do dalších investic do reklamy (další Sklik, Adwords …)

Trochu selfpromo

Paradoxní na tom celém je, že to celé děláme zadarmo, respektive, že to děláme za „zápornou částku“. Jak je to možné? Většina našich klientů totiž měla vlastní správu PPC kampaní, průměrná výše jejich CTR ovšem nikdy nepřesáhla 1 %. U nás je to po vyladění kampaní (což trvá postupně i několik týdnů až jednotky měsíců podle složitosti) je průměrné CTR všech kampaní mezi 6 a 16 %. Zjednodušeně řečeno tak můžeme nabídnout 6× méně za stejnou pozici, či být za stejné peníze výrazně výše (a dosahovat tak více prokliků atd.).

Necílíme při tom samozřejmě na jedno dvě klíčová slova, tak jak to dělají mamlasové ze Seznamu (co by taky člověk chtěl za těch pár stovek), ale občas i na desetitisíce klíčových slov ve stovkách reklamních sestav pro jednoho klienta (btw už jste někdo dosáhl maxima reklamních sestav v jedné kampani? My prakticky u každého velkého klienta) a není to práce na desítky minut, ale mnoho hodin na začátku a pak opakovaně několik hodin každý týden. Máme na to kolegu, který dělal první kampaně ještě v době, kdy byl Adwords (i Sklik) v testovací fázi, takže to má „docela“ vykoumaný ;)

Několika největším zákazníkům, pro které zajišťujeme tvorbu internetových stránek se SEO a nebo tvorbu internetových obchodů se SEO to děláme zdarma (resp. přesněji v rámci měsíčních poplatků za SEO), jinak je to samozřejmě normálně placená služba, ale prakticky vždy to ve finále vyjde tak, že zákazník platí méne než předtím (nebo kdyby si to realizoval sám či přes pracovníka Seznamu) a získává více.

Zpět k hlavnímu tématu

Takže neplaťte daně – investujete-li vhodně do PPC reklam, můžete si snížit daňový základ – uspoříte a ještě vyděláte (problém pak budou až výrazně vyšší daně v příštím roce kvůli výrazně vyššímu zisku ;) A protože do konce roku, resp. daňového zúčtovacího období zbývá jen několik málo pracovních dní, je myslím ten vhodný okamžik, kdy do toho jít. Když to uděláte brzy, můžete navíc využít ještě poslední zbytky předvánoční sezóny u některých komodit.

Dárek – analýza PPC pro nejrychlejší zdarma

Vím že tu zas budu obviňován z toho, jak jsem sem přidal asi 5 odkazů (snažil jsem se alespoň, aby měly význam), snad jsem alespoň některým čtenářům vnukl nějaký ten nápad ohledně PPC, bez ohledu na to, jestli do toho půjdou s námi, sami či s někým jiným (a snad ne zas tolika, aby se nějak signifikatně zvýšila cena našich kampaní ;).

Pro několik nejrychlejších mám ale myslím zajímavý vánoční dárek – kontaktujte nás a do poznámky napište třeba „Lupa – analýza PPC zdarma“. Náš PPC specialista vás pak kontaktuje, zašle nějaký měřící kód (navrcholu a analytics, s nastavením měření konverzí), podle kterých nyní sleduje správnost nastavení kampaní a po několika dnech pak v rychlosti PPC kampaně zanalyzuje – co máte blbě, co je třeba vylepšit atd. Má toho dost, takže nevím, jestli zvládne 2 nebo 5, každopádně pár by jich do vánoc být mělo podle pravidla, kdo dřív přijde, ten dřív mele (ale samozřejmě naši platící zákazníci budou mít přednost).

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).