V posledním týdnu jsme získali dvě zajímavé zakázky na PPC kampaně na Adwords a Sklik. První je realizace obou systémů pro jeden internetový obchod na koupelny (vany, sprchové kouty …) s počáteční investicí 20 tisíc Kč, druhý zatím nemohu jmenovat, abych to trochu zamlžil, jedná se o jeden z asi 3 největších obchodů s bílou a černou technikou u nás, kde na Sklik dali rovnou 500 000 Kč (slovy půl milionu korun českých).
Možná se to zdá některým jako vysoké částky, ale když vám řeknu, že za první 3 dny prosince měl ten první obchod vyšší obrat než za celý listopad, tak to hned nabývá smyslu.
Výhodu druhého jsem se snažil shrnout v titulku – firma nyní investovala po předchozích zkušenostech s námi a další konzultaci 500 tisíc Kč. Tím se jí jednak výrazně sníží daňový základ na tento rok, zároveň to ovšem přinese čistý zisk zhruba 1,5 až 2 miliony (dle současných výsledků) v příštím roce, dost pravděpodobně ještě více, protože se zřejmě operativně tento zisk přelije do dalších investic do reklamy (další Sklik, Adwords …)
Paradoxní na tom celém je, že to celé děláme zadarmo, respektive, že to děláme za „zápornou částku“. Jak je to možné? Většina našich klientů totiž měla vlastní správu PPC kampaní, průměrná výše jejich CTR ovšem nikdy nepřesáhla 1 %. U nás je to po vyladění kampaní (což trvá postupně i několik týdnů až jednotky měsíců podle složitosti) je průměrné CTR všech kampaní mezi 6 a 16 %. Zjednodušeně řečeno tak můžeme nabídnout 6× méně za stejnou pozici, či být za stejné peníze výrazně výše (a dosahovat tak více prokliků atd.).
Necílíme při tom samozřejmě na jedno dvě klíčová slova, tak jak to dělají mamlasové ze Seznamu (co by taky člověk chtěl za těch pár stovek), ale občas i na desetitisíce klíčových slov ve stovkách reklamních sestav pro jednoho klienta (btw už jste někdo dosáhl maxima reklamních sestav v jedné kampani? My prakticky u každého velkého klienta) a není to práce na desítky minut, ale mnoho hodin na začátku a pak opakovaně několik hodin každý týden. Máme na to kolegu, který dělal první kampaně ještě v době, kdy byl Adwords (i Sklik) v testovací fázi, takže to má „docela“ vykoumaný ;)
Několika největším zákazníkům, pro které zajišťujeme tvorbu internetových stránek se SEO a nebo tvorbu internetových obchodů se SEO to děláme zdarma (resp. přesněji v rámci měsíčních poplatků za SEO), jinak je to samozřejmě normálně placená služba, ale prakticky vždy to ve finále vyjde tak, že zákazník platí méne než předtím (nebo kdyby si to realizoval sám či přes pracovníka Seznamu) a získává více.
Takže neplaťte daně – investujete-li vhodně do PPC reklam, můžete si snížit daňový základ – uspoříte a ještě vyděláte (problém pak budou až výrazně vyšší daně v příštím roce kvůli výrazně vyššímu zisku ;) A protože do konce roku, resp. daňového zúčtovacího období zbývá jen několik málo pracovních dní, je myslím ten vhodný okamžik, kdy do toho jít. Když to uděláte brzy, můžete navíc využít ještě poslední zbytky předvánoční sezóny u některých komodit.
Vím že tu zas budu obviňován z toho, jak jsem sem přidal asi 5 odkazů (snažil jsem se alespoň, aby měly význam), snad jsem alespoň některým čtenářům vnukl nějaký ten nápad ohledně PPC, bez ohledu na to, jestli do toho půjdou s námi, sami či s někým jiným (a snad ne zas tolika, aby se nějak signifikatně zvýšila cena našich kampaní ;).
Pro několik nejrychlejších mám ale myslím zajímavý vánoční dárek – kontaktujte nás a do poznámky napište třeba „Lupa – analýza PPC zdarma“. Náš PPC specialista vás pak kontaktuje, zašle nějaký měřící kód (navrcholu a analytics, s nastavením měření konverzí), podle kterých nyní sleduje správnost nastavení kampaní a po několika dnech pak v rychlosti PPC kampaně zanalyzuje – co máte blbě, co je třeba vylepšit atd. Má toho dost, takže nevím, jestli zvládne 2 nebo 5, každopádně pár by jich do vánoc být mělo podle pravidla, kdo dřív přijde, ten dřív mele (ale samozřejmě naši platící zákazníci budou mít přednost).
Bullshit spam. Nechcete ho uz nekdo smaazat, aby si tu prestal delat reklamu? Zacina to pripominat banany. Zakladem je, ze Vase konstrukce, kterymi se snazite do vet dostat klicova slova, NEJSOU vubec prirozene...
Jak to mam udelat Lupo, abych si tu mohl delat reklamu a zaroven se objevil na uvodni strance?
Karlik: do daní si dáš pravdaže rovnou celou sumu z faktury kterou ti vystaví seznam, to znamená pokud do peneženky naleješ milion dostaneš fakturu na reklamu na milion a rovnou to vše odepíšeš :-)
Tomas: založ si blog, piš zajímavě, a třeba jednou budeš na homepage taky :-)
Jakub: stejný jako každý jiný zpětný odkaz ...
Pár upřesnění:
- Do Seznamácké Peněženky se vejde maximálně 200 tisíc Kč. Žádný půlmilión.
- Pokud se podíváte na kampaně, které dělá tým Seznamu, tak u žádné nemůžete říci, že je o jednom slově. Kampaně za "pár stovek" děláme stejně jako kampaně za "pár tisíc". Kampaně o velikostech X tisíc slov, i desítek tisíc.
K dalším věcem, a k honění vlastního trika, se nechci vyjadřovat. Buď jde o nesmysly, nebo o nepřesnosti. Hezky tendenčně napsaný článek.
V intencích svého článku "Oškubávací finty PPC agentur" (http://blog.h1.cz/oskubavaci-finty-ppc-agentur/) bych se rád zeptal na několik otázek, pokud jde o správu PPC kampaní od Developstudia:
1. Má klient svůj vlastní účet v PPC systému?
2. Může klient rozlišit náklady na inzerci a náklady na správu kampaní?
3. Zná klient opravdový účinek kampaní? Tj. analyzují se konverze a má k číslům přístup?
4. Zachováváte záruku nekonkurence? Tj. je vyloučeno, že budete zároveň pracovat i pro konkurenta vašeho klienta?
Tyto otázky nic nepředjímají. Jen bych na ně rád znal odpověď. Děkuji předem.
7.
1. ano
2. ano (jak jsem psal, správa je většinou a třeba v obou těchto případech nula)
3. ano
4. ano
6. bohužel jsem jich pár viděl. Nevím jak to seznamáci dělají, mám dojem, že někde kliknou "vyhoď mi klíčová slova související s tímto slovem" a na to napíšou jednu reklamu. Ale třeba jsou nějaký jiný
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 353×
Přečteno 84 367×
Přečteno 47 968×
Přečteno 38 068×
Přečteno 31 588×