3sloupcový Seznam

15. 5. 2008 0:09 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Už je to téměř rok, co jsem zde psal schválně mírně kontroverzní článek Zapomeňte na 800×600. Od té doby samozřejmě dál pokračuje trend uživatelů kupovat displeje s větším a větším rozlišením a přibývá webů optimalizovaných pro větší rozlišení, takže málokdo využívá schválně užší plochu než nějakých 1200 pixelů, vyjma zhruba 40% uživatelů šíří viewportu někde okolo 995 (šířka displeje 1024).

Seznam si toho všiml a protože má rozsáhlou úvodní stránku s množstvím funkcí, navíc rozšiřovatelnou o různé RSS kanály a tak přidal možnost zapnout si 3sloupcový layout. Chválím, škoda, že je to pro mě bohužel nepoužitelné – abyste toho mohli využít, musíte být uživatelem Seznam emailu, a musíte být přihlášen. Ten mám jen kvůli Skliku, a kvůli tomu se logovat na homepage určitě nebudu. Přijde mi také škoda, že je to zbytečně tak složité – prakticky si toho jako uživatel nemáte šanci všimnout. Je relativně primitivní záležitostí zjišťovat javascriptem aktuální viewport (ano, vím o problémech mezi prohlížeči s tím jak různě interpretují šíři posuvníku), takže by nebyl problém uživatelům širšího displeje nabídnout prostě třetí sloupec automaticky (dokonce by pak mohl nabízet libovolný počet pro ještě širší displeje). Nebyl by také problém to nabídnout i těm, co nejsou přihlášeni – takováto blbost se klidně může ukládat do cookie, od čeho jiného je máme. Ale jestli si Seznam myslí, že personalizace je killer aplikace, která jim přihraje uživatele freemailu, tak lze samozřejmě i taková blbost obchodně pochopit.

Jinak lidé samozřejmě budou plkat, že je to další kopírování iGoogle, ale to je je jedno, on ani ten iGoogle není nikterak původní a v tomhle směru si myslím, že prostě mít 4 kola a volant napadlo taky různé výrobce automobilů v různou dobu a nenazval bych to kopírováním, ale prostě v danou dobu best-practice.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).