Už je to téměř rok, co jsem zde psal schválně mírně kontroverzní článek Zapomeňte na 800×600. Od té doby samozřejmě dál pokračuje trend uživatelů kupovat displeje s větším a větším rozlišením a přibývá webů optimalizovaných pro větší rozlišení, takže málokdo využívá schválně užší plochu než nějakých 1200 pixelů, vyjma zhruba 40% uživatelů šíří viewportu někde okolo 995 (šířka displeje 1024).
Seznam si toho všiml a protože má rozsáhlou úvodní stránku s množstvím funkcí, navíc rozšiřovatelnou o různé RSS kanály a tak přidal možnost zapnout si 3sloupcový layout. Chválím, škoda, že je to pro mě bohužel nepoužitelné – abyste toho mohli využít, musíte být uživatelem Seznam emailu, a musíte být přihlášen. Ten mám jen kvůli Skliku, a kvůli tomu se logovat na homepage určitě nebudu. Přijde mi také škoda, že je to zbytečně tak složité – prakticky si toho jako uživatel nemáte šanci všimnout. Je relativně primitivní záležitostí zjišťovat javascriptem aktuální viewport (ano, vím o problémech mezi prohlížeči s tím jak různě interpretují šíři posuvníku), takže by nebyl problém uživatelům širšího displeje nabídnout prostě třetí sloupec automaticky (dokonce by pak mohl nabízet libovolný počet pro ještě širší displeje). Nebyl by také problém to nabídnout i těm, co nejsou přihlášeni – takováto blbost se klidně může ukládat do cookie, od čeho jiného je máme. Ale jestli si Seznam myslí, že personalizace je killer aplikace, která jim přihraje uživatele freemailu, tak lze samozřejmě i taková blbost obchodně pochopit.
Jinak lidé samozřejmě budou plkat, že je to další kopírování iGoogle, ale to je je jedno, on ani ten iGoogle není nikterak původní a v tomhle směru si myslím, že prostě mít 4 kola a volant napadlo taky různé výrobce automobilů v různou dobu a nenazval bych to kopírováním, ale prostě v danou dobu best-practice.
[5] po registraci neni uzivateli schranka automaticky zalozena, jedna se jen o uzivatelske jmeno, ktere z historickych duvodu vypada jako emailova adresa, ale schranka fyzicky zalozena neni - tzn. kdyz na nove vytvorene jmeno posle nekdo email, tak se vrati mailer demon s chybou.. schranka proste neexistuje a dokud nenavstivite email.cz, tak ji nemate - staci pak tedy jen zavrit email gadget a seznam email jde uplne mimo vas - neni ani zalozena a neobtezuje vas ani na HP
Nemusíte mít Seznam email. Stačí Seznam účet, což je přihlašovací jméno (ve tvaru emailu), ale email jako takový mít aktivní nemusíte. Schránka se založí až při prvním použití emailu.
Jinak Seznam už má delší dobu funkci "trvalé přihlášení", díky níž vám odpadne nutnost se pokaždé přihlašovat při vstupu na HP (tj. stejná funkcionalita jako anonymní cookie, kterou zmiňujete v blogpostu - jednou se přihlásíte a máte po problému).
To, že si nemůže nepřihlášený uživatel personalizovat HP má své důvody, které zde ale nebudu zveřejňovat.
Btw. ta vaše věta mi beztak nedává moc smysl: [[Ale jestli si Seznam myslí, že personalizace je killer aplikace, která jim přihraje uživatele freemailu, tak lze samozřejmě i taková blbost obchodně pochopit.]]
Automatické přidávání sloupce nemáme, protože neznamená, že člověk s velkým monitorem chce mít nutně 3 slouce. Je to prostě volitelné nastavení, ale děkuji za návrh.
"abyste toho mohli využít, musíte být uživatelem Seznam emailu" --> ja uzivatelem Seznam Emailu nejsem a personalizovanou homepage pouzivam. Stejne tak nejsem uzivatelem Gamilu a pouzivam sluzby Google, kde jsem prihlaseny. Proc neustale lidi michaji Email a Uctem?
To stejne: "aplikace, která jim přihraje uživatele freemailu" --> proc by jim to melo prihravat uzivatle emailu. Je to stejne jak jsem psani vyse. Na sve personalizovane homepage Seznamu vubec nemam vstup do emailu a klidne si tam muzu dat Gmail.
[3][4] Tak to nechápu jakto že nemusím být uživatelem Seznam e-mailu. Když nejsem přihlášený, tak mám vpravo nahoře "Přihlásit se na Seznam". Když na to kliknu, tak se mohu přihlásit uživatelským jménem, kde MUSÍM vybrat @seznam.cz nebo @email.cz. Stejně tak když dám registrace nového uživatele, musím si vybrat některý z těchto e-mailů. Takže jak to že nemusím být uživatelem Seznam mailu, když je mi automaticky vytvořen. Jestli jako myslíte, že jej nemusím používat, tak to ještě neznamená že nejsem "uživatelem" (ve smyslu tiskových zpráv typu Seznam e-mail už má 8 milionu uživatelů)
Na google naopak můžu mít account s jakýmkoliv e-mailem NEMUSÍM mít gmail, viz https://www.google.com/accounts/NewAccount
To snad vysvětluje i tu mou narážku, že si tím přihráváte uživatele freemailu.
No a ještě pro Petra k té poslední poznámce - krásná nová funkce, o které se uživatelé nedozví, je k ničemu. Přeci i když někdo nechce 3 sloupce to neznamená, že mu to nemohu nabídnout. To že si tam nic nepřesune a bude to mít stále dvousloupcové je pak jeho volba
[6] aha, v tom případě se omlouvám za misentepraci, padá tím můj argument o počtu uživatelů e-mailu. Jinak je to ale to samé, fakticky si tedy založím neaktivní schránku na mailu, musím mít pak něco @seznam či @email, oproti google, kde mohu mít cokoliv zavináč cokoliv a výrazně se tak zjednodušuje registrace, přihlášení atd. - nemusím si pamatovat speciální jméno, přístup mám pro milion služeb najednou atd.
[7] no bez JS nefunguje ani milion jiných věcí na Seznamu a kdekoliv jinde, včetně přesouvání widgetů do toho třetího sloupce, takže to bych neřešil. Navíc ona "spousta" o které píšeš je menší než jedno procento, navíc to asi budou lidé, co nepoužívají seznam jako svou homepage, a navíc je to imho blbost, protože bez js je dnešní web prakticky nepoužitelný, musí si dávat podmínky pro jeho spuštění per web (takže by si to mohli udělat i na Seznamu), a přitom možnost zneužití přes javascript je prakticky nulová, jestli se dotyční chovají na internetu běžně a spořádaně a nemají nějaký debilní nebezpečný prohlížeč.
[9] já si to nemyslím, je to prostě jedna z možností. To že to má Google jinak neznamená, že je to lepší. Jde tyk o obchodní cíle, kdyby měl Seznam u nás jen toto: http://search.seznam.cz/ tak by nebyl tam kde je, neměl by totiž prachy, naprostá majorita jeho příjmů je mimo fulltext a na to jak malý obhospodařuje trh má ohromný zisk a s čistě fulltextem by neměli šanci to ufinancovat.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 382×
Přečteno 84 378×
Přečteno 47 988×
Přečteno 38 090×
Přečteno 31 619×