Akcie vyhledávačů

18. 2. 2008 23:07 (aktualizováno) Michal Černý

Zdá se to býti pro mnohé zvláštní, ale akci společnosti Yahoo! se stále drží těsně pod 30 USD za akcii. Zajímavý je také vývoj akcií Microsoftu, který se postupně stále hlouběji propadá – podle posledních dat byl obchodován za 28.42 USD, což je výrazně méně než Yahoo! 29.66. Připomeňme, že společnost Microsoft nabízela za jednu akcii známého vyhledávače 0,9× akcií svých.
Nedaří se ani Google, který se pohybuje kolem 529.64 USD. Na jeho ceně se negativním způsobem projevuje nejistota a spekulace konkurence a možné integrace Yahoo! a Microsoftu.
Až na často zmiňovaný nárůst hodnoty akcií Yahoo! se technologické společnosti stále ještě dostávají z útrumu po lednových výprodejích. Podle všeho pokud se MS nákup nepodaří, tak ve druhém či třetím čtvrtletí se můžeme dočkat zajímavých nákupů, neboť by se akcie Google i dalších společností mohly opět vrátit někam ke svým prosincovým hodnotám.
Pokud chce MS Yahoo! koupit, pak tedy nesmí příliš dlouho váhat.

Doplněno:
Zajímavé také je se podívat na obchodní hodnotu firem, které se kolem této záležitosti pohybují:

  • Microsoft 264,50 mld. USD
  • Yahoo! 39,64 mld USD
  • Google 165,69 mld USD

V tomto kontextu by bylo neméně zajímavé se podívat na jejich hodnotu 31.12. 2007:

  • Microsoft 329,23 mld. USD
  • Yahoo! 23,24 mld USD
  • Google 216,31 mld USD

Jaké jsou tedy důsledky lednových výprodejů a pokračujících spekulací okolo prodeje Yahoo! ? Pro oba hráče triskní – MS se zatím před svými akcionáři ztrapňuje a jeho akcie klesají. Google, který se snaží zabránit MS v nákupu musí své finanční prostředky nechávat v pohotovosti, i přesto že ho zřejmě koupit nechce a naskýtají se mu jistě jiná lákadla.
A kdo na tom všem tedy vydělává? Především Yahoo!, které svou hodnotu skoro zdvojnásobilo a udělalo si dobrou reklamu.
Myslím, že ale pro všechny bude nejlepší, když všechny ty tahanice skončí a firmy se budou moci plně vrhnout do vývoje a reklamy opravdových služeb, které konzumentům něco přinesou.

Kdo koupí Yahoo! ?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).