Vlastně už jsem zapomněl na to, že mám někde na Lupě blog a kdybych nepotkal toho týpka, co mě do toho navezl, asi bych na to v klidu kašlal dál.
Poslední rok jsem trávil inspirativně. Vyrazil si na dlouhou dovolenou do Asie, procestoval jsem Vietnam, Kambodžu a obojí Koreu. Můj sen, zaplacený z prodeje podílu v naší firmě. A hustá škola, o který snad někdy jindy.
Pak jsem dorazil za naším americkým kupcem, procestoval s ním kus Ameriky, ale už trochu jinak. Businessově. Dýchal jsem jinou atmosféru, než tady. Inspiraci jsem potřeboval, zatraceně hodně.
A protože tou dobou frčela móda sociálních CRM, rozjel jsem se po místních konferencích, abych zjistil, jestli má cenu se do toho nějak exhibovat. Sociální CRM je pokus o konverzi uživatele v sociální síti alespoň na lead, ideálně plná konverze na zákazníka. Při té příležitosti mě znovu a znovu oslovilo, jak hodně umí amíci jet v CRMku. A jak na to my sereme. Ku škodě vlastní.
Takže to řeknu znovu a po lopatě. Jestli nemáte ve firmě CRMko, jste čudly a velmi pravděpodobně budete čudly. To je zhruba, jako nemít fakturaci. CRM se totiž snaží o znovuvytěžení zákazníka. A pokud nevíte, jak na to a děláte to tak nějak intuitivně, je to jako intuitivně fakturovat. Může to jen nefungovat, může to být malér, můžete to odhalit a zvládnout.
Amíci jsou teď posedlí metrikami a měřením. Měří se tam ledasco, často proto, že na to prostě jsou prachy a je to výzva to změřit a mají výhodu, že na trhu jejich rozměru je nějaká korelace vidět.
A základní poznatek je, že získat zákazníka a obsloužit ho jednou, je velmi drahý a nesmyslný špás. Je třeba dobře zvážit, co by takovému klientovi šlo znovu nabídnout.
Byl jsem v zasilatelství na holicí strojky a koukal jsem na jejich propracovaný systém, ve kterém se snaží z dat vytěžit, kdy zákazníkovi co podšoupnou. Plán mají na deset let. Když u nich nakoupíte, tak si můžete být jisti, že dalších deset let vám tu a tam podšoupnou nějakou informaci. A jakou? To podle toho, kdo jste a co jste si koupil. Já ani nevěděl, že k holicím strojkům se dá něco dokoupit. Jasně, že dá. Začíná se po čtyřech měsících dárkovou sadou vzorků holicího krému s katalogem drobného příslušenství vybraného podle toho, co jste si koupil.
Dělají dvanáct verzí katalogů včetně tří pro ženy – jeden je pro matky, jeden pro partnerky v ranné fázi, jeden pro partnerky v delším vztahu. Jak to z dat vymajnují, to mi neřekli, z větší části kvalifikovaný odhad. Je to pár stránek, grafik to vysmahne za pár odpolední a jejich konverzní poměr je úžasný.
Jeden z chytáků jsou „upgrade“ čili nabídky „kupte si lepší strojek a ten starý dejte synovi“. Když jsem ukazoval katalog z Mallu, co mi chodí se zbožím, kroutili hlavou. To prý jde jen po ceně, ne po tom, oslovit vás zbožím, co by vás nenapadlo. Prý dvě třetiny zákazníků u nich dodneška nakupuje drobnosti. Líbilo se mi to.
Za tím vším je ovšem právě to masivní CRM – řízení vztahu se zákazníky. Tahle firma jede na skvělé splácanici několika levných cloudových řešeních propojených přes API, tak jsem se na ně ostatně dostal. Líbilo se mi, jak si za pět krát třicet dolarů měsíčně postavili systém, který vypadá jak na míru napasovaný SAP, slouží podstatně lépe a pomáhá jim vydestilovat data a všechno to obsloužit. Sakum pikum management toho dělá jedna holčina plus externí support programátor na cca čtvrtinový úvazek.
Přemýšlel jsem o tom, procházel administraci našich shopů a těch řešení, co se v Česku používají. Nemáme to. Neumíme to. Maximum je v tom, že rozchodíme mailinglist.
A tak mě napadlo, že když bude čas, sepíšu pár praktik, jak rozchodit slušné CRM i pro mikrofirmičky a maloshopy a jak tím natrhávat zadek velkým shopům, co na to kašlou. Protože tohle je zkušenost, kterou má cenu ze západu přitáhnout: chovat se k zákazníkům jako k póvlu je možná zábavné, ale lepší business to fakt nevygeneruje. Naopak, pár drobných triků a naděláte s tím hodně parády.
The new Samsung Galaxy Note 8 will hopefully avoid the fiasco that was the bane of the Galaxy Note 7. With the Korean giant looking to recoup its multi-billion dollar losses, we have created a wishlist of the features which will be seen on the Samsung Galaxy Note 8. We are waiting with baited breath the release of the new device.
agen resmi biolo di surabaya
agen wsc surabaya
biolo wsc surabaya
cara order wsc surabaya
distributor wsc biolo surabaya
grosir wsc biolo di surabaya
harga wsc disurabaya
jual wsc biolo asli
jual wsc biolo surabaya
member wootekh surabaya
member wsc biolo surabaya
wootekh surabaya
wsc biolo asli
wsc biolo
wsc biolo surabaya
jual wsc biolo online surabaya
biolo wsc
grosir wsc biolo surabaya
pelangsing biolo
herbal pelangsing
agen biolo surabaya
jual capsul biolo
wsc biolo original
toko wsc biolo surabaya
pelangsing
I downloaded ShowBox app here on showboxdownloadsappcom and ShareIt for PC is available here :
shareitappdownloads.com
PhenQ is a weight loss pill and it's available here to purchase on dietpillssecret.com
Whatsapp is very popular application is now available for PC and brownstacks.com and getting whatsapp app on your pc from genuine blog
good things are available whatsapp on pc forpcshome.com is very simple to download and use.
good things are available whatsapp on pc forpcshome.com is very simple to download and use.
Toko Green World Indonesia, Menyediakan Produk Herbal Pelangsing, Kesehatan, Kecantikan, Mitra Bisnis Green World Global Indonesia.
Website Resmi distributor sekaligus Mitra Bisnis Green World Indonesia, Kami menyediakan produk herbal kesehatan, kecantikan
Green World Indonesia
green world indonesia
green world
produk green world
green world global
Synopsis will be vital inside finding your way through along with publishing the argumentative essay.how to write a summary of an article. Once you review a new textual content (or explain aesthetic material), a person distill the concepts of an additional resource intended for make use of in your essay. Outlining primary sources permits you to record your own observations. It helps produce your own examination of the sources persuading, given it is dependant on watchful statement of fact rather than with hazy or even imprecise recollection. Outlining crucial sources is very beneficial in the investigation along with note-taking periods of publishing. It offers you an archive of exactly what you could have study along with helps you recognize your opinions via people of your sources.
Must Read this article about how to write summary of an article. how to write a summary of an article
This is a very interesting website.Bollywood movie reviews,Hollywood movie reviews,kannada movie reviews, telugu movie reviews. I used to visit on it everyday,tamil movie reviews,Malayalam movie reviews,south indian movie reviews. this website provides me very useful information,movies public reviews,responses,critics reviews and ratings,star ratings, storyline storyplot. you did a very good job, keep it up.movies 1st first day collection status,movies gross collection,weekend collection,box office collection
This is a very interesting website.Bollywood movie reviews,Hollywood movie reviews,kannada movie reviews, telugu movie reviews. I used to visit on it everyday,tamil movie reviews,Malayalam movie reviews,south indian movie reviews. this website provides me very useful information,movies public reviews,responses,critics reviews and ratings,star ratings, storyline storyplot. you did a very good job, keep it up.movies 1st first day collection status,movies gross collection,weekend collection,box office collection
Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts. happy new year 2016 new year 2016 bonne année 2016 happy new year 2016 images new year 2016 images happy new year 2016 wishes imagenes de año nuevo 2016 feliz año nuevo 2016
obat herbal maag kronis
obat batuk berdahak kronisobat sakit maag kronis
cara mengobati biduran pada anak
cara mengobati telinga berdengung secara alami
obat tradisional anyang anyangan
khasiat daun cabai sebagai obat demam alami
buah dan sayur untuk mengobati penyakit maag kronis
obat kulit melepuh paling mujarab
cara mengatasi sesak nafas secara alami
cara mengobati batu ginjal secara alami
cara mengobati penyakit jantung secara alami
cara mengobati kram usus secara alami
manfaat sea cucumber jelly gamat gold g
khasiat kunyit untuk mengobati penyakit maag kronis
obat gagal ginjal tanpa cuci darah
buah buahan yang aman bagi penderita maag
makanan tidak baik dan makanan baik untuk penderita maag
cara mengobati penyakit jantung
cara mengobati radang tenggorokan secara alami
cara mengobati anyang anyangan
cara mengobati varises secara alami
cara mengobati penyakit tipes secara alami
cara mengobati penyakit jantung secara alami
cara mengobati cacar air pada anak secara alami
obat tradisional kaligata atau biduran
obat alami infeksi kandung kemih
ramuan alami untuk mengobati penyakit jantung
tips makanan untuk penyakit jantung
manfaat sea cucumber jelly gamat gold g
sayuran yang baik untuk pencegahan penyakit jantung
obat pengapuran tulang belakang
obat herbal untuk penyakit miom
tips pencegah penyakit jantung
tips tips untuk menghancurkan batu ginjal
cara alami menghancurkan batu ginjal
tumbuhan untuk penghancur batu ginjal
nama nama tanaman penghancur batu ginjal
tanda tanda orang terkena batu ginjal
ramuan herbal penghancur batu ginjal
fungsi jelly gamat sebagai penghancur batu ginjal
tanaman obat batu ginjal terampuh
pantangan makan untuk penderita batu ginjal
cara mengobati penyakit ginjal secara alami
resep obat herbal penghancur batu ginjal
3 tanaman obat penghancur batu ginjal
khasiat buah apel untuk kesehatan
khasiat lobak putih untuk penyakit batu ginjal
manfaat terong untuk kesehatan tubuh
cara mengobati limpa bengkak secara alami
pantangan bagi penderita batu ginjal
khasiat daun kumis kucing untuk mengobati batu ginjal
cara mengobati asam lambung secara alami
manfaat daun alpukat untuk hancur batu ginjal
khasiat teripang emas untuk kesehatan
khasiat daun cincau untuk kesehatan
tips menghilangkan jerawat secara alami
alasan daun pepaya sebagai obat tradisional
obat gagal ginjal tanpa cuci darah
beberapa tips cara menghancurkan batu ginjal
khasiat daun tempuyung untuk batu ginjal
paprika merah untuk pencegahan batu ginjal
A very nice article to read, and I will share
Agen Bola | STARBALL88 | Agen Sbobet | Prediksi Bola | Berita Bola | Prediksi Skor | Prediksi Bola | Prediksi Bola | Agen Poker Online | Judi Poker Online
thank you.
Tak tohle je presne nepochopeni CRM.
1) Pointa je poznat, ktery zakaznik je bonitni a oceni dalsi sluzby, a ktery jde naopak jenom po cene.
Prvni treba oceni, kdyz mu poslete dopis s osobnim venovanim nebo automaticky doporucite darky. A zaroven je mozne mit vyssi hrubou marzi.
Druhy jde nenom po cene, tak newsletter s luxusnim zbozim ho akorat nastve. Mnohem chytrejsi je mu posilat slevove kupony na levnejsi zbozi.
2) Tady je CRM dulezite, spravne poznat zakazniky. Treba pro zakaznika, ktery nakupuje hodne je mozne vyjit u reklamace vstric tim, ze se mu posle nove zbozi, jeste predtim, nez prinese rozbite. Naopak zakazniky, kteri opakovane vraceji zbozi, je mozna rozumne demotivovat od nakupu vyssi cenou, nizsimi slevami nebo prodlouzeni cekaci doby na dodani, kdyz si jiny bonitni zakaznik obedna stejne zbozi, ale na sklade neni dostatek.
Tezko rict co je nejefektivnejsi postup, ale je potreba to merit a mit detailni analyzy. Bez CRM je vsechno jenom odhad a ve vysledku se firma chova pro spoustu zakazniku znacne iracionalne.
My jsme vyvinuli jednoduchý CRM pro neziskovky, asi by se dal použít i pro malé firmy... nemůžu si to vynachválit a dost dobře nechápu, jak bez toho vůbec můžou firmy fungovat. http://evikon.cz
Zaujala mě hlavně jedna část:"Tahle firma jede na skvělé splácanici několika levných cloudových řešeních propojených přes API, tak jsem se na ně ostatně dostal. Líbilo se mi, jak si za pět krát třicet dolarů měsíčně postavili systém, který vypadá jak na míru napasovaný SAP, slouží podstatně lépe a pomáhá jim vydestilovat data a všechno to obsloužit." Šlo by uvést přesně na jakých řešeních. Ať se člověk může inspirovat.
Tak právě ze strany Mall.cz jsem tady několikrát četl, že českého zákazníka nezajímá jen cena a oceňuje kvalitní služby, to samé např. Slevomat. Jaká je ale realita tohle PR moc neobjasňuje - jedničkami na trhu se díky tomu nestaly. Každopádně si i díky Startupičově blogpostu moc nedovedu představit, že by se náklady na rozumné CRM neměly vrátit. Hádám, že hlavní rozdíl USA proti ČR bude vyšší motivace v podobě lepší konverze.
Zdravim Startupici,
zajimavy clanek.
Jen tak me napada par veci, ktere mozna vysvetli rozdilny pristup k CRM v CR a v USA...
1) zakaznici
nebude ten rozdil castecne zpusoben tim, ze v USA je trh mnohonasobne vetsi a tudiz "zajimavych zakazniku" (tech co si vazi kvality, nevadi jim si priplatit a radi se vraceji tam, kde byli spokojeni) je tam nepomerne vice nez v CR?
Situace v CR je takova, ze velke mnozstvi zakazniku (nezalezi na produktu ci sluzbe) jde predevsim po cene. A jde to az tak daleko, ze kupuji i tak nekvalitni veci (nekteri proto, ze na lepsi nemaji, jini proto, ze za stejny obnos chteji vice, tudiz kupuji levnejsi), jako burty za 15 kc/kg, dzusy bez ovoce atd... S temi asi zadny CRM nehne. Koupi tam, kde je to zrovna nejlevnejsi (napr. kdyz jde o docasne slevy = zadna vernost ani oceneni kvality).
Nerikam, ze v USA takovi zakaznici nejsou. Naopak, v absolutnim meritku je jich vice nez obyvatel CR. Ale tak je to i s temi pro firmu "zajimavymi" zakazniky. Proste v USA je jich dost na to, aby firmu uzivili. V CR casto ne. (samozrejme to vse zalezi na produktu, sluzbe atd. Ja to ted beru obecne)
2) podnikatelske podminky
osobni zkusenost z USA nemam (nikdy jsem tam nebyl), ale i z pouheho nakupu po internetu mohu videt nekolik rozdilu:
- firma v USA vetsinou nemusi vynakladat velike prostredky na to aby se branila ze ji zakaznik bude chtit "ocurat" tak jak se to casto stava v CR. Temer nikdo nebude zpet posilat pouzite zbozi jenom proto, ze mu to zakon na jeho ochranu umoznuje. A podobne nase vykutalenosti... Urcite procento tam asi bude, ale to bude mizive. Proto firme v USA (a celkove na Zapade) nevadi rovnou vymenit vadny/nevhodne koupeny vyrobek nez se se zakaznikem dohadovat o podminkach reklamace... To potom ten servis vypada mnohem profesionalneji.
- mam pocit, ze i co se tyce podnikatelske administrativy, tak to maji firmy za velkou louzi o neco snazsi. A proto maji vice casu na vyvoj a investice do (pro CR) "sekundarnich" aktivit, jako je CRM.
Ale snad tento pristup dorazi jednou i do CR. Bude to prinosem pro vsechny - firmy, zakazniky, ale i pro celkovy spolecensky vyvoj. Az podnikatele a zakaznici prestanou ocuravat jeden druheho a tim padem se i toho druheho bat, aby vas neoch.al, tak mozna budou mit cas a energii na to delat uzitecne/zajimave a pro obe strany prospesne veci...
Update: Přesunul jsem se na vlastní blog Startupič.cz…
Založil jsem firmu, která vyrostla na vývoji opensource. Spojili jsme se s americkou firmou a teď řídím naše aktivity na dvou kontinentech. Jak se jmenuje, prozradím, až si rozmyslím, jestli to chci. A na fotce nejsem já, ale můj pokerový idol v provedení manga.
A psát si sem chci o tom, jak jsme firmu roz-startup-ičovali, třeba to někoho inspiruje.
Přečteno 136 964×
Přečteno 57 045×
Přečteno 48 300×
Přečteno 45 771×
Přečteno 32 912×