Startupič

  • Jak prohnat zákazníky destilačním procesem

    Tím nemyslím ožrat je na firemní akci. To máte za sebou nebo před sebou. Naopak, teprve je čeká čest, stát se vaším zákazníkem. Minule jsem líčil, jak jsme si vybudovali databázi potenciálních zákazníků a jak jsme ji začali provolávat. A že nám pomohla Mirka nastavit systém tak, abychom destilovali a destilovali. Jenže, jaký systém?
    27. 7. 2011 11:10 (aktualizováno)
  • Jak proměnit kvalitní sex v rychlý růst zákaznické báze vašeho podnikání

    Abych se vrátil k původnímu tématu toho, jak jsme se kvalitním sexem dopracovali k obsáhlé zákaznické bázi. Jak to bylo? Před třemi lety jsme byli dost jelimánci, ono taky na ekonomce se dozvíte ledasco stran makroekonomických indikátorů Peru, ale jak pořádně roztlačit káru a začít nahánět klienty, k tomu slyšíte obecné chrchle slov, které se nám nějak nedařilo přetavit v konkrétní (úspěšné) kroky.
  • Jak nás málem ojebali o firmu českým právním systémem

    Možná se vám zdá, že mám na český právní systém pifku. Mám. Odůvodněně. Po letech podnikání jej považuju za největší překážku podnikání a jak se často říká: kdybych věděl, jaký to je, našel bych si teplý zaměstnanecký mís­to. Určité štěstí mají malé firmy, které nikomu nevadí a nepadne na ně pozornost. Když vyrostete do velikosti, když už nejste malí a neviditelní, ale viditelní, jenže pořád ještě málo důležití na to, aby si na vás nikdo nevyskakoval, máte to prostě těžký…
    27. 6. 2011 12:21 (aktualizováno)
  • Jak vydestilovat nové zákazníky

    Už jsem naznačoval, že zákazník je pro business docela zásadní komodita. Můžete být odborář jak noha, ale když točíte na trase prázdnou tramvaj, jednou to někomu dojde. A u software je to némlich to samý. Můžete mít sebelepší software, který má optimální jádro a čistotu kódu, jaká se nevidí – ale co je to platný, když není fakturace a fakturace zpravidla není, když není kunčoft.
    22. 6. 2011 19:59 (aktualizováno)
  • Co potřebujete na dobrý eshop a nevíte o tom: eshop analytiku

    Udělám malou odbočku v našem povídání před tím, než si zavzpomínám na naše první akvizice zákazníků. Proč byste vlastně měli mít touhu doinstalovávat si něco do skvělého open source eshop řešení? No, především proto, že chcete zajistit něco více, než vložit zboží do košíku. Třeba chcete vědět, co a jak se prodává.
  • Jak jsme rozebíhali business s podporou opensource produktů

    Snad už jste zatlačili slzy, ke kterým vás pohnul náš osud a boj o nám zabavené notebooky. Dneska jsem se chtěl zastavit u první fáze našeho obchodování. Té, kde bych dnes řekl, že to bylo poněkud špatně. Máme eseročko, jsme tři kluci schopní naprogramovat cokoliv a právě se ukázalo, že na trhu je zřejmě poptávka po správě open-source řešení. Nainstalovat si je umí kde kdo. Údržovat ledaskdo. Upravovat málokdo…
    9. 6. 2011 15:29
  • Jak jsme startupičovali prvního investora

    V hlasování lidu vyhrálo, že se vám mám svěřit s tím, jak jsme získali prvního investora, protože je to výživná plejáda naší osobní naivity a nezkušenosti. A nebojte, to, jak jsme sháněli první zakázky, si necháme na jindy. Předně děkuji za všechny dobře i blbě míněné rady a doporučení, jak jsme měli zakládat firmu…
  • Jak Startupič jednal s úřadem a dokonce s právníkem, když zakládal eseročko

    Odešel jsem od prvního člověka, který chtěl mojí firmě zaplatit. A měl jsem jediný podstatný problém. Neměl jsem tu firmu, ani ty lidi. A bylo na čase to vyřešit. Slíbených pět lidí jsem vyřešil jednoduše. Dorazil jsem do našeho apartmánu ve Schwartzbrucke a spolubydličovi jsem řekl, že máme kšeft na úpravu eshopu…
    31. 5. 2011 10:10 (aktualizováno)
  • Jak jsem se rozstartupoval: důležité je najít skvělou tržní niku

    To jsem si takhle jednoho dne četl Lupu a uviděl jsem před sebou terno. Díru na trhu jak kráva, která mi vynese modrý z nebe. A tak jsem po ní skočil, vyplnil ji, prodělal na tom kalhoty a už jen ve slipech si vydělal na nové něčím úplně jiným. A o tom se tu mám šířit, abych ve vás probudil startu-piče.  Protože v mých řádcích, doufají Lupáci, naleznete ponaučení, ba i inspiraci. 
    30. 5. 2011 16:14 (aktualizováno)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).