Sign-up framework
Na téma „jak přivést uživatele na své stránky“ už bylo napsáno článků dost a dost, představme si tedy, že jsme již v situaci, kdy o nás uživatelé vědí a nějakým způsobem se proklikali až k naší službě. V tuto chvíli přichází možná ten nejkritičtější moment, který velmi výrazně ovlivní , zdali budeme mít možnost získat nového uživatele, nebo o jednoho možná nenávratně přijdeme- první dojem – moment, kdy se návštěvník rozhoduje, jestli je pro něj naše služba atraktivní. Moment, který si zaslouží naší pozornost, protože lidé, které ztratíme v této fázi, se na naše stránky s největší pravděpodobností už nikdy nevrátí. Jak tedy zařídit, abychom z této situace dokázali vytěžit co nejvíce?
1. Vžijte se do toho co si myslí
V ideálním světě, by každý návštěvník, který by zavadil o naše stránky, byl už prakticky předem rozhodnut, že službu chce využívat, okamžitě se nadšeně zaregistroval a pochopitelně nezapomněl sdělit všem svým známým, na jak úchvatnou stránku právě narazil. Bohužel pro nás, v takovém světě nežijeme a tak jsou naši návštěvníci povětšinou nerozhodní lidé,kterým hlavou probíhá asi tak toto: „Co to je? Co to dělá? Potřebuji to? Je to lepší než to, co používám? Používá to někdo koho znám?…“ Je už na nás, jestli se nám povede vhodnou cestou na tyto otázky odpovědět
2. Pro koho navrhujeme?
Každý jsme jedinečný, proto i naše potřeby a očekávání jsou jedinečné. Tomuto se design musí přizpůsobit – tzn. nabízet něco pro každého,nebo alespoň pokrýt co nejvíce možných přístupů. Zde je několik těch základních, na které bychom měli být připraveni:
- Ready to go – Uživatelé, kteří jsou už rozhodnuti se do služby zaregistrovat. Vědí, co služba obnáší a jediné co potřebují, je prostor k registraci. Klíčem k uspokojení těchto lidí, je dostat z cesty vše, co by mohlo dotyčného zbytečně rozptýlit.
- Zainteresovaní ale nerozhodnutí – Tito lidé mají o službu zájem, ale nejsou si jisti, zdali je to pro ně to pravé. Pravděpodobně mají plno otázek a na nás je, abychom jim poskytli názorné, jednoduché ale úderné a dostatečné odpovědi.
- Pozorovatelé – Lidé, kteří shánějí informace o podobných službách v dané oblasti aby se mohli později rozhodnout, kterou službu si vyberou. Ideální pro tuto skupinu je dostatečné shrnutí a vysvětlení jak služba funguje.
- Skeptici – V podstatě lidé, kteří si chtějí jen ověřit, že vaše služba nestojí za nic a že jsou vlastně naprosto spokojeni se svou stávající. Odpovědí jsou reference. Dostatečné množství nadšených ohlasů lze jen těžko ignorovat, podělte se o ně :)
Vytváření ideálního Sign-up frameworku
Označení Sign-up framework zahrnuje všechny informace a zdroje, které poskytujeme lidem, kteří se zajímají o naší aplikaci. Měl by obsahovat jeden nebo více následujících prvků:
- Slogan – stručná informace vystihující podstatu vaší služby
- Ilustrace znázorňující jak služba funguje
- Popis služby
- Průvodce službou a jejími featurami
- Video nebo screencast služby
- Reference stávajících uživatelů (pozitivní)
Co by měl dobrý Sign-up framework umožňovat
- Názorně předvést k čemu služba slouží
- Napovědět zdali je služba pro zájemce vhodná
- Zodpovědět základní dotazy, které by zájemce mohl mít
- Potvrdit nebo vyvrátit případné předsudky o službě
- Případně u některých tipů služeb možnost vyhledat přátele, kteří službu již využívají
Jednoduchost se cení
Občas ty nejjednodušší techniky jsou zároveň i těmi nejefektivnějšími. Dobrý design by měl zvládnout odpovědět na 6 základních otázek:
- Pro koho je určen?
- Co to je? Co to umí?
- Jak ho můžu používat? (existuje např. mobilní verze?)
- Kdy ho můžu používat? (Je přístupný odkudkoliv z prohlížeče?)
- Proč ho používat? Jaké výhody to přináší?
- Jak to funguje? Jak to můžu vyzkoušet?
Příklady:

Typický design sign-up frameworku pro lidi, kteří již službu znají, slogan, ilustrační obrázek víceméně „na ozdobu“, minimalistický design s velkým ‚call-to-action‘ registračním formulářem. Další věc co stojí za povšimnutí je možnost vyhledání lidí v síti i bez toho, aby byl uživatel registrovaný. Zobrazí se ovšem jen limitované množství výsledků, tedy nikdy (resp. do registrace) si nemůžete být 100% jisti, že tam „Pepa někde opravdu není“.
http://www.twitter.com

Další ukázka designu pro lidi, kteří vědí o co se jedná.
http://simplegeo.com

Ukázka více úrovní informací, některým postačí titulka, jiné potěší možnost dozdědět se další informace ve fromě screencastu (průvodce featurami).
http://basecamphq.com



Podle mého názoru jeden z nejlepších Sign-up frameworků obsahující prakticky vše, co by tam člověk mohl chtít hledat. Slogan, stručný popis služby s náhledem ‚jak služba vypadá‘ a jasné call-to-action sign-up tlačítko. Pro nepřesvědčené jsou tu reference v mnoha formách (textové, video, tweetfeed) a ukázka známých firem, které službu využívají. Nechybí ani ‚průvodce featurami‘ pro ukázku služby.
Stránka opravdu obsahuje valnou většinu doporučených technik, už je na zvážení každého z vás co je ještě únosná míra a co už je přehršel informací, který působí spíše kontraproduktivně, jednoduše proto, že se s tím nikomu nechce číst.
A závěrem, jedním z nejsilnějších, přesto v čechách překvapivě málo využívaných ‚taháků‘ jsou pozitivní reference uživatelů. Nejen že pro potenciálního klienta budou mít pravděpodobně mnohem větší váhu než jakékoliv ódy na produkt vytvořené copywrighterem, ale i samotnému referentovi tím dáte najevo, že o jeho názor jevíte zájem, což nepochybně ocení. A co více, člověk jako tvor exhibicionistický se rád hrdě pochlubí svým úryvkem zvěčněným na vašich stránkách, což pro vás může znamenat přísun dalších zákazníků. Win -win :)
Zdroje: Designing for the social web (Joshua Porter)
-
Související články na blogu RailsWorx Warťásek
-
In-Page Editing 18. 1. 2010 9:54
-
Web navigation testing methods 18. 12. 2009 11:43
-
Zrychlujeme web 9. 11. 2009 10:20
-
Použití Google Visualization API v Railsovské aplikaci 8. 11. 2009 11:53
-
Ruby on Rails - Vnořené šablony 3. 11. 2009 10:30
-
-
Související články na ostatních blozích
-
Redesign Tarifomat.cz - co vy na to? 20. 9. 2012 10:50
-
Odpověď pro všechny, kteří potřebují "malé a jednoduché" internetové stránky 11. 10. 2010 21:41
-
Nový fulltext na Seznam.cz spuštěn 16. 9. 2010 14:13
-
AJAX výběr zboží na e-shopu (prosím komentáře) 13. 9. 2010 15:29
-
Naše nová korporátní identita (prosím komentáře) 8. 9. 2010 17:55
-
Kniha 2.0 1. 9. 2010 17:57
-
-
Související články na serveru Lupa.cz
-
Thea Zinner (eVisions): SEO experti musejí pořád hlavně skákat, jak Google píská 14. 11. 2019 6:30
-
Vítězem soutěže WebTop100 pro rok 2019 se stal HUDYsport 12. 11. 2019 21:05
-
Soutěž WebTop100 zná vítěze: nejlepší firemní web má MOSER 15. 11. 2018 20:35
-
Accelerated Mobile Pages (AMP): Nové oblasti využití. A co Instant Articles a Apple News? 19. 9. 2018 6:30
-
Accelerated Mobile Pages (AMP): Proč vlastně vznikly a jaké mají háčky 12. 9. 2018 6:30
-
Accelerated Mobile Pages (AMP): Jak fungují a jak pomáhají webům? 5. 9. 2018 6:30
-
- Podle hodnocení
- Podle vláken
- Nejnovější
Martin Popelák
Test
Nejčtenější články autora
-
Metodika vývoje - Scrum
Přečteno 17 906×
-
Git - základy
Přečteno 13 754×
-
Ruby Eigenclass (Singleton Class)
Přečteno 8 390×
-
Zrychlujeme web
Přečteno 5 401×
-
Go - nový programovací jazyk od Googlu
Přečteno 5 285×
Poslední názory
-
\
Tohle rozdělení není zrovna moc dobré
ke článku Kdo buduje obsah komunitních webů? -
\
Citace
ke článku Kdo buduje obsah komunitních webů? -
\
Pěkný článek a i celkově máte hodně zajímavé stránky
ke článku Web navigation testing methods -
\
4: Vrele doporucuju pro code review nastroj gitx
ke článku Git - základy -
\
1) Aby se zanesly změny z mé větve nova_featura do master
ke článku Git - základy
-
- PHP Developer | Pracuj pro backendovou špičku a Be Yourself!
- Production Support Developer
- pojistný matematik
- Programátor JAVA
- IT Technik junior - atnivirový SW
- Databázist(k)a
-
- Strategie získání TOP kandidáta
- Anglické idiomy II
- Staňte se projektovým manažerem
- Funkce datum a čas v Excel
- Budujte úspěšnou kariéru v jakémkoli věku!
- Leadership II: Jak vést úspěšně tým?
-
- PHP Developer | Pracuj pro backendovou špičku a Be Yourself!
- Business Analytik - automotive
- Enterprise Architekt
- pojistný matematik
- Programátor JAVA
- Delivery Manager neboli Agile Master
-
- Začínáme s fundraisingem
- Anglické idiomy II
- Vedení a koučink obchodního týmu
- Začínáme s Sklikem
- Budujte úspěšnou kariéru v jakémkoli věku!
- Leadership II: Jak vést úspěšně tým?
Dále u nás najdete
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.