Seznam se pravděpodobně rozhodl sebrat optimalizátorům oblíbenou hračku a přestal (již údajně ve středu) ve svém Našeptávači zobrazovat údaje o počtu hledání, prý asi natrvalo. Tím se asi dosti účinně zhorší možnost použít Našeptávač pro vytipování nejoblíbenějších frází, Seznam byl v této věci otevřenější než jakýkoliv vyhledávač, který znám. Bez tohoto čísélka půjde maximálně tak leda seřadit fráze začínající stejným řetězcem podle obliby, bude však chybět srovnávací měřítko napříč klíčovými slovy. Škoda, škoda, škoda. Spousta lidí tak přišla o zábavu na dlouhé podzimní večery. Rád bych odkázal na tři články zde na Lupě ukazující, kolik vzrušujících věcí se s takovou legráckou dalo dělat.
Co nám poví Našeptávač? – Myslel jsem si, že v tomto článku najdete jediný veřejně dostupný seznam nejhledanějších frází získaný pomocí Našeptávače. Existuje však i tento automaticky vygenerovaný list, který je (asi) aktuálnější a přesnější.
Kolik lidí naslouchá Našeptávači? – Informace o nejvíce hledaných slovech jsou zajímavá, ale Navrcholu poskytlo ještě lepší zdroj dat – údaje o podílu Našeptávače a chování jeho uživatelů.
Je Tokio Hotel zlatý důl? – Našeptávač šel krásně použít k rychlému a snadnému získání masy návštěvníků. S příchodem AdSense se možná i zlepšila možnost, jak z nich také něco získat. Stránky o Tokio Hotelu obsahující vlastně jen pár odstavců textu měly za cca půl roku přes 67 000 zobrazených stránek, zejména díky Našeptávači.
[4] Jednou jsem to zkoumal s dealerem seznamu, popravdě on taky nic moc nevěděl, ale došli jsme k tomu, že je info celkem na třech místech: našeptávač, tahle statistika dole, a pak interní statistika v sekci dealerů. Všude se počty lišily o 10-20% oběma směry, vyjímečně až o 50%. Každopádně lze říct, že pro odlišení hledaného a nehledaného pojmu by to stačit mělo.
[4] spravne jsou ale jedna se o statistiky ne presne aktualni fraze ale vsech frazi ktere tu prave hledanou obsahuji, tj kdyz si date hledat "sex" tak v teto statistice nebude zakomponvano hledani jen "sex" ale treba "sex kdovi co" a stejne tak "blbosti sex" :)) asi sem nedal spravnej priklad, ale to je fuk :)
Přesně jak píše Jack (předběhl mě :-)
viz http://webdesigners.cz/webzine/naseptavac-opet-s-udaji-o-poctu-hledani/
[4] Oni ty udaje spravne jsou, ale kdyz to bere v uvahu i jekokoliv jine slov co je s tim vyrazem spojene <> volna shoda, je to potom tezke s tim pracovat (u nejakych slov). Pr. tužková baterie, vodovodní baterie, baterie.. to je jedno, všechna návštěvnost z těchto 3 KW je v jednom grafu sloučená, takže to na oko vypadá jak je to super, ale hledanost vodovodní baterie může být rovna skoro 0.. Takže s těmi čísly asi tak. Naštěstí, čísla v našeptávači zůstali, lze si je zobrazit trikem s CSS.
Na druhou stranu je to skoda. V nekterych pripadech i obycejni jedinci vedeli co lide hledaji a ve vyberu jim to pomohlo. Me to pomahalo pro snadny vyber domen pro klienty. Jasne muzu si to nastavit v css a pak jim to slozite demonstrovat ale stejne - seznam opet ukazal jakou ma moc a jak lehce dokaze odstrelit investice do reklamy. Myslite ze vsichni co optimalizovali na hledane fraze byli podvodnici a looseri?
Nyní bloguji na jilm.cz.
Přečteno 69 320×
Přečteno 68 200×
Přečteno 58 135×
Přečteno 56 545×
Přečteno 56 090×