Jak to tak vypadá, FORPSI – největšího webhostéra v ČR, postihl rozsáhlý výpadek. Už více než půl hodiny jsou nedostupné všechny jeho servery, o kterých vím. Na telefonické podpoře se hlásí plechová lady, která odkazuje na mailovou technickou podporu (ovšem mailservery ani webform taky nejedou) nebo záznamník.
Bohužel to ukazuje, že ani u gigantů nejsou vaše stránky stoprocentně bezpečné. Netýká se to přitom jen FORPSI, výpadek podobného rázu se čas od času zadaří každé firmě. Přestože nás marketingová oddělení ujišťují, že datové linky jsou odděleně připojeny k několika nezávislým ISP, napájení je zálohováno špičkovým UPS a naddimenzovanými dieselagregáty, nakonec se stejně při skutečné krizové situaci zjistí, že něco z toho nefunguje, zálohy nevydrží nápor a servery nakonec doblikají.
Za normálních okolností bych této situace podle využil a odkázal na hostingy.cz s tím, že si můžete vybrat někoho jiného, ovšem zmíněný web je právě u FORPSI hostován, takže se na něj teď asi nepodíváte :-)
[update 17:00] Přes hodinu trvající výpadek byl dle vyjádření hotline způsoben zásahem blesku a následným výpadkem proudu.
Nejde o to, že se to stává.
Jde o to, že hotline údajně fungující 24/7 nebere telefony a zároveň není schopná do automatu místo "dovolali jste se, jsme obsazeni, nechte vzkaz" namluvit "Blesk zničil elektriku, řešíme, zprovoznění odhadujeme na xx". A to je ostuda, neschopnost, idiocie!
Je pravda, že takový výpadek se může přihodit každému. Pokud jde o výpadek v řádu hodin, je to omluvitelné a pochopitelné. Ovšem podpora musí fungovat v každém případě a měla by být schopna poskytnout přesné informace. Peněz by na to velcí webhosteři měli mít dost. Nedávno jsem na jednom menším hostingu zažil situaci, kdy některé weby nešly skoro 2 dny, na telefonní hotline nikdo nereagoval, a když, tak byl člověk odbyt slovy "pracujeme na tom, nerušte nás". V každém oboru nás občas může potkat problém, ale je potřeba se tomu postavit a čelit v duchu hesla "náš zákazník, náš pán" a ne se vymlouvat, omlouvat a planě slibovat:).
Nevím proč zde řešíte podporu. U velkého webhostera je vcelku logické, že v případě takovéhoto výpadku volá na podporu obrovské množství lidí, a podpora je prostě vytížená, i kdyby na ní v tu chvíli pracovalo o 100% lidí více. Co já vím, tak na Forpsi funguje telefonní záznamník. Pokud se někomu z podpory nedovoláte, namluvíte zcela jednoduše vzkaz s kontaktem na Vás, a podpora Vás bude kontaktovat, jakmile to bude jen možné. A ruku na srdce milí pánové komentátoři, udělal jste to někdo z Vás co jste se nedovolali?
Nejjednodušší je se podívat na http://www.nix.cz/cz/mrtg - včera to byla hodina, dneska tipuju tak 15 minut.
Výpadků bez hotline bude víc - to je také daň za IPphone. Zlatý starý dobrý analogový dráty :-)
U Forpsi mam nekolik komercnich webu, a nejelo jim to 1.6 hodinu, 2.6 rano pres hodinu a ted 2.6 vecer to opet nejede. Za tak silene penize, co jim platim, mi to v pondeli vecer, kdy je nejvyssi navstevnost, pote co jim to uz 2x vypadlo predtim, opet nejede. Jeden vypadek se da pochopit, i kdyz hodina je dost. Ale 3x za 2 dny na hodiny....nemuzete mi prosim nekdo doporucit kvalitni webhosting, i drahy, ale spolehlivy... Diky
zas jim to nejede! :(((((( fuj
ping forpsi.com
PING forpsi.com (81.2.196.222) 56(84) bytes of data.
--- forpsi.com ping statistics ---
9 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 8010ms
traceroute 81.2.196.222
traceroute to 81.2.196.222 (81.2.196.222), 30 hops max, 40 byte packets
1 router.nebusice (192.168.0.1) 0.627 ms 1.201 ms 1.474 ms
2 194.228.196.38 (194.228.196.38) 43.571 ms 48.396 ms 52.748 ms
3 88.103.203.1 (88.103.203.1) 59.217 ms 63.011 ms 68.534 ms
4 80.188.33.245 (80.188.33.245) 75.026 ms 78.836 ms 83.408 ms
5 194.228.21.32 (194.228.21.32) 88.338 ms 93.183 ms *
6 nix1.forpsi.net (194.50.100.165) 107.941 ms 104.763 ms 109.037 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * *^C
[14] No, profici "hostujou" u Akamai :-) Jinak skutecne nevim o zadnem hostingu, kde by se dal zarucit provoz bez vypadku. U FORPSI podrobne sleduju jen vlastni server a tohle je prvni vetsi problem za cca rok - jinak bylo v datacentru jen par kratkych a povetsinou i predem ohlasenych vypadku... Za poslednich 12 mesicu mam dostupnost prumerne 99,91%, coz ale zahrnuje i spravu serveru a problemy nezpusobene FORPSI, takze mam-li to hodnotit z dlouhodobejsiho pohledu - je to standard...
Chybyčka se vloudí, náš server hostuje na forpsi.cz a jsme plně spokojeni úplně se vším. Kdykoliv něco potřebujeme, zákaznická podpora nám vyjde vstříc.
Nejlevnější domény a hostingy - https://www.forpsi.com/webhosting/indexd.php?sessd=66969
Jak to tak vypadá, tak vpadek pokračuje, je již 2.6.2008 8:10 minut a já ještě nejedeu, tedy www.forpsi.com nemá spuštěné servery, web stránky nejedou, hosting nejede, email nejede. Co s tím asi uděláte?
Máme 2.6.2008 08.00 a situace se na vlas stejně opakuje. Nejhorší je, že ta plechová lady je u nich zapnutá vždy když potřebujete opravdu něco vědět, co by jste pak předali svým klientům. Hostujeme u nich přes 100 webů naše paní šéfová pořád ne a ne se rozhodnout odejít jinam...
Mé jméno je Lukáš Nevosád (@lukasnevosad) a jsem spolumajitelem firmy two bits (@twobits_cz) provozující několik zahraničních portálů o cestování. Přestože se v poslední době věnuji především vývoji, mým velkým koníčkem je internetový marketing.
Přečteno 34 004×
Přečteno 23 326×
Přečteno 18 432×
Přečteno 15 633×
Přečteno 14 067×