Otevřel jste zajímavé téma. Mám k němu pár postřehů.
Je otázka, jestli porovnání růstu akcií je tím nejvhodnějším typem, když obrovské firmy jako IBM, MS apod. prostě ten růstový potenciál nemají tak velký. Jsou přítomny v mnoha tržních segmentech a jsou tam často velmi silně. Google a Apple, ačkoli jsou obrovské, tak nejsou přeci jen tak obrovské a proto potenciál k růstu mají větší.
Porovnání tržní kapitalizace jsou možná lepší a tam MS o hodně vede. http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-top-five-companies-by-market-cap-for-the-decade-2009-12
A pak je zajímavé vidět, jak MS "pálí" peníze na internetovou divizi. Viz tento odkaz:
http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-microsofts-online-operating-income-2009-10
Také mě zaujala vaše otázka: "Otázkou zůstává, jestli se ale vůbec dá business sektor dlouhodobě udržet bez toho spotřebitelského."
Ano lze to, je obrovské množství firem, které cílí prakticky jen na firmy (IBM, Oracle, SAP).
Stejně tak všichni, kteří mluvili o XBoxu trefili hřebíček na hlavičku. Jakmile MS bude mít v každé domácnosti nějakou takovou krabičku, tak bude schopný někdy v budoucnu ovládat celou domácnost, což je cíl, který XBoxem v budoucnu sledují. A lup, najednou budou ve spotřebitelském sektoru silněji, než kdy dříve.
Mé jméno je Lukáš Nevosád (@lukasnevosad) a jsem spolumajitelem firmy two bits (@twobits_cz) provozující několik zahraničních portálů o cestování. Přestože se v poslední době věnuji především vývoji, mým velkým koníčkem je internetový marketing.
Přečteno 34 976×
Přečteno 24 597×
Přečteno 21 086×
Přečteno 16 349×
Přečteno 15 058×