Alibaba.com ohlásila ekonomické výsledky a nadšení nevzbudila

26. 11. 2011 18:02 Michal Černý

Čínská společnost Alibaba.com, zveřejnila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku. Společnost vykázala nárůst 11,9 procenta (na 64 miliónů dolarů) čistého zisku a rostoucí tržby o 10,6 procenta na 250 milionů dolarů. V průběhu 3. čtvrtletí 2011, Alibaba.com přilákal přibližně 4 miliony nových uživatelů v celkové výši 72,8 milionů registrovaných uživatelů.

Obecně jde o nejhorší kvartál za poslední dva roky. Provozní náklady rostly o 13 procent, což je nemalé číslo. Důvodem nepoměru mezi novými uživateli a provozními náklady mají být investice do moderních technologií a kvality.

V Alibaba Group vlastní Yahoo celkem 40 procent podílu ve společnosti. Výsledky jsou zřejmě za očekáváním obchodníků. Za ne tak dobrými výsledky stojí především problémy globálních ekonomik, které zpomalují a tím klesá také poptávka po B2B službách. Ohlášená data jsou nedobrým signálem především pro Yahoo, které má již tak nemalé problémy a asijské investice byly tím, co jej drželo nad vodou.Současně je ale možné říci, že jsou to především asijské služby, které budou hrát v globálním internetovém světě stále větší roli. Je třeba si uvědomit, že řada operací, které jsou B2B službami nabízeny ještě pořád stojí na lidské práci, která je v Číně podstatně levnější než například v USA.

Současně je nutné brát v potaz také další faktory, jako je stále rostoucí čínská internetová populace a ekonomika, které B2B služby bude jistě potřebovat a díky silně nacionální orientaci je jistě bude chtít odebírat především od lokálních poskytovatelů­.Přesto se ukazuje, že problémy ve zpomalení internetové ekonomiky jsou poměrně silně globální záležitostí – ne zcela se daří Gruponu, Pandoře a dalším hráčům, kteří v nedávné době vstoupili na burzu. V tomto ohledu v posledních měsících příjemným způsobem překvapil snad jen Google a Apple.

Reálně se tak začíná projevovat možný vznik bubliny ohledně webových společností, s tím že se jistě nedotkne jen sociálních sítí, ale také slevových serverů nebo některých cloudových a B2B služeb, které rozhodně nejsou neproblematické. Ať již z pohledu transferu technologií nebo ceny.Přesto, že výsledky Alibaba.com nebyly obchodníky hodnoceny jako dobré, je jistě možné učinit poznámku o tom, že kdyby se podobným způsobem dařilo jiným společnostem v oboru, byla by hodnocení jiná. Možná bychom si měli začít zvykat na to, že prudký čínský růst bude postupně zpomalovat. Stejně tak, jak budou Čínské společnosti a produkty expandovat nejen na trh textilní, ale také internetový.

Zdroje:

http://news.bu­sinessweek.com/ar­ticle.asp?docu­mentKey=1376-LV5RGS6JTSE901–6E6OFITADLNUT­SRV3I512ADLIF

http://online­.wsj.com/arti­cle/SB100014240529702046­30904577057651331126734­.html

http://in.reu­ters.com/arti­cle/2011/11/24/i­dINIndia-60715520111124

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).