Hlavní navigace

Small business idea v dobách Webu 2.0

20. 12. 2007 10:39 (aktualizováno) Jan Horna

Minulý týden jsem měl krátkou prezentaci na semináři „Od aplikovaného ICT výzkumu k podnikatelské příležitosti“, který byl součástí evropského projektu Gate2Start. Prezentace (vložená níže) se týkala nápadu, jak (=kým, když nejsou lidi) vytvořit zajímavý internetový projekt v době Webu 2.0. Nešlo ani tak o konkrétní business plán jako spíše o „framework“, v jehož rámci je možné realizovat případný business plán.

Klíčovou otázkou, kterou jsem chtěl vyřešit (nebo se o to aspoň pokusit), bylo to, jak přimět vývojáře webových aplikací, aby je můj nápad „chytl“ a aby „šli do toho“. Druhým zásadním problémem bylo navrhnout celou spolupráci tak, aby míra osobní účasti všech členů týmu (tedy motivace) byla co možná největší. Jestli se mi povedlo zmíněné problémy vyřešit? Nevím. Na semináři reagovalo na mou prezentaci několik účastníků a jejich reakce byly velice rozporuplné, od „velice zajímavé“ :-) až po „tak takhle bych to teda nedělal“ :-(

Co si myslíte vy? Je idea realizovatelná a životaschopná? Kde vidíte klady a slabiny mého návrhu?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).