Hlavní navigace

SLA v podání Google Apps Premier Edition

27. 2. 2007 7:35 (aktualizováno) skritek

logo Google Apps

Google po svém klasickém způsobu spouštění jednotlivých služeb formou betaverze oficiálně spustil webovou kancelář. Na nabídce je asi nejzajímavější zacílení placené verze Google Apps Premier Edition na firmy o 100 a více zaměstnancích (dle Digiwebu). O výhodách Premier Edition oproti Standard Edition si můžete počíst na stránkách Googlu.

Co mě na nabídce zaujalo mimo toho, že za každý účet zaplatíte ročně 50 USD? Zaujala mě definice úrovně dostupnosti (SLA) emailu (Google používá Gmail) ve verzi Premier Edition. Přece jenom jste velká firma, tak požadujete garance, že emaily budou chodit včas a že se nikde nebudou ztrácet.

99.9% uptime guarantee for email je podle mě docela hezké číslo znamenající, že jen maximálně 8 hodin a 46 minut budete v roce bez emailu.

A co se stane, když se Googlu taková dostupnost nepovede? Přečtěte si poslední definici na stránce o SLA. Service Credit" means: (a) three days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 99.9%; or (b) seven days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 95.0 %; or © fifteen days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is less than 95.0%.

Podle toho jak bylo citované ustanovení splněno, tak dostanete či nedostanete službu zadarmo navíc.
Chtěli byste dostat 15 dnů služby zadarmo navíc v ceně 2 dolarů, když v každém měsíci, po který službu využíváte nebude 1,5 dne fungovat? Já ne. Běžným standardem v SLA je v případě jeho porušení vrácení části peněz za službu vydaných. Uvidíme zda-li cílová skupina Premier edition uvěří těmto „garancím“ i přesto, že jsou pod značkou Google.

Zajímavostí je, že číslo na telefonickou podporu se dozvíte až po přihlášení do služby. O tom, kam a komu se dovoláte a o dalších aspektech služby se dozvíte v příštím článku.

Jaké SLA v případě emailových služeb byste chtěli? Mě by stačilo 99% s tím, že by se peníze za nesplnění SLA vracely a ne že bych dostal navíc nějaký den zadarmo.

Je pro vás SLA u emailových služeb nezbytností?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).