Začalo to docela nevinně: pohledem na fakturu a na stránky svého providera (GTS Novera) jsem zjistil, že na to, co platím, mám vzhledem k ceníku docela nestandardně pomalé připojení. Ničeho zlého netuše zavolal jsem na zákaznickou linku, slovo dalo slovo a byla bez problémů podána žádost o navýšení. Netušil jsem že to také znamená migraci. A už vůbec ne že je to Migrace s velkým M.
Migrace u Novery však neznamená totiž nic menšího než to, že se během následujícího týdne bez varování nepřipojíte na internet. Ze strany providera je podána žádost na O2, ti zřejmě provedou nějaké přepojení. Není zde žádná lhůta na dokončení ani se nedočkáte jakékoliv informace. Na jakékoliv urgence typu „ale já to nutně potřebuju“ nebo „kdy by to asi mohlo být“ je na obou zákaznických linkách školeným personál, který si s nimi hladce poradí.
Po týdnu mi to tedy slavnostně najelo. Bohužel výpadky, které najednou nastaly, řeším už asi 14 dnů opět bez většího úspěchu, vše se řeší stylem:
1. krok – voláte na zákaznickou linku Novery, poslechnete si automat a pěknou písničku.
2. krok – příjemný hlas se vás zeptá na problém, žádost napíše do počítače, předá to k přešetření
3. krok – do 3 dnů se vám ozve podpora, že se na to podívají, ale nic nezjistili, musíte kontaktovat O2 že je problém na lince.
4. krok – voláte na zákaznickou linku O2, poslechnete si automat a pěknou písničku.
5. krok – příjemný hlas se vás zeptá na problém, žádost napíše do počítače, předá to k přešetření
6. krok – do 3 dnů se vám ozve podpora, že se na to podívají, ale nic nezjistili, musíte kontaktovat Noveru.
7. krok – voláte na zákaznickou linku Novery, poslechnete si automat …atd.
Nebo vás to přestane bavit a najdete si někoho, kdo vám za je za vašich 1500,– měsíčně schopen dodat alespoň nějakou službu. Automatizované řešení problémů jistě rádi oželíte.
Je to zvláštní, ale já mám s GTS naopak dobré zkušenosti - jak s technickými problémy, kdy jsem prostě nahlásil, že to funguje kdy a jak chce, oni mi celkem rychle oznámili, že to je na straně tehdy Českého Telecomu a popoháněli jejich techniky - problém byl v drátu ze sloupu k domu - aby to rychle vyřešili. A s migrací teď taky dobré, navíc se rychle, sami a dobrovolně přiznali, že to, co nabízejí u mně technicky nejde, takže to zvednou na možné maximum, což pro mně bude znamenat měsíčně zároveň i o stovku méně na faktuře. Čímž nechci popírat v článku uvedené zkušenosti, věřím tomu. Ale proč to někde jde a někde ne? Mimochodem - sám bych nevolal na O2, to ať si hezky řeší provider, mně osobně je jedno, jestli mi data posílá přes svůj drát, cizí drát, nebo nosí v kýblu.
Zkus kabelovku (Karneval ted už UPC). Při slučovaní mě ukecali na rychlejší linku že je levnější, při první faktuře jsem zjistil že obchodák uvádel ceny bez DPH a porovnával je se starýma s DPH ... tak jsem jim to zrušil a vzal si pomalejší, rychlost kolem 5000 ... ta je sice levnější zato uváděná pětitisícovka se vyšplhá maximálně na rychlost kolem 2000 ... v tomhle státě je fakt probem najit normální připojení.
já pevně věřím , že tyto příspěvky psali lidé zkušení naší republikové byrokracie, jak jistě znáte na všechno jsou smlouvy postupy a vy pokud byste měli nějaké nasmlouvané postupy (a TO2 jakožto majitel celorepublikového podsíťování jistě nebude promptně vyřizovat požadavky konkurence) byli byste nuceni taktéž zvolit střední cestu, což ve finále znamená že váš požadavek opravdu nebude vařízen hned po lusknutí vašeho prstu . Neni to tak doba dávno minulá kdy většina zákazíků TO2 chtěla služby ukončit a velebila každého nového operátora jež umožňoval odchod od ní, a ejhle máme tu menší problém, jak jistě víte naše republikové řešení internetu bylo poněkud zaostalejší než v jiných zemích a proto přišla spousta operátorů s možností ADSL 2+ čož je změna technologie a následné,,porodní bolesti´´. Nečekaně opravdu nečekaně český zákazník začne vystrkovat rohy _on to chtěl hned,bez problemu, okamžitě a co by prstem lusk - Trošičku naivní nemyslíte?Ja osobně s GTS Noverou namám nejmenší problém, a pokud mi někdo nabídne navýšení na dvojnásobek zdarma byť to není jeho povinností dovedu to ocenit. Chápu, že výpadek doby cca týden je nepříjemný ovšem je mi jasné , že konkurenční boj je konkurenční boj a jediný kdo na to doplatí je samozřejmě zákazník. Ovšem ze zkušenosti kdy se hádají dva operátoři je samozřejmě ten v pozici bývalého monopolu silnější a může si defacto diktovat podmínky. Ovšem každého jeho názor - takový je můj
Nemyslím že bych mohl cokoliv ocenit. V první fázi jsem platil za 3 megabity 700Kč, pak mi přišel dopis že "z důvodu konzolidace programové nabídky" už bohužel můj program Novera nenabízí, ale nabízí naštěstí pro mě úplně stejný za 820,- vč. DPH. Připomínám že po 2 měsících byl můj program stále na webu Nextry za původní cenu.
Skousnul jsem to jenom proto, že slíbili oněch 6Mb.
Myslím že Nextra bývala perfektní cenově i se 100% servisem, od Novery zřejmě můžeme v budoucnu čekat pouze zhodnocení jejich vlastního majetku.
S Noverou mám čerstvou zkušenost z minulého týdne, kdy nám (po cca roce) vypadlo ADSL v kanceláři:
čt 12:00 závada nahlášena na hotline, přislíbeno, že technici věc obratem prověří a zavolají -- dvě hodiny ticho po pěšině...
čt 14:00 druhé volání na hotline, závada prý již byla prošetřena a byl zjištěn vadný modem, nabízí koupi nového -- obratem slečnu slušně posílám do háje a trvám na slíbeném rozhovoru s technikem
čt 14:05 volá mi technik na mobil, náš modem se jim prý vůbec nehlásí a prosí mne (docela úpěnlivě), zda si nemohu na vyzkoušení půjčit jiný, že pokud by prý poštval techniky O2 na prověrku linky a pak se ukázalo, že problém byl v modemu, bude mít problém on -- i zželelo se matce dítek a sháním u kamarádů volný modem...
čt 16:00 vyzkoušen jiný modem, situace stejná, oznámeno na hotline
čt 16:05 volá technik na mobil, znovu zkoušíme druhý modem a následně slibuje, že věc okamžitě postupuje O2 a omlouvá se, že to zřejmě budou řešit až další den -- tiše přemýšlím, kdy asi u O2 nastane další den a zařizuji zapůjčení CDMA...
pá 12:00 potřetí volá technik na mobil, že linka by již měla být v pořádku a zda tomu tak opravdu je -- jsem mile překvapen a potvrzuji zprovoznění...
Obrázek nechť si udělá každý sám...
AD [6]: Ano, Nextra bývala pohodovější, ale možná to bylo pouze tím, že měla méně klientů -- mně osobně současná situace přijde stále více než slušná...
Pro srovnání: Nedávno jsem u klienta řešil poměrně banální záležitost přes technickou podporu O2 a teprve po dvou hodinách -- během pátého či šestého hovoru -- jsem se dostal na člověka, který byl schopen poskytnout fundovanou informaci vedoucí k řešení problému, řešení samo potom trvalo minutu...
GTS Novera jsou zloději!
Po navýšení rychlosti z 3 na 6 Mbit spojeném se změnou na PPPoE s ADSL2+ (jsem na platformě O2) mi najednou přišla faktura na částku o 140 Kč vyšší, než bylo zvykem.
Slečna na infolince mi řekla, že je to opravdu špatně, že navýšení mělo být zdarma ale fakturu mám opravdu rozpočítanou poměrnou částí mezi starou a novou rychlost odpovídajícím tarifem (což je blbost, protože celková cena faktury je vyšší i než kdyby účtovali celý měsíc tarifem za 6 Mbit). Poprosila, ať to dám e-mailem nebo přes WebCare jako reklamaci, že se to určitě vyřeší.
Nicméně mi přišel záznam o reklamaci, že je v řešení a že bude vyřešena do 30 dnů. Dále bylo ovšem uvedeno, že podání reklamace nemá odkladný účinek a že musím fakturu zaplatit a že mi pak až to dořeší vrátí ten rozdíl buď na účet nebo ho započtou do další faktury!
Chování jak za komančů, podal jsem hned výpověď. Nikomu GTS nedoporučuju!
Mam take GTS(byvala Nextra) od zacatku adsl v CR. Pouceni za ty roky u mne je. (tech migraci jsem uz prodelal asi zhruba 6)
1. Vesmes vsichni alternativci jsou jak by jen dyleri O2. Proto volit rovnou O2. Stejne se vsechny technicke problemy resi u O2(dslan, protokoly migrace rychlosti a tak)
2. Na technicke podpore zalezi na koho narazis. Parkrat jsem mel to stesti ze jsem hovoril primo s technikerm a ne operatorem a bylo to uplne o necem jinem. Migrace ktera stejne je podana ISP k O2 je dle
provedena do 3-5 dnu. Smula je jak jsem se uz parkrat presvedcil ze zadost kterou ma ISP poslat k O2 se casto u ISP zasekne i na nekolik
10 dni.
3. Reklamace i kdyz je i ISP jasne ze chyba(vetsinou technickeho razu) je na jejich strane se resi az po zaplaceni faktury. Samozrejme ji uznaji a az u dalsi fakturace je finacni rozdil nahrazen.
4. A o nulove inspiraci proc u ISP zustat po vyprseni smlouvy ani nemluve. Napr. proc nedaji vetsi webhosting prostor pro dlouhotrvajici zakazniky minmalni naklady. Byl jen priklad.
5. Letost je linka relativne v poradku jen po posledni migraci z 2 na 4 Mbit klesl mirne upload z byvalich stabilnich 256 kbit na stabilnich 200 kbit.
takze at jen nehanim spokojen. Jen si obcas rikam co me u nich drzi kdyz pri kazde celeplosne zmene parametru sluzby, jako staly zakaznik prijdu na radu az u posledni faze.
pro DavesMan????
předpokládám, že Vy jste zcela neomylný a nikdy opravdu nikdy v životě se Vám nestalo, že jste zmýlil, Gratuluji!!!
Standartní doba řešení reklamací 99% firem je do 30 dnů. Veřím , že GTS Novera příjme Vaši výpověď s otevřenou náručí jelikož zákazníka Vašeho typu , který je zcela neomylný a je přesvědčem , že tlesknutím jeho dlaní se změní den v noc
Mějte se hezky :)
[Brkos] Mám naprosto stejné zkušenosti s techniky vs operátory u O2 i u Novery. A zajímavé, taky jsem měl sto chutí po vypršení smlouvy všechno zrušit a objednat si ji znovu u stejného providera, protože bych měl lepší podmínky.
[DavesMan] S tou výpovědí bych to opravdu moc netlačil, pokud se podívám na nabídku ostatních ADSL je to děs a bída. Myslím že Novera si je vědoma své pozice na trhu a chová se (bohužel pro zákazníky) odpovídajícím způsobem.
To: Neve.
Nemate uplnou pravdu. Uz ze zakona je 30 deni lhuta urcena jako maximalni k vyrizeni a odstranenim zavady nikoliv uznani zavady ci reklamace.
"Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit."
Mate pravdu ze ne kazdda firma zakon o ochrane spotrebitele 100% dodrzuje. Coz se casem zrovna i u ISP projevi. Trh uz dasahuje sve maxima a lide si budou cim dal vic vybirat. A budou nuceni prejit od reklamnich triku k skutecnemu budovani duveryhodnosti svych produktu (lidove receno vybudovat si dobre jmeno i u low segmentu)
PS: s politickym sarkasmem uspejete spis na forech novinky.cz a idnes nez na lupe:-)
Myslím že informace od Novery je upozornění přesně pro takové lidi jako DavesMan, který zcela zjevně Zákon o ochraně spotřebitele nezná, jinak by ho informace o tom že reklamace bude vyřešena do 30 dnů nemohla překvapit :-))
Mě osobně by tohle spíš potěšilo, protože bych měl jistotu že když se po měsíci začnu pídit po tom jak dopadla moje reklamace tam mi příjemný hlas na infolince nemůže oznámit že žádnou reklamaci neevidují....
To Richi:
Čemu říkáš normální připojení? Technickému nesmyslu typu motor z Porsche v žebřiňáku (ADSL), kdy se použitím krkolomných technických fíglů doslova násilím protlačuje skrz vedení, konstruované pro mezní kmitočet 3, 4 kHz změť frekvencí v pásmu do téměř 400 kHz? promiň, ale tohle normální není! Normální je, pouštět takovéto kmitočty specielními stíněnými čtyřkami (dvoudrát není to pravé ořechové), koaxiálním kabelem, optikou, nebo bezdrátově vzduchem.
Pracoval jsem v oblasti telekomunikací a mohu vám říci, že je smutný fakt, jak moc úspěšně se daří Telefonice bojkotovat alternativce.
Dělal jsem u alternativního operátora a to jak háže TO2 klacky pod nohy a ČTÚ se tomu jen směje... je hrůza. Odmítají zřídit klientovi alt. op. DSL ... a poté mu ho sami jako svému klientovi zřídí raz dva... Při přepojování na místní smyčky záměrně přepojí klienty alternativců špatně... tak že nejde jedna z komponent... hlas / internet... a po reklamaci vše po dvou třech dnech rádi napraví. . .
Výsledkem je, že je klient alternativce naštvaný a řve na ně něco o tom, aby se nevymlouvali na TO2... a TO2 čeká s otevřenou náručí na klientův návrat...
Stejná je i situace s GTS. TO2 nezaručí alternativci jakýkoliv termín nápravy, klidně zmigruje klienta na rychlost, kterou linka neunese a pak zdržuje návrat na rychlost, která umožní bezproblémové užívání. Ano, jistě, alternativci by měli bojovat, ale myslíte, že nebojují? Bojují, ale vzhledem k tomu, jaké panují vztahy mezi telekomunisty a ČTÚ jsou tyto boje směšné. Doporučuji tedy spíše držet alternativcům palce. Alternativní operátor nemá totiž téměř žádné možnosti.
Co se týká vašeho případu GTS měla zařídit snížení rychlosti, ovšem realizuje to TO2, pokud ví, že má klient problémy, tak jako vždy zdržovala řešení dokud se klient nenaštve - stačí dva týdny např... a pak mu ráda vyšle obchodníka, který mu vysvětlí, že oni jsou ti praví, kteří to umí. GTS s tím nemůže dělat nic, vyšle požadavek a čeká.
Troman: A on nekdo alternativce nutil k tem "vyhodnym" smlouvam a tomu, jak ted nemaji zadne paky na slusnou uroven poskytovanych sluzeb...? Je snad chyba zakazniku, ze alternativci sli jak oslove na porazku za trochou zradla? Byli i taci hrdinove, kteri jasne rekli - sorry, ale za techtop podminek a s touto kvalitou nejsme ochotni sluzby poskytovat. Deklarovali to i verejne a zadna ujma se nekonala...
TO2 muzeme vycitat kde co, ale blbost ostatnich asi tezko.
to PaJaSoft:
No to by mě zajímalo o jakém operátorovi to mluvíte??Zřejmě již není na trhu:))
to Troman:
Také pracuji v oblasti telekomunikací u alternativního operátora a mé zkušenosti s jednáním TO2 a ČTÚ jsou totožné.
Nicméně můj názor je také ten,že nejen TO2 ale i alternativní operátoři by si měli více vážit svých klientů,a to nejen vip a korporátních klientů,opustit reklamní triky a klamavou reklamu a zaměřit se na kvalitu poskytovaných služeb a následného supportu místo honění jen vlastního zisku.
Autorem článků je Ladislav Toral. Je provozovatelem severu Bookmarky.cz, zabývá se a webdesignem a programováním databázových aplikací, vytvořil a prodává vlastní publikační systém, občas trochu fušuje do grafiky, Flashe a tak.
Přečteno 8 718×
Přečteno 7 729×
Přečteno 6 214×
Přečteno 5 888×
Přečteno 5 854×