Aneb táhni zákazníku odkud jsi přišel…
Jsem dalek tomu porovnávat co je a co není pro kterou firmu výhodné. ADSL překupované od bývalého Telecomu zřejmě nikdy nebude žádný extra vývar, přesto si myslím, že byznys postavený na koncových zákaznících prostě musí fungovat stále stejně, navzdory ekononikým krizím, recesím či konjunkturám.
Dnešní dopis přiložený k faktuře od GTS Novera nesoucí se v duchu „Děkujeme, odejděte“, mi už na čelo další vrásku určitě nevyryje, zvlášť po loňské a předloňské dvou- a třítýdenní migraci a včerejším několikahodinovém „tichém“ výpadku SMTP. Marketingové oddělení bývalé solidní firmy Nextra jde za oficiálním strategií – v rámci zkvalitňování služeb a pro zachování stávající nabídky poskytovat služby pouze velkým firmám a korporátním zákazníkům.
Věříme že tuto situaci pochopíte a akceptujete naši atraktivní akční nabídku k přechodu na T-mobile.
Chápeme, neakceptujeme. Sbohem, stejně jsem vás nikdy neměl rád.
zas jeden co ma blog pouze k vyplakavani se. Autor je sice nikdy nemel rad, ale sluzby od nich odebiral - z lenosti?
Pokud se nekdo rozhodne zmenit svoje zamereni na jiny segment, tak je to jeho pravo a zpusob jakym to dala fa. GTS najevo je slusny - dala vam i "akcni" nabidku. Co se vam nelibi? Zkratka oni si to nesmi dovolit, ze? Vy jste prece zakaznik, ktereho musi mit..
Ale vůbec ne, a škoda že jste to takto pochopil. Fakt mi nedělá problém přejít jinam, všechny nabídky jsou skoro stejné, akorát kroutím hlavou nad tím že někdo má zákazníky a zbavuje se jich. Myslím že spousta lidí zůstává u svého providera ze setrvačnosti a ne proto že je lepší a pokud by to zkomunikovali trochu líp, mohli je všechny hezky prodat v balíčku někomu zajímavějšímu.
krouceni hlavou vypada jinak nez vas clanek. To ze nechapete, ze GTS tyto male zakazniky ve skutecnosti dotuje z velkych je vase kratkozrakost a neznalost - nebo spis neochota se hloubeji zamyslet a neco si k tomu zjistit.
btw, setrvacnost = lenost.
Ve vysledku je prodaji nekomu zajimavejsimu, ale aktualne je od nich tezko nekdo za zajimavou cenu koupi. Proto je jednodusi a hlavne rychlejsi (z duvodu uspory nakladu) se techto zakazniku zbavovat touto, podle me slusnou cestou.
Osobne s autorem souhlasim, divim se, ze firmy nemaji zajem o udrzeni stavajicich zakazniku. Mam internet od Volny(ho), 4096/378. V kvetnu me skoncila dvouleta smlouva, a kdyz jsem volal na infolinku, co me mohou nabidnout (cekal jsem nejakou slevu pri dalsim prodlouzeni atd.) bylo mi receno, ze jedine co mi mohou nabidnout je dvouleta smlouva a cena dle aktualniho ceniku. Kdyz jsem pred lety volal na UPC a rekl, ze chci odejit, hned jsem dostal 200 Kc slevu. Nyni jsem v sitaci, kdy cekam, co se stane a platim 951 korun. Jedina alternativa k Volnemu je O2 a tam se mi prechazet nechce. V me lokalite wifi neni. Tak uvidime, jestli Volny nebo O2 prijdou s nejakou zajimavejsi nabidkou, nebo jeslti se v me lokalite objevi nejaka wifi sit.
5: Odpověděl jste si v podstatě sám, stejná je situace u všech, kteří to přeprodávají přes TO2, jelikož většina těchto zákazníků je ztrátová nebo zisková jen velmi lehce v desítkách Kč za rok.
UPC má kam s cenou hýbat, provozuje internet na vlastní infrastruktuře. To je samozřejmě něco jiného.
W.
Člověče,
možná máte i pravdu… ale váš styl psaní, to je katastrofa. Vy jste cizinec?
Taková drobnost jako je nesprávná struktura věty a neuvádění podrobností způsobuje, že pouze odhaduji co jste nám chtěl sdělit, ale jistý si být nemohu. Váš názor je pouze jakási "volná interpretace něčeho" ale každý to může chápat (přinejmenším když bude chtít) jinak.
Nedivím se jim. Firmě lze připojení obdobné kvality i rychlostí na bázi SHDSL prodat za desetinásobek ceny než koncákům. Plus odpadá handrkování s BFU na infolince, ubude upomínání a vymáhání neplatičů a také odpadnou nejrůznější spekulátoři, kteří co dva měsíce něco mění, protože konkurence o 5 Kč slevnila.
Kde je navíc psáno, že nejsou s T-Mobile domluveni a nedostanou nějaký desátek z každého konvertovaného...
To:6. 08. 2009, 08:28 RTT
GTS rozhodne nic nedotovala. Ceny(mysleno ne ty akcni, ale standartni) mela vzdy u ADSL nejvisi i oproti O2, nebo volnemu. Zvlast macesky se chova k stalym zakaznikum. Kazda migrace jako jeden z poslednich za stejnou cenu.
Me ADSL Novera 4M cena 1303,- s dph. Verte je velmi vyhodny obchod.
Secteno potrzeno me osobne vypovezeni smlouvy potesilo nabizeny prestup k T-Mobile probehla stylem "dekujeme odejdete".
A uz 14 dni si uzivam nove pripojeni po optice 10/10M s verejnou IP adresou
za 400,- s DPH(samozrejme chapu, ze ne kazdy ma ve svem bydlisti na vyber ze tri ISP na optice)
Taky nechápu tu spršku výtek, co se snesla na autorovu hlavu. Prostě vyjádřil údiv nad tím, že jsou firmy, které se dobrovolně zbavují zákazníků. A vyjádřil to poměrně přímočaře, žádný spodní tón uraženosti v tom nevidím, maximálně oprávněné generické n+srání z faktu, když s vámi někdo/kdkoli zamete.
Ony výpady jsou klasickou diskusní reakcí ve stylu "nesouhlasím s tebou, tak napadnu tvoji osobnost a důsledně do tvého hodnocení vprojektuju svoje mindráky".
Válka není, všude mír :-)
Ja se teda vubec nedivim.
Firma ma proste oddeleni pro male zakazniky a to oddeleni dlouhodobe prodelava.
Reseni = zakaznikum se omluvime a oddeleni zavreme.
Bylo by divne, kdyby se firma zbavovala zakazniku, na kterych vydelava a ma na nich postaveny obchod. Ale zbavit se zakazniku, kteri nevydelavaji a vydelavat nebudou, to je normalni konsolidace firmy.
z textu vyplývá přirozená uražená ješitnost malého zákazníka, který nepochybuje o tom, že jednou bude velkým, a že toho kdo nestojí o jeho peníze, bude mrzet politika nasírání malých zákazníků.
SAMOZŘEJMĚ že VŠECHNY firmy touží mít pouze velké zákazníky, kteří jim pravidelně sypou kakáč peněz, a není s nimi v podstatě žádná práce. je daleko jednodušší malého zákazníka nechat vyrůst, než se snažit velého přebrat od konkurence - takže údiv malého bezproblémového klienta s potenciálem růstu je naprosto namístě.
Jsem jediný, kdo ten článek v blogu pochopil hlavně jako otrávení nad trhem jako takovým? Stejně jako má provider plné právo říci zákazníkům "už nás nebavíte, nevyděláváme na vás a tak zavíráme krám", tak stejně tak má zákazník plné právo být z takového stavu lehce rozčarovaný.
Takže bych tak kritický z autorovi nebyl.
Ono to tak je, že rezidentního segmentu se zbavuje Volný, když ho koupil Dial telecom. Zbavuje se ho GTSka (včetně kdysi požrané Nextry a Contactelu). Zbavilo se ho Tiscali, když své business aktivity prodalo CDT (které se o business zákazníky neumělo starat a tak o ně přišlo) a zbavilo se i většiny rezidentních zákazníků, když je přeposlali Volnýmu.
Když pominu čočkaře, tak tu zbývají jen České Radiokomunikace. K kterých se mluví, že se také chtějí zbavovat některých svých aktivit.
Takže tu ve výsledku zůstane jen O2 a čočkaří. :)
GTS Novera nestojí o žádné zákazníky. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit. Jako firma jsme oslovili, mimo jiné, i GTS Noveru s žádostí o nabídku služeb na připojení k netu. Vyjma volání tří zmatených operátorů s žádostí o doplnění identifikačních údajů firmy a jednoho zmateného obchodníka, který se jen ujišťoval, že kontaktní informace se týkají našeho požadavku, s tím, že nabídku zcela určitě pošlou do týdne(!!) se už nikdo nikdy neozval. Je to už více než měsíc. Ale nabídka služeb je ve Zlíně naštěstí dost rozsáhlá, takže jsme se ani nepřipomínali...
jezevec:
proc by firma mela "cekat" az ten zakaznik vyroste ve "velkeho"? Je tu velka pravdepodobnost ze nikdy nevyroste - cili ma si ta firma hrat na mecenase a zatezovat se takovymito zakazniky? Ta firma to ostatne muze poznat podle dosavadni zkusenosti s danym zakaznikem (je to pripojka domu? ma ji od nas uz X let? je to chronicky stezovac? atd.)
Porad me pripada ze tu diskutuji prevazne radovi zamestnanci, kteri si nikdy v realu nezkusili mit vlastni byznys. Tam pak rychle pochopi, ze obchod z ktereho nic "netece" nebo "tece" malo (vic prace nez uzitku) je spatny obchod.
Porad me pripada varianta se slusnym vysvetlenim, ze se firma orientuje na jiny segment trhu s nabidkou prechodu jako slusna - oproti treba rovnou vypovedi sluzby.
Nadpis je seriozni (oproti nadpisum iDNES), ale kazi to prave ten podnadpis (Aneb táhni zákazníku odkud jsi přišel...) - to je prave to co me upoutalo a precetl jsem si tento blog.
A zaverecna veta "Chápeme, neakceptujeme. Sbohem, stejně jsem vás nikdy neměl rád." je pouze takovy detinsky prispevek stylu, ja musim mit posledni slovo ikdyz se stavem veci nic nenadelam.
Honza:
jo, delaji - staci mrknout na jejich web:
http://www1.t-mobile.cz/web/cz/residential/internet/jak-se-chcete-pripojit/internet-v-pc
Autorem článků je Ladislav Toral. Je provozovatelem severu Bookmarky.cz, zabývá se a webdesignem a programováním databázových aplikací, vytvořil a prodává vlastní publikační systém, občas trochu fušuje do grafiky, Flashe a tak.
Přečteno 8 749×
Přečteno 8 410×
Přečteno 6 885×
Přečteno 6 564×
Přečteno 6 530×