Hlavní navigace

Otázky na Novinky.cz

19. 2. 2008 10:13 (aktualizováno) Michal Černý

Zajímá Vás budouctnost a rozvoj serveru novinky.cz ? Pak možná uvítáte část tiskové zprávy, která vznikla exkluzivně pro potřeby seriálu Zpravodajci na českém webu. Na otázky odpovídala tisková mluvčí Seznamu Rita Gabrielová a Miroslav Benč.

1. Plánujete pokračovat v integraci a hlubší spolupráci všech čtyř forem médií – noviny, televize, internet, rádio? Pokud ano, jakým způsobem? Existuje nějaká dlouhodobá koncepční vize (jak by to mělo časem vypadat)?

Klademe vetší důraz na video na internetu – před časem nasazený Stream nám nyní umožňuje tvorbu profesionálních videí i pro ostatní naše služby. Zpravodajská videa například už brzy najdete na Novinkách a to přímo v textech zpráv. Beta verze Video Novinek – video.novinky.cz běží od 31.1.2008. Ofi­ciální spuštěni by mělo byt otázkou několika málo týdnů.


Dlouhodobě směřujeme zatím k jedinému cíli: přetvořit Stream ve skutečnou internetovou televizi s tím obsahovým rejstříkem, jaký diváci od televize čekají: zábavou, zpravodajstvím, filmy, diváckým obsahem.


Pokud chceme s někým velmi úzce spolupracovat, pak je to na poli internetu a mobilní komunikace. Spolupráce se třemi mobilními operátory už delší dobu probíhá, výsledky aplikujeme zatím v beta verzích na WAPové platformě.

2. Existuje nějaký etický kodex pro novináře (i těch z internetových médií), který musí dodržovat? Na co je kladen důraz?

Etický kodex platí pro internetová média stejně jako pro tištěná, a to jak vnitroredakční tak obecný. Objektivnost, nestrannost a přesnost.



3. Jak pracujte se zadavateli reklamy? Existuje forma či obsah reklamy, který je pro vás, jako vydavatele, nepřijatelný?

Pokud správně chápeme váš dotaz: i v obchodní činnosti firmy se promítá vize Seznamu: http://firma.sez­nam.cz/cz/vize-firmy.html


S každým zadavatelem pracujeme individuálně a pokud mu přinášíme nový reklamní formát, je tu navíc určitá míra obchodní argumentace a přesvědčování. Video je novátorský produkt, vyžadující průkopnickou práci obchodníka. V současné chvíli čekáme uzavření několika dlouhodobějších dealů a tím i start většího zájmu o nový formát reklamy.


4. Plánujte zvyšování podílu článků pocházejících z blogů, nebo jsou pro vás spíše zklamáním? Pokud váš server blogy neprovozuje, jaký k tomu má důvod?

Kvalitní příspěvky z blogu se někdy objeví i na homepage Seznamu, kvalita příspěvků je v takovém případě hodnotná. Podíl článků se bude zvyšovat s jejich kvalitou. Pokud se článek blogera kryje se zpravodajským článkem a je kvalitní, tak ho rádi zařazujeme do zpravodajství. Viz: (tabulka dole v článku) http://www.no­vinky.cz/clanek/132833-komuniste-chteji-jednat-o-bobosikove-i-pacesovi.html


Stále častěji se zamýšlíme nad správou diskusí, pro některá témata se staly přítěží v tom smyslu, že se tu záhy objevují nevhodné příspěvky propagující vulgaritu, rasismus nebo násilí. Opatření, která by nevedla k blokaci diskuse, ale k selekci vhodných a nevhodných příspěvků, je tvrdým oříškem, který se dá rozlousknout snad jen písemnou registrací diskutérů.


5. Plánujete vznik či rozvoj minoritních tématických rubrik na webu?

Hlavní rubriky snažíme obohacovat o podrubriky, které mají velmi specifický obsah, např. TV sledovanost v rubrice Kultura.



Za zodpovězené otázky oběma mnohokrát děkuji. Více o českém zpravodajství na webu naleznete na:
http://www.lu­pa.cz/clanky/zpra­vodajci-na-ceskem-webu-mista-je-tu-stale-dost/
http://www.lu­pa.cz/clanky/zpra­vodajci-na-ceskem-webu-prehled/
http://www.lu­pa.cz/clanky/zpra­vodajci-na-ceskem-webu-kde-je-info-etika/

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).