Hlavní navigace

Názor ke článku Chovat se ke klientům jako k póvlu je zábava, ne dobrý business od anonym - Zdravim Startupici, zajimavy clanek. Jen tak me napada par veci,...

  • 31. 10. 2012 9:55

    bez přezdívky

    Zdravim Startupici,
    zajimavy clanek.

    Jen tak me napada par veci, ktere mozna vysvetli rozdilny pristup k CRM v CR a v USA...

    1) zakaznici
    nebude ten rozdil castecne zpusoben tim, ze v USA je trh mnohonasobne vetsi a tudiz "zajimavych zakazniku" (tech co si vazi kvality, nevadi jim si priplatit a radi se vraceji tam, kde byli spokojeni) je tam nepomerne vice nez v CR?

    Situace v CR je takova, ze velke mnozstvi zakazniku (nezalezi na produktu ci sluzbe) jde predevsim po cene. A jde to az tak daleko, ze kupuji i tak nekvalitni veci (nekteri proto, ze na lepsi nemaji, jini proto, ze za stejny obnos chteji vice, tudiz kupuji levnejsi), jako burty za 15 kc/kg, dzusy bez ovoce atd... S temi asi zadny CRM nehne. Koupi tam, kde je to zrovna nejlevnejsi (napr. kdyz jde o docasne slevy = zadna vernost ani oceneni kvality).
    Nerikam, ze v USA takovi zakaznici nejsou. Naopak, v absolutnim meritku je jich vice nez obyvatel CR. Ale tak je to i s temi pro firmu "zajimavymi" zakazniky. Proste v USA je jich dost na to, aby firmu uzivili. V CR casto ne. (samozrejme to vse zalezi na produktu, sluzbe atd. Ja to ted beru obecne)

    2) podnikatelske podminky
    osobni zkusenost z USA nemam (nikdy jsem tam nebyl), ale i z pouheho nakupu po internetu mohu videt nekolik rozdilu:
    - firma v USA vetsinou nemusi vynakladat velike prostredky na to aby se branila ze ji zakaznik bude chtit "ocurat" tak jak se to casto stava v CR. Temer nikdo nebude zpet posilat pouzite zbozi jenom proto, ze mu to zakon na jeho ochranu umoznuje. A podobne nase vykutalenosti... Urcite procento tam asi bude, ale to bude mizive. Proto firme v USA (a celkove na Zapade) nevadi rovnou vymenit vadny/nevhodne koupeny vyrobek nez se se zakaznikem dohadovat o podminkach reklamace... To potom ten servis vypada mnohem profesionalneji.

    - mam pocit, ze i co se tyce podnikatelske administrativy, tak to maji firmy za velkou louzi o neco snazsi. A proto maji vice casu na vyvoj a investice do (pro CR) "sekundarnich" aktivit, jako je CRM.

    Ale snad tento pristup dorazi jednou i do CR. Bude to prinosem pro vsechny - firmy, zakazniky, ale i pro celkovy spolecensky vyvoj. Az podnikatele a zakaznici prestanou ocuravat jeden druheho a tim padem se i toho druheho bat, aby vas neoch.al, tak mozna budou mit cas a energii na to delat uzitecne/zajimave a pro obe strany prospesne veci...