Možná teď přemýšlíte jaké koupit dárky svým bližním, možná už je máte nebo možná žádné nekupujete. Pokud se vás týká první možnost, tak se rád podělím o svojí zkušenost s nákupem v internetových obchodech sídlících v USA.
Výhod nákupu v USA přes internet moc není – zvláště, když byste si to měli nechat poslat do Čech, protože pak v 90% a více případech platíte DPH + clo + poplatky za vyřízení cla. Ale když vám to někdo přiveze jako vlastní věc, tak se těmto procedurám vyhnete a ušetříte cca 30–50% podle vybraného zboží. Např. u karimatky Therm-A-Rest Prolite 4R to je 38%. Co mě hodně zaujalo, že některé obchody po vás chtějí autorizační kód platby (šestimístné číslo) z důvodu bezpečnosti. Ale získat tento kód je nadlidský výkon. Evidentně na to nejsou naše banky vůbec připraveny.
Nejdřív jsem to řešil s Českou spořitelnou a po 2 telefonátech na infolinku 800 207 207 jsem byl na mrtvici. Slečny na infolince říkali, že internetový obchod autorizační kód má a že ho nemůžou chtít po mě. Po 4 vyměněném emailu s internetovým obchodem jsem konečně pochopil, že ten kód mají a že jej opravdu chtějí po mně pro ověření platby „We ask every single international customer to verify their credit card. We get so many orders placed with stolen credit cards that our bank requires us to get this information. We already have access to the authorization number. I need for you to give me the number, so I can make sure that you have full access to your bank account.“ Výborná věc, ale chtějte tyto informace od české banky. Po upřesnění jsem byl správně infolinkou navigován na Autorizační centrum platebních karet 267 201 555. Operátor se divil co to po mě chtějí, pak se ještě někoho zeptal a po správném zodpovězení na kontrolní otázku, kterou jste si zadávali zřejmě při zakládání účtu, mně kód nadiktoval. Ten jsem poslal obratem internetovému obchodu a transakce byla potvrzena. Tj. úspora v penězích se po těchto peripetiích pomalu začínala ztrácet – cca půlhodiny na telefonu a hodina psaní mailů a máte po polovině úspory.
S ČSOB jsem už věděl co potřebuji, takže mi dali na infolince správný kontakt na centrum pro karty 272 771 111. Operátor se taky divil, ale skoro obratem mi potřebný kód dal. ČSOB boduje! Ale jen do středy následujícího týdne, kdy jsem kód potřeboval znovu – znovu jsem nakupoval – a tentokrát byl operátor neoblomný. On ani jeho nadřízená mi kód vydat nechtěli s tím, že to je nestandardní postup.
Vím, že banky jsou velmi pomalé v zavádění jakýchkoliv novot, ale nebylo by pro zákazníka jednodušší, aby autorizační kód našel u všech transakcí platební kartou (nejen) do ciziny ve svém internetovém bankovnictví?
Už po vás nějaký internetový obchod chtěl autorizační kód platby? Určitě jej chtějí na Moosejaw.com.
Mám takový pocit, že Moosejaw inspiroval svými vlajkami vlajkování Hudy. Jo a jejich slogan Love the Madness
je dokonalý, hlavně když se takto podepisují i v emailu:-)
KDE NAKOUPIT – POZITIVNÍ ZKUŠENOSTI:
Moosejaw musím pochválit za skvělou zákaznickou podporu. Nepřišla jim včas z velkoskladu jedna položka mého nákupu a protože jsem na ni spěchal (původně jsem myslel, že celá objednávka přijde najednou), tak ji na své náklady poslali letecky.
Pozitivní zkušenosti mám ještě s nákupem na Victoria's Secret.com
Pokud chytáte CBS, tak si nenechte dnes ujít modní přehlídku Victoria's Secret i s „angelic look and killer smile“ Karolínou Kurkovou;-)
SMÍŠENÉ ZKUŠENOSTI
Nějak jsem nebyl celkem spokojen s nákupem na Eastbay. Zboží nakonec přišlo, ale odezvy zákaznické podpory na emaily jsou velmi dlouhé, objednávka dlouho nebyla potvrzena (asi týden) a včas zboží opravdu neposlali. Výhodou jsou velmi nízké ceny.
Někdo přede mnou tu psal, že má špatné zkušenosti, že mu někdo rozhrabal balík atd. Já mohu jen doporučit viaddress. Využil jsem je tedy zatím asi 2x (balík mi myslím také překontrolovali, ale nerozhrabali :) a maximální spokojenost. Jenom stránky mají zatím pouze v Aj :(
Myslim, ze nektere tvoje zavery jsou ponekud unahlene. Ja bych ze svych zkusenosti treba rekl, ze nakupovat v zahranici se z financniho hlediska vyplati temer vzdy, i v pripade, ze musite zaplatit clo a DPH (coz se mi zatim ze tri set transakci stalo trikrat - zalezi hlavne na velikosti balicku, ne na jeho cene).
Take jsem se jeste ani jednou nesetkal s pripadem, ze by po me obchod pozadoval nejake zvlatni informace - to uz spis rekne, ze mimo USA neposila a hotovo. No ale kdyz k tomu dojde, zadny problem, od ceho tu mame eBay, ze? Nebudu prece svoje penize nutit nekomu, kdo o ne nestoji, kdyz tu samou vec poridim levneji a bez problemu jinde...
urcite bych sam pro sebe neco zkusil nakoupit, co ale z obchodovani s cinou vim, ze ceska posta - tedy oddeleni co prejima od EMS nekolikrat rozhrabala baliky a musi to zpracovat celni deklarant. Ten si nauctuje tak 600 a více Kc podle toho kolik polozek zasilka ma. Tedy drobne veci projdou v pohode. Vetsi balik nebo s divnou fakturou ma smulu a jsou s tim dost velky naklady. Clo je vzdy male, drahy je ten deklarant (plus plna moc zaslana postou - taky zdrzeni)
Skřítek se věnuje obchodu v IT společnosti, která vyvíjí SaaS řešení v oblasti bezpečnosti. Ve volném čase miluje pohyb na vzduchu a lezení či horolezení.
Přečteno 36 570×
Přečteno 29 786×
Přečteno 20 531×
Přečteno 16 645×
Přečteno 14 139×