Už mám nějaký ten pátek schránku pro osobní použití na Centrum.cz (vlastně od startu v roce 1999). A zjišťuju, že mi chodí stále víc spamu i do pošty, kterou si stahuju na lokál. Určitě to bude souviset s tím, že množství spamu roste ročně v dvou až trojciferných číslech, ale stejně mě to otravuje.
Jen od začátku srpna mi přišlo na lokál (tj. neuložilo se do složky spam na serveru a prošlo to spam filtrem) 39 spamů. Je to hodně nebo málo? Mě se zdá, že je to docela dost.
Jak jste na tom vy?
K anketě. Zajímalo by mě, jestli někdo z čtenářů Lupy používá freemail i pro firemní účely. Můj tip je méně než 10%.
Spamfiltr Centra je jeste pomerne dobry. Proleze mi jim tak jeden spam tydne. Na seznamu mi tech spamu prolezlo nekolik denne... :-(
(pozn.: ted mam presmerovane svoje maily @seznam.cz na @centrum.cz, protoze situace na seznamu uz byla nezvladatelna, takze ten nizsi pocet spamu neni jen na zaklade toho, ze jsem zacal pouzivat "novou" adresu. Spamfiltr centra je proste docela dobry...)
Gmail zvládá spam bez problémů. Vyjímkou jsou tzv Nigerijské dopisy, ty v mém případě projdou téměř všechny. Gmail je výborný na přehledné řazení zpráv z různých internetových konferencí.
Jako pracovní email jsou freemaily obecně nevhodné právě kvůli spamu - je tu větší šance, že email neprojde antispamovým filtrem u zákazníka.
Varuji před používáním freemailového serveru atlas.cz! Kdysi jsem si zřídil mailovou schránku na serveru atlas.cz, kterou jsem pravidelně využíval a zhruba každé tři dny kontroloval příchozí poštu. V poslední době se mi párkrát stalo, že jsem vytvořil email, odeslal ho, ale email se ztratil a adresát ho nikdy neviděl. Docela mě to štvalo, protože jsem musel mail psát znovu nebo v horším případě jsem si nevšiml, že nebyl odeslán a marně čekal na odpověď. Nedávno se mi stalo, že mi mailový server atlas.cz zahlásil, že mám špatné heslo a nepustil mě k mým zprávám. Přitom heslo bylo správné. Nejnověji se mi stalo, že mi machři ze serveru atlas.cz celou mailovou schránku prostě a jednoduše zrušili bez jakékoli omluvy nebo slova vysvětlení. Prý že jsem se nepřihlásil déle než 90 dnů, což nebyla pravda, protože jsem ještě týden předtím mail kontroloval. Na mojí žádost mi sice schránku obnovili, ale veškerou příchozí a odchozí poštu smazali. K tomu jsem dostal jen lakonický dovětek, že deaktivací schránky byl obsah smazán.
Chtěl bych proto varovat všechny uživatele, aby nevyužívali služeb serveru atlas.cz, pokud nechtějí dopadnout stejně, tj. tak že jednoho krásného dne jim bez varování budou smazány veškeré zprávy a zrušena mailová adresa s nulovou omluvou a nulovou snahou věci navrátit do původního stavu.
[18] K tomu, že jste nedozvěděl, co se stalo s emailem, který jste odeslal. Je velmi běžné, že freemaily mají vypnuté posílání hlášek mailserverů adresáta odesílateli emailu, z jakého důvody byl jejich email zamítnut. To by se také odesílatel mohl dozvědět, že IP adresy freemailových serverů jsou občas vedeny na spamovacích blacklistech. Např. Seznam.cz jsem tam už viděl.
To že se Atlas takto chová ke svým zákazníkům, je samozřejmě špatně, ale nesmíte zapomínat, že používáte bezplatnou službu a řekl bych, že v podmínkách používání Atlasího freemailu určitě bude uvedeno zřeknutí se jakékoliv odpovědnosti ze strany poskytovatele = Atlasu.
Pokud vám záleží na větší kvalitě emailových služeb, tak doporučuji nějakou placenou službu, třeba nějaký mail hosting např. http://www.explorer.cz/hosting/email_hosting.aspx
Jinak já používám freemail Centrum.cz a tam jsem s mailem za 7 let ještě neměl problém.
Skřítek se věnuje obchodu v IT společnosti, která vyvíjí SaaS řešení v oblasti bezpečnosti. Ve volném čase miluje pohyb na vzduchu a lezení či horolezení.
Přečteno 36 645×
Přečteno 29 874×
Přečteno 20 592×
Přečteno 16 706×
Přečteno 14 175×