Jak rychle ztratit zákazníka internetového obchodu

11. 12. 2007 12:11 (aktualizováno) skritek

Snažil jsem se koupit přes internet jeden dárek pro osobu blízkou. A jak jsem dopadl?
Ve 2 obchodech ze 3 tristně.

1. internetový obchod - www.mountainshop­.cz
Řekl jsem si, že kde jej určitě budou mít na skladě je výrobce. Inu objednal jsem ho v eshopu výrobce. Napsali mi, že se mi telefonicky ozvou druhý den pro potvrzení obejdnávky. Neozvali

-1 BOD. Napsali mi email, že jsem nevložil zboží do košíku a že netuší co jsem chtěl koupit.
 –2 BODY
a ztráta zákazníka. Původně jsem jim chtěl odpovědět, že nejsem na internetu žádný nováček a že je nemožné nevložení zboží do košíku, ale pak jsem si uvědomil, že jsem chybu udělat mohl. Ale co to je za obchod, který vás nechá odeslat prázdnou objednávku?

2. internetový obchod - Hanibal.cz
Mám oblíbený obchod, kde mají i produkty od výrobce. V jejich eshopu přidávám zboží do košíku a hle nějaký problém s google analytics. Poznáte to jen ze stavového řádku. Řekl bych, že se zboží do košíku přidává ještě teď. Ještě jsem nepochopil, jak si někdo může dát do html kódu stránky, která prodává, kód google analytics. Z vlastní zkušenosti vím, že komunikace s GA je většinou nemožná z důvodu jeho přetížení. -1 BOD a ztráta zákazníka. Nemám čas a nebudu se věnovat něčemu nefunkčnímu.

3. internetový obchod - Bartsport.cz.
Standardní obchod se sportovními potřebami. Telefon, jakou máte barvu? Máme jen standardní. OK, když si to budu chtít vyzvednout osobně budu muset čekat ve frontě i když to bude zaplaceno předem? Ano, OK. Zaplaceno přes eBanku a dají mi vědět SMSkou, kdy budu mít zboží k vyzvednutí. A taky jedna chybka. Po přesměrování platby z eBanky se nezobrazil obsah nějaké zabezpečené stránky htttps://www.ma­ll.cz/… -0,5 BODU, ale nákupní proces to již neovlivní. Ale potvrzení o úhradě od eBanky jsem dostal. SMSku jsem dostal taky druhý den a v půl dvanácté ještě nebyla v Bartsportu fronta.

Výrobce je jeden z nejlepších českých výrobců horolezeckých cajků Singing Rock, ale bohužel internetový obchod nemají stejně kvalitní jako jejich produkty. Kdyby to bylo obráceně, tak je to horší:-) Mám od nich všechny úvazky i většinu karabin (jedny z nejlepších na trhu dle nosnosti při otevřeném zámku) a jsem nadmíru spokojený. Ještě taková lahůdka z mountainshopu – poznáte, kde je chyba?

cestina v mountainshopu

Snad se první 2 obchody poučí ze ztráty jednoho zákazníka, který jim řekl kde mají problém. Když ne, tak neztratí jen jednoho. A pokud někde „musí“ být chyba, tak až po zaplacení zboží;-)

 

Kde nejčastěji nakupujete sportovní potřeby pro horolezení a turistiku?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).