Počty uživatelů nikdy porovnatelné nebudou? A co takhle nezávislý průzkum podílu jednotlivých značek/služeb na daném trhu? To se prostě vezme dejme tomu 1000 lidí a zjišťuje se, zda užíváte nebo neužíváte tu a tu službu (velikost vzorku, propracovanost techniky dotazování i nezávislost se samozřejmě budou lišit agentura od agentury .-). Samozřejmě, že zde bude jakási statistická chyba, ale když z daného vzorku 25 % respondentů bude používat jak Skype, tak ICQ , dalších 15 % jen Skype a dalších 15 % jen ICQ, bude zde ještě 45 % těch, kteří nepoužívají ani jednu z těchto služeb.
Ale hlavně: ono je vždy důležité vědět, jaký je cíl. Pro Skype je cílem této zprávy mě blíže neznámý důvod (velmi pravděpodobně však související s PR) a Skype se proto snaží číslo nafouknout. Naopak kdyby bylo cílem toto číslo snížit (třeba kdyby se za každého uživatele platila povinná daň OSA .-), patrně bychom slyšeli něco jako "to víte, celkem máme 3 miliony registrovaných, ale těch opravdu aktivních, za které jsme povinni cosi platit, těch je vlastně jen pár tisíc".
V současnosti a doufá že i ve vzdálené budoucnosti spolumajitel PR agentury Approach Communication; v minulosti redaktor Mobil.cz, Mobilmania.cz, Mobility, Computer.
„Internet, telekomunikace a software mně stále zajímají. Během pracovního dne získám spoustu námětů, o kterých bych v minulosti napsal ještě více článků. Vedle pokusů o pochopení záludností PowerPointu a tvorby tiskových zpráv už nemám tolik času na klasické psaní, ale stále mně to baví,“ vysvětlil by Rostislav Kocman v případné tiskové zprávě, proč se rozhodl založit si po dlouhém přemýšlení na Lupě blog. Ve smazaných poznámkách by pak bylo „zvládnu pořád ještě napsat jednou týdně něco zajímavého, pod co se v klidu podepíšu a nebudu to muset cpát do diskusí pod vymyšleným nickem?“
Přečteno 17 548×
Přečteno 11 983×
Přečteno 8 449×
Přečteno 7 448×
Přečteno 6 970×