Kontextová reklama z pohledu inzerenta

7. 4. 2006 10:26 (aktualizováno) Richi

Protože všude čteme jak je kontextová reklama dnes oblíbená a systémy se předhánějí kdo napíše lepší PR článek, rozhodl jsem se napsal pár postřehů ze strany nezávislého pozorovatele, jak provozovatele několika webů tak inzerenta který zkusil snad všechny systémy dostupné na CZ webu. Upozorňuju že nejsem pracovníkem ani jednoho systému a ani PR koordinátor nebo agentura jako RN (která jistě pod tímhle článkem bude mít spoustu komentářů jak už ji známe).

Pohled inzerenta:

Jako inzerent potřebuju pravdaže co nejlepší cenu a co největší „výkon“ reklamy.

Musím konstatovat že pořád u mě vede Google a jeho AdWords, ceny některých reklám se dostanou až na průmernou cenu 0,40Kč/klik. Všeobecně zaměřený web má ceny reklám od 0,30 – 0,60 přičemž mám maximálku stanovenou na 1,–Kč. Nejde mi o první pozice, při počtu cca 350 aktivních klíčových slov mám dostatečný počet prokliků. Na odborném webu kde mám nastavenou maximální cenu 3,–Kč/klik mám průmernou cenu reklamních odkazů (7reklám) 2,40Kč/klik.

Etarget není tak komplikovaný, o jednoho odkazu může být maximálně 30 klíčových slov. U všeobecně zaměřeného webu mám maximálku stanovenou na zajímavých 1,–Kč/klik o odborného 5,–Kč (průmernou cenu mám 3,40/klik). Zde je výhodou český systém a jeho pozice na českých webech protože na odborný web je mnohem víc prokliků než o AdWords. Všeobecné weby naopak lehce pokulhávají za adwords což si vysvětluju počtem klíčových slov. (pravdaže si můžete navolit více slov, když si zadáte víc reklamních odkazů, já jsem línej)

bbkontext nabízí startovací cenu na 1,–Kč. Bohužel mi žádné slova u odborného webu nedosahují požadovaný CTR na tuhle cenu a tak se reklama po nějakém čase vypne s tím že mám nastavit vyšší cenu nebo zlepšit klíčové slova (což při pár odborných frází lze težko). Prokliků je zde dost, je vidět že v systému je hodně webů zobrazující reklamu systému. Všeobecně zaměřený web jsem zde ješte neinzeroval.

adfox.cz jsem jako inzerent nezkoušel, startovací cena 5,–Kč se mi zdá pro mé weby nevhodná.

adcontext.cz u odborného webu mám nastavenou maximálku 2,–Kč, bohužel prokliky jsou spíš na slova které jsou pro mě druhořadé a na slova které bych preferoval je jich málo. Taky je málo zobrazení.

Výměnné systémy s možností PPC

textbanner.cz systém výmenné reklamy kde si můžete taky koupit PPC reklamu, nevýhodou je zatím malý počet webů v systému, výhodou je cena 0,40/klik když si koupíte kredit pomocí sms. Bohužel jiné možnosti platby zatím nepodporují.

Kdybych potřeboval nějakou masivnější reklamu patrně bych využil taky systému Potenza.cz, kde pokud se nepletu jsou ceny „smluvní“.

Další možnosti (ale jenom pro eshopy) jsou využít PPC systém zboží Jyxo.cz nebo PPC systém na Onlineobchody.com

Pravdaže se tyhle informace nedají brát všeobecně na každý web. Jiná cena a reklama je výhodná pro eshop a jiná pro informační web. Pro každý web může být lepší něco jiného a každý web potřebuje trochu jinou reklamu. Tohle je jenom laický pohled inzerenta, na doporučení jsou tady odborníci (třeba http://www.do­bryweb.cz/) nebo můžete zkusit jeden z kurzů: http://www.do­bryweb.cz/sluz­by/seminare-skoleni.html

Další články na Lupě o PPC systémech a kontextové reklamě: http://www.lu­pa.cz/vyhleda­vani/?qs=kontex­tov%E1+reklama&kde%5Bcla­nek%5D=1&diac=1&sor­t=1&search.x=27&se­arch.y=17

Můj pohled z „druhé strany fronty“ – jako majitele webu rozepíšu nekdy v dalším článku.

Inzeruji na:

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).