Vlastně jsem o tom původně ani nechtěl psát, ale Krasohled mne k tomu nakonec dneska vyprovokoval. A o co jde. O jednu soutěž s tématem „napiš co nejvíc a budeš odměněn“. Jsou takové soutěže dobré nebo špatné? Jak to vlastně je?
Řeč je konkrétně o soutěži na Heureka.cz. Je až triviálně jednoduchá – každý má napsat co nejvíce „recenzí“ produktů na Heurece a kdo jich napíše nejví, dostane cenu. A v tom je samozřejmě zádrhel. Je jasné, že pokud jsou internetové soutěže koncipovány takhle, tak těžko můžem čekat nějakou kvalitu. Koneckonců pamatuju si, jak si podobně naběhli Peníze.cz při spouštění blogů. Ale na druhou stranu je samozřejmě asi jednodušší udělat jeden count() do databáze než pročítat desítky textů a vyhodnocovat ten nejkvalitnější.
Nicméně určitý přínos to má samozřejmě tak jak tak. Na Heurece se objeví nějaký ten materiál pro vyhledávače, stránky se trochu zviditelní, zaregistrují se noví uživatelé a podobně. Navíc s názorem na Krasohledu (a v diskuzi pod ním) v několika bodech nesouhlasím. Hlavní je podle mne zásadní nepochopení toho, co to ony recenze vlastně jsou, což ovšem pramení i z poněkud nešťastného názvu, kteří „kluci a holky“ v Mitonu zvolili – recenze. Oni to totiž nejsou recenze, ale názory uživatelů, což je poměrně zásadní rozdíl. Když si člověk tohle uvědomí, pak je jasné, že lze napsat i poměrně vysoký počet vlastních hodnocení (nikoli recenzí!) i za těch pár desítek dní. A popravdě pro mne jsou leckdy subjektivní názory směrodatnější než objektivně se tvářící recenze.
Jenže jak z toho ven? Zase si myslím, že se nabízí jednoduchý a osvědčený způsob – získávání nějakých kreditů za každé ohodnocení produktu, které budou motivovat uživatele pomocí sestavovaných žebříčků a nabízených odměn za jejich určitý obnos. Tady totiž s Michalem Aclerem souhlasím, že soutěžit je vhodné o kvalitu a ne o kvantitu.
Nu snad si z toho v Mitonu vezmou poučení pro příště – alespoň je sympatické, že v diskuzích pod článkem poměrně rozumně reagují.
Přeji příjemný den a v první řadě bych vám rád poděkoval za váš komentář k naší soutěži. Sám píšete, že pro vás jsou subjektivní názory směrodatnější a právě to byl ten hlavní důvod, proč jsme soutěž "Napiš recenzi a vyhraj" uspořádali.
V soutěži na Heurece jsme se rozhodli brát jako hlavní kritérium počet recenzí především proto, že toto měřítko lze nejlépe vyhodnotit a je naprosto průkazné. Nemile nás v průběhu soutěže překvapili uživatelé, kteří se snaží pravidla soutěže obejít kopírováním recenzím, a proto musíme před vyhlášením soutěže všechny přidané recenze zkontrolovat a odměnit nejlepší uživatele, kteří hráli opravdu fér.
Před začátkem soutěže jsme diskutovali o tom, zdali by opravdu nebylo lepší uspořádat soutěž o nejlépe napsanou recenzi. Tento nápad však zatím ztroskotal na tom, že vyhodnocení "nejkvalitnější" recenze by mohlo být subjektivní a mohl by se setkat s vlnou připomínek od soutěžících. Na druhou stranu nechat o kvalitě recenzí rozhodnout uživatele je zase problematické z hlediska ochrany před hlasováním podvodníků a robotů.
Přesto jsme tento nápad k ledu neposlali a v jedné z dalších soutěžích se ho budeme snažit zrealizovat.
Incredibox Mustard has become a favorite pastime of mine. The game's new characters and sounds keep it fresh, and I enjoy sharing my creations with friends. It's a great way to relax and explore music in an interactive way.
add > Snažil jsem se najít LCD, o kterém píšete, bohužel jsem nebyl úspěšný. Mohl byste mi prosím poslat adresu produktu, u kterého se váš problém vyskytl?
Samozřejmě to nemůžeme vyloučit, ale jelikož v tuto chvíli aktualizujeme ceny z obchodů třikrát až čtyřikrát denně, je pravděpodobnější, že chybná cena je dodána ze strany obchodu, který tak porušuje podmínky spolupráce a v takovém případě by měl být vyřazen. Pokud na takový případ znovu narazíte, neváhejte nás kontaktovat.
je to komercni strategie... obsah pro vyhledavace - nic vic nic min - nejdebilnejsi system, ktery vyhledava slevy, ktere jsou jiz 80% neplatne a to mluvim z vlastni zkusenosti. Takove praktiky mimo neplatnych akci a cen jsou take takove veci, ze delaji pouze lakadlo pro pripadne kupujici.
Napriklad: ja jsem vyhledaval LCD, nasel jsem ho v heureka cena byla az brutalne pod minimalni hranici a to za 24" HP stal 8 000 s DPH, v danem eshopu samozrejme monitor s takovou cenou vubec nebyl, nebyl ani skladem. V jinem shopu naopak byl, ale jeho cena byla o 5,5 tisic vetsi nez v heureka.
K cemu to klamani ? Jednou je nekdo zazaluje za klamani zakazniku
Blog o tom, co mne zaujme na českém i zahraničním internetu.
Přečteno 8 118×
Přečteno 7 065×
Přečteno 7 061×
Přečteno 6 963×
Přečteno 6 477×