Za prvé děkuji svým čtenářům, kteří mě dotlačili psát s diakritikou. Nainstaloval jsem si konečně české slovníky do Oxygen Office a jsem zvědavý na výsledek :)
Hlavní téma tohoto článku však není diakritika, ale aktuální dilema, které řeším:
Máme čí nemáme použít záruku vracení peněz pro jeden z připravovaných produktů?
Mně se koncepce záruky vracení peněz moc libí:
Produkt je informační tzn. že v případě vracení peněz nemáme náklady spojené s dopravou. Zůstávají však náklady spojené s převodem peněz a hlavně příchuť nespokojenosti pokud by k vracení peněz mělo dojít.
Poznámka k diakritice: slovník mi dovolil napsat jak dojit tak dojít, doufám, že chyb tohoto druhu moc nebude :)
Zatím však každý, komu jsem to řekl mě od myšlenky záruky vrácení peněz jen odrazoval. Hlavní argument odpůrců je „Jsme v Česku! Tady je každý koumal“ Nejhorší varianta je pak, že prodávané informace někdo získá zdarma a pak je ještě bude nezákonně šířit.
Pokud doporučujete použit záruku vrácení peněz, jaké reklamační období se Vám jeví jako optimální? 3 dny, 7 dnů, 1 měsíc, 3 měsíce, 2 roky, doživotně? Já se teď schylují k záruce po dobu 1 měsíce.
Máte vlastní zkušenosti se zárukou vrácení peněz? Váš názor mě hodně zajímá a jakýkoliv komentář k tématu je vítán.
Příklady záruky vracení peněz:
Doplnění: teď nevím zdá ta záruka nevyplývá ze zákona viz §53 odst.7 a § 54 občanského zákoníku :-/
[1] zalezi na druhu informace? Jde o informacni report, majici charakter poradenstvi v oblasti e-commerce :) Soubor PDF 15 stranek.
Jinak, samozrejme je tam presne ten problem na ktery narazite. Kdyz uz nekdo informaci koupi a precte, neni mozne ji vzit zpatky, vyndat ji z hlavy. Ani se neda jeji vyuziti omezit licencne jak je to v pripade filmu a mp3-k
IMHO je u takových věcí záruka vrácení peněz nepsaný standard. Pokud tě výroba a distribuce jedné kopie téměř nic nestojí, vůbec bych neváhal.
Pokud jde o délku, obvykle platí, že čím je delší, tím spíš lidé záruku nevyužijí. Měsíc mi ale pro patnáctistránkové PDF připadá OK.
Když jde o software, informace apod., tak doporučuji dávat ochutnávku zdarma (trial verze apod.) a když už si to někdo zaplatí, tak s tím, že věděl do čeho jde a není důvod vracet peníze. Vracení peněz je nástroj určený k tomu, když mi příjde něco co jsem nikdy před tím neviděl, pouze jsem o tom četl reklamu apod., abych to mohl vrátit.
Když si koupím Mladou frontu a pak znechuceně zjistím, že jsem si zase nepřečetl ani řádek, tak mi vydavatel vrátí oněch 15 Kč? :-)
Podle obchodního zákoníku je reklamační období vztahující se na provedení služby 6 měsíců.
Co poskytovat jen náhled studie? (prvních několik stran)
Nebo zdarma ke stažení poskytovat staré studie, které již nemají informační hodnotu?
[4] [5] [6] dekuji moc za nazor
Lubosi, v tech paragrafech se pise neco o odstupeni od kupni smlouvy behem 14 dnu. Jestli tomu rozumim dobre, vztahuje se to na veskery prodej uskutecneny pres internet. Teoreticky by se to dalo obejit tim, ze nebudu prodavat obcanum (nemusim se pak ridit obcanskym zakonnikem) ale pouze firmam.
[7] mame dost odlisny pohled na vec. Samozrejme ze chci OBOJE.
[10] ne :) s odkazy v clanku nemam nic spolecneho a ani neznam jejich provozovatele. Zadal jsem do Google "zaruka vraceni penez" a uvedene stranky byly prvni, ktere se mi zdaly byt trochu relevantni k tematu.
Odkazy, ktere propaguji, jsou vlevo nahore :)) Docela jsem zredukoval jejich pocet. Uvazuji dokonce o odstraneni 2 poslednich.
Skoda, ze jste nenapsal co si myslite o samotnem predmetu clanku. Mate nejaky nazor na "zaruku vraceni penez"?
No nevím o jaké informace jde, ale jestli o ty které mám na mysli, tak ty nejsou pro jednotlivé spotřebitele ale pro firmy, takže občanský zákoník se neuplatní. Navíc jestli ty informace jsou konkrétní šité na míru každému jednotlivému objednavateli, tak to není výrobek ale služba (zjednodušeně řečeno) a na to se to nevztahuje
Osobně raději dávám záruku, že to něco přinese, pakliže se to dodrží. Protože kvůli tomu si to pak kupují a jestli nechtějí ten výsledek, tak si to ani neobjednají.
Já osobně se přikláním k názoru nabízet záruku vrácení peněz a využít to jako marketingový prostředek. Udělal bych to například tak, že bych záruku vrácení peněz nabídl třeba o 14 dní delší než je zákonem stanovený limit (pokud takový limit existuje pro danou komoditu nebo způsob prodeje) a pořádně bych o tom informoval lidi v marketingových a propagačních materiálech mého obchodu. Mám s tím trochu zkušenost a je pravda, že po zavedení této záruky stoupnul počet reklamací 3x, ale prodej se zvýšil o polovinu.
Přečteno 86 453×
Přečteno 75 718×
Přečteno 62 303×
Přečteno 51 966×
Přečteno 51 313×